ctodal Skrevet 10. juli 2008 Del Skrevet 10. juli 2008 Hei Holder på å lager en webservice og har prøvd å følge et eksempel fra codeproject. Jeg får 4 feilmeldinger som er lik som den jeg har limt inn under her. Jeg har understreket nest nederst i koden hvilke variabler som får den feilmeldingen. Error 1 'CPUReporter.Service1.ComputerReport.model' is inaccessible due to its protection level' Her er koden. Takker for all hjelp jeg kan få. Mvh Christian using System; using System.Data; using System.Web; using System.Collections; using System.Web.Services; using System.Web.Services.Protocols; using System.ComponentModel; using System.Management; namespace CPUReporter { [WebService(Namespace = "http://tempuri.org/")] public class Service1 : System.Web.Services.WebService { public string CPUManufacturer() { String report = ""; ManagementObjectSearcher searcher = new ManagementObjectSearcher("root\\CIMV2", "SELECT * FROM Win32_Processor"); foreach (ManagementObject queryObj in searcher.Get()) { report += queryObj["Manufacturer"].ToString() + "\n"; } return report; } public string GetCpuVoltage() { ManagementObjectSearcher searcher = new ManagementObjectSearcher("root\\CIMV2", "SELECT * FROM Win32_Processor"); foreach (ManagementObject queryObj in searcher.Get()) { return (queryObj["CurrentVoltage"].ToString()); } return null; } public int GetCpuClockSpeed() { ManagementObjectSearcher searcher = new ManagementObjectSearcher("root\\CIMV2", "SELECT * FROM Win32_Processor"); foreach (ManagementObject queryObj in searcher.Get()) { return Convert.ToInt32(queryObj["CurrentClockSpeed"]); } return -1; } public string getModel() { ManagementObjectSearcher searcher = new ManagementObjectSearcher("root\\CIMV2", "SELECT * FROM Win32_ComputerSystem"); foreach (ManagementObject queryObj in searcher.Get()) { return (queryObj["Model"].ToString()); } return null; } public struct ComputerReport { String model ; String manufacturer ; int voltage ; int speed ; } [WebMethod] public ComputerReport[] ReportToClient(int number) { ComputerReport[] reports = null; if (number > 0 && number <= 10) { reports = new ComputerReport[number]; for (int i = 0; i < number; i++) { reports.model = getModel(); reports.manufacturer = CPUManufacturer(); reports.voltage = GetCpuVoltage().ToString(); reports.speed = GetCpuClockSpeed().ToString(); } } return reports; } } } Lenke til kommentar
Tommy Skrevet 10. juli 2008 Del Skrevet 10. juli 2008 Hmm.. kan jo kanskje prøve å bytte til public struct ComputerReport { public String model ; public String manufacturer ; public int voltage ; public int speed ; } Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå