Caze Skrevet 10. juli 2008 Del Skrevet 10. juli 2008 Fikk tilbake min jobb-telefon fra service (Sony Ericsson P1i). Problemene besto i at telefonen ikke fikk nett-tilgang/ringt/sendt meldinger OG at batteriet ladet seg ut i løpet av 5-6 timer når telefonen var slått AV. Telefonen ble byttet kostnadsfritt. Etter at jeg ladet telefonen gikk det noen timer (en natt) og jeg skulle slå telefonen på - batteriet var HELT flatt. Snakket med Telehuset og de konkluderte med at batteriet var defekt, men at det "kun var 6 måneders garanti på batterier og ekstrautstyr". Telefonen ble kjøpt 27.10.2007. Spørsmålet er: hva slags reklamasjonsrett har firmaer på slikt "ekstrautstyr"? Lenke til kommentar
stich_it Skrevet 10. juli 2008 Del Skrevet 10. juli 2008 dette går da ikke under forbrukerrett og forbrukerkjøpsloven men under den vanlige kjøpsloven. det du må gjør er så om det ble skerevet under en egenkontrakt som spesifiserer noe spesielt rundt dette. vis ikke så kan du gå ut i fra kjøpsloven. og da kan du vel argumentere at ved kjøpet så har bedriften godtatt selgers/produsents påstand om kun 6 måneders garanti på batteri og de dermed ikke trenger å rette denne feilen Lenke til kommentar
Badjoker Skrevet 10. juli 2008 Del Skrevet 10. juli 2008 Husk at det også kan være laderen din som er defekt. At den ikke lader opp telefonen skikkelig. Laderen sendte du vel aldri med på service (som de fleste andre tenker du vel ikke at en telefonfeil kan være forårsaket av noe rundt den). Om du har en annen lader kan du jo teste den før du roper ulv ulv kjøpslov kjøpslov Lenke til kommentar
Caze Skrevet 10. juli 2008 Forfatter Del Skrevet 10. juli 2008 Forsøkt med flere ladere, også butikkens. Lenke til kommentar
TEE Skrevet 10. juli 2008 Del Skrevet 10. juli 2008 og da kan du vel argumentere at ved kjøpet så har bedriften godtatt selgers/produsents påstand om kun 6 måneders garanti på batteri og de dermed ikke trenger å rette denne feilen I garantibetingelsene som følger med produktet vil det som regel være en setning om at de betingelsene er den eneste avtalen mellom kunde og produsenten. En firmakunde kan dermed ikke gå videre mot produsenten utover det som står i betingelsene. Disse betingelsene vil dog ikke begrense kundens krav mot butikken dersom de ikke har opplyst om kortere frist enn satt i loven f.eks. på kvittering eller gjennom egne avtaler. Lenke til kommentar
Nuffern Skrevet 10. juli 2008 Del Skrevet 10. juli 2008 Kunden kan også kreve at selger sender telefonen inn til SonyEricsson for en vurdering. I verste fall må kjøper betale for frakten. Det er da gode muligheter for at SE vil godkjenne reklamasjonen din selv om det ikke er garantert. Jeg vil påstå at det er verdt et forsøk. Lenke til kommentar
efjeldse Skrevet 10. juli 2008 Del Skrevet 10. juli 2008 For frakten pluss prisen for forundersøkelse hos SE/verkstedet. SE bruker Deltaservice til sånt, noe som koster 290,- + mva Lenke til kommentar
Caze Skrevet 11. juli 2008 Forfatter Del Skrevet 11. juli 2008 Og en nytt batteri koster 395,-. Det er jo uansett ikke jeg som betaler, men selskapet jeg jobber i. Ville bare få bekreftet at det er så fantastisk stor forskjell på kjøp gjort av forbruker og firma. Lenke til kommentar
Alastor Skrevet 13. juli 2008 Del Skrevet 13. juli 2008 Det er det, og det er det ikke mange med NUF, enkeltmannsforetak o.l. som veit. Altformange tenker bare "hey, jeg kan spare skatt på dette". Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå