Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

Opera e-post leser.

Anbefalte innlegg

Hei,

Sjekker ut Opera 7.03 og synes vel som de fleste andre at Opera er bra. (Til et visst punkt. Jeg tror jeg kommer til å bruke Opera minimalt siden det, for det første er shareware med tilhørende reklame helvete og det mest håpløse av alt, at veldig få thirdparties lager plugins til Opera.)

Det jeg lurer litt på er e-post delen av Opera. Den synes jeg virker ganske fet. Jeg bruker for øyblikket OE, men den embeder attachmentene i mailen så mailboksen blir så jævlig svær. (Jeg er i musikk bransjen, så jeg får ganske mange store filer pr. e-post stortsett hver dag. I tillegg må jeg beholde mailene pga referanser osv).

Men, det første jeg la merke til med e-post leseren i Opera er at den tydeligvis ikke støtter HTML mail? Stemmer dette, eller er det en innstilling som er feil? Videre, hvilket format er det den lager mailboksen som? Har ikke sett Opera import hos noen andre e-post klienter så jeg er redd at hvis jeg begynner å bruke Opera, så er jeg støkk med det...

Anyone?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Men, det første jeg la merke til med e-post leseren i Opera er at den tydeligvis ikke støtter HTML mail? Stemmer dette, eller er det en innstilling som er feil? Videre, hvilket format er det den lager mailboksen som? Har ikke sett Opera import hos noen andre e-post klienter så jeg er redd at hvis jeg begynner å bruke Opera, så er jeg støkk med det...

Anyone?

Den støttar visning av HTML-mail, men ikkje skriving. Mogleg du må endre noko i ei ini-fil for å tvinge den til å vise HTML, for det er vel tekst som er default.

Formatet kan ikkje uttale med 100% sikkert om, men trur det ligg ganske tett opptil generisk mbox.

Men epost-lesaren er jo ikkje ferdig enda, og det kan hende det kjem eksport/arkiverings-moglegheiter. Så om konvertering fram og tilbake er viktig for deg, så bør du nok kanskje vente litt.

For min del brukar eg berre IMAP og har få vedlegg, så M2 er perfekt for mitt bruk, men den har ikkje mange år på baken slik som Eudora og Outlook, så eg kan forstå at den ikkje passar for alle enda.

Når det gjeld plugins, så brukar Opera den same plugin-modellen som Mozilla/Netscape, så det som funkar der, burde gå an å få til å funke i Opera (sjølv om det nok vil involvere å kopiere dll'ar)

http://www.opera.com/support/search/supbro...platform=winnew

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...