Gå til innhold

Windows XP oppdatering blokkerer internett? [løst]

Anbefalte innlegg

Hei, dere.

Jeg har min PC innstilt på Automatisk oppdatering for Windows XP og har alltid hatt et eller annet merkelig problem etter at disse oppdateringene har trådd i kraft. Denne gang kommer jeg overhodet ikke på internett. Alt synes å være i orden med unntak av denne koblingen; når jeg foretar en systemgjenoppretting til tidspunktet før oppdateringen, er alt i skjønneste orden igjen..

Hva kan dette skyldes? Har noen hatt det samme problemet? Og hvordan løser man dette?

På forhånd takk! :)

Endret av Li
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hvis du bruker ZoneAlarm som brannmur er det Windows sikkerhetsoppdatering KB951748 som har skylden. Det finnes allerede en ny versjon av ZoneAlarm lagt ut i går som virker sammen med denne oppdateringen. Enkleste fiksen er å sette Internet zone security i ZoneAlarm til medium, da kommer du på nett igjen, last så ned nyeste ZoneAlarm og installer, sett Internet zone security opp til High igjen, så kan du evt. installere alle Windows sikkerhetspakkene igjen dersom du avinstallerte noen.

Lenke til kommentar
Hvis du bruker ZoneAlarm som brannmur er det Windows sikkerhetsoppdatering KB951748 som har skylden. Det finnes allerede en ny versjon av ZoneAlarm lagt ut i går som virker sammen med denne oppdateringen. Enkleste fiksen er å sette Internet zone security i ZoneAlarm til medium, da kommer du på nett igjen, last så ned nyeste ZoneAlarm og installer, sett Internet zone security opp til High igjen, så kan du evt. installere alle Windows sikkerhetspakkene igjen dersom du avinstallerte noen.

Jøssda, jo jeg bruker Zonealarm. Skal oppdatere og se hvordan det går! :D

Lenke til kommentar

Det var visst i Vista Aero theme'et (Firefox) at problemet lå. Etter mye styr og djevleskap har jeg nå reinstallert Firefox og theme'et. Det eneste er at hver gang jeg sender en melding eller en mail får jeg denne beskjeden. Hva kan dette være?

Encrypted.jpg

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...