Gå til innhold

Wlan og nokia E71 (Bruke hvilkesomhelst godkjent punkt uten å spørre)


O_K

Anbefalte innlegg

Har knotet litt på min nye E71 noen dager nå, og irriterer meg over at jeg i epost instillinger (og andre som f.eks. sync) må velge en oppkobling innenfor wlan. Jeg skulle gjerne kunne laget en "Gruppe" med godkjente wlan slik at jeg får telefonen til å koble seg opp for å sjekke epost både når jeg er hjemme, og når jeg er på jobb. Kanskje også ha en 3G oppkobling liggende nederst i prioriteringslisten, slik at om det ikke finnes wlan så får jeg heller betale for å sjekke.

 

På min gamle p990 var det slike connection-groups. Ble veldig overrasket over at jeg ikke greide å finne noe tillsvarende på E71, det er jo ulogisk at man hele tiden oppholder seg innenfor samme trådløse nett.

 

Noen tips?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Googlet litt jeg også. Ser ut som flere savner denne funksjonen. Merkelig at en feature pack skal fjerne funksjoner. Fant dette programmet som man kan bruke for å automatisk koble seg til åpne tilgangspunkt, eller andre trådløs nettverk hvis man legger det til. Bør gjøre behovet for tilgangspunkt grupper mindre hvis det fungerer (har ikke testet selv).

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+89234341

nei, blir ikke det samme. det vi vil ha er at den automatisk kobler seg til lagrede wifi hotspots, og bruker 3g (hsdpa i mitt tilfelle) som backup only. bruker utrolig mye batteri om den hele tiden skal koble seg til wifi den finner

Lenke til kommentar

Sant det. Får håpe Nokia tar til vettet, men det hjelper vel lite for eksisterende telefoner. Nå som Symbian blir open source kan man jo håpe at det vil bli mulig å flashe telefoner med nyere og kanskje til og med custom versjoner. Men det gjenstår vel å se. Ikke så mye informasjon om dette enda.

Lenke til kommentar
Sant det. Får håpe Nokia tar til vettet, men det hjelper vel lite for eksisterende telefoner. Nå som Symbian blir open source kan man jo håpe at det vil bli mulig å flashe telefoner med nyere og kanskje til og med custom versjoner. Men det gjenstår vel å se. Ikke så mye informasjon om dette enda.

 

Jeg har klaget til nokia kundestøttet på dette, vet ikke om det hjelper noe særlig, men utrolig rart at de velger å fjerne en funksjon fra telefonen (E61i), funksjonen er jo allerede utviklet, og meget nyttig. Det å virdereutvikle den for E71 bude vel heller ikke være vanskelig. Håper flere kan klage til den idiotgjengen...

Lenke til kommentar
  • 5 uker senere...
Gjest Slettet+89234341
når du har satt opp psiloc får du et tilkoblingspunkt som heter psiloc connect, du bare setter mail til å bruke det

 

Fikk ikke opp noe tilkoblingspunk som heter psiloc connect. Må man gjøre noe mere enn å bare instalere det?

 

ja gå inn på programmet og konfigurere. tar 10 sec

Lenke til kommentar
når du har satt opp psiloc får du et tilkoblingspunkt som heter psiloc connect, du bare setter mail til å bruke det

 

Fikk ikke opp noe tilkoblingspunk som heter psiloc connect. Må man gjøre noe mere enn å bare instalere det?

 

ja gå inn på programmet og konfigurere. tar 10 sec

 

Done. Men finner det fortsatt ikke som tilkoblingspunkt. Jeg har prøvd både på n95 8g og e71.

Lenke til kommentar
da vet jeg ikke, funker helt fint her

 

Hos meg også, endelig kan jeg bruke telefonen fleksibelt mellom flere trådløse nett og 3G. At Nokia ikke har et slikt program med som standard er helt utrolig. Det er jo umulig å bruke wlan til noe fornuftig om man må inn og bytte tilgangspunkt hele tiden.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...