Theo343 Skrevet 14. juli 2008 Del Skrevet 14. juli 2008 (endret) GDI: Jepps mente å huske det var en av de "store" nyhetene med R600, men orket ikke sjekke opp. Men det blir noen år det nå. At DX10.1 fikk ett redering pass for lite var en bug.Det som gav bedre ytelse i AC var mulighet for å resolve multisample AA med shadere. Akkurat, så det at det så bedre ut i tillegg på HD3870 var en effekt av bug'en på rendering passes? Mulig innbilning fra de som kjørte reviewsene. Dette med å resolve MSAA over shadere er det dette som støttes i drivere snart fra Nvidia? Endret 14. juli 2008 av Theo343 Lenke til kommentar
MistaPi Skrevet 20. juli 2008 Del Skrevet 20. juli 2008 At DX10.1 fikk ett redering pass for lite var en bug. Det som gav bedre ytelse i AC var mulighet for å resolve multisample AA med shadere. Det er ikke hva Ubisoft selv sier. The performance gains seen by players who are currently playing Assassin’s Creed with a DX10.1 graphics card are in large part due to the fact that our implementation removes a render pass during post-effect which is costly. http://forums.ubi.com/eve/forums/a/t...4/m/6571038256 Dette med å resolve MSAA over shadere er det dette som støttes i drivere snart fra Nvidia? Nvidia kan også gjøre dette, ATi må gjøre det med R(V)6xx. Det [GDI]Raptor kanskje tenker på er DX10.1 funksjonen for å direkte aksessere den MSAAet depth bufferen som nvidia også støtter nå. (Kom på å skjekke denne tråden igjen nå som jeg kommet hjem fra ferie). DX10 kan gi bedre ytelse med at man kan gjøre det samme med færre linjer kode, færre rendering passes og GPU calls. DX10 har også mindre driver-api overhead. Hvor mye ytelse koster Vistas Protected Media Path og annen DRM oss? Går det opp i opp? Jeg ser ikke hva dette har så veldig mye å gjøre med 3D ytelsen. DX9 ytelsen i Vista er vel mer eller i mindre på par med XP nå. Lenke til kommentar
AmiloD Skrevet 29. juli 2008 Del Skrevet 29. juli 2008 Har vi ikke sett Tesslering før? Da mener jeg helt tilbake i 2001 på Radeon8500 serie kort? Den het da Ati TruForm. Husker å ha kjørt et par demoer og noen spill som støttet den med litt patching (Morrowind, Serious Sam, UT99 osv). Dette er da ikke noe nytt! http://en.wikipedia.org/wiki/TruForm Lenke til kommentar
MistaPi Skrevet 29. juli 2008 Del Skrevet 29. juli 2008 Har vi ikke sett Tesslering før? Da mener jeg helt tilbake i 2001 på Radeon8500 serie kort? Den het da Ati TruForm. Husker å ha kjørt et par demoer og noen spill som støttet den med litt patching (Morrowind, Serious Sam, UT99 osv). Dette er da ikke noe nytt! http://en.wikipedia.org/wiki/TruForm Implentasjonen er dog en god del bedre med bl.a bedre fleksibilitet og dermed brukbarhet. Trueform var mer eller mindre en fixed-function der man lett kunne ende om med at flater som skal være rette også ble avrundet. Lenke til kommentar
sablabra Skrevet 29. juli 2008 Del Skrevet 29. juli 2008 Gjeeesp, mer Directx? Håper flere spillprodusenter går over til en mer åpen standard som Opengl, slik at vi også kan nyte spillene på blant annet UNIX (og windows XP, siden Directx 10 ikke "støttes"). Lenke til kommentar
TheMaister Skrevet 29. juli 2008 Del Skrevet 29. juli 2008 Den største nyheita ville ha vært XP og Win2000 støtte! Eventuellt også NIX støtte DirectX i *nix, haha det skulle jeg likt å se! Lenke til kommentar
Theo343 Skrevet 29. juli 2008 Del Skrevet 29. juli 2008 Kanskje MS åpner DX3 slik at man får det i nix Lenke til kommentar
LysDiode Skrevet 3. juni 2009 Del Skrevet 3. juni 2009 Det hadde kanskje vært på sin plass å nevne om denne versjonen får støtte på andre platformer enn Vista, siden dette var det mest omdiskuterte aspektet ved nåværende versjon? Jeg leste ett sted at det kun vil være tilgjengelig for Windows 7.. Lenke til kommentar
MistaPi Skrevet 3. juni 2009 Del Skrevet 3. juni 2009 Det stemmer ikke, DX11 vil også være tilgjengelig for Vista. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå