Gå til innhold

Hjelp med pc deler?

Anbefalte innlegg

Hva skal maskinen brukes til? PC-spill og andre vanlige ting.

Prisantydning: deler for ca max 10000kr

Skal maskinen overklokkes: Nei

Fortrinnsvis AMD eller Intel-basert? Samme hvilken

Evt. andre spesielle preferanser/kommentarer: Jeg trenger egentlig ny kasse, hovedkort,cpu,ram,vifte,skjermkort,strøm forsyning.

Var og kikka på komplett og diverse andre plasser og jeg må innrømme at det er lenge siden jeg kikka på pc deler, har falt litt ut av det kan man si.. så det jeg lurer på er, kan noen hjelpe meg med å sette sammen en kraftig pc og bra ytelse.

feks, ser cpu`ene ikke går noe særlig høyere enn 3giga og dette finner jeg litt rart, men som sagt lenge siden jeg handla pc.

Tar imot alle forslag med takk :)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Rekker ikke å sette opp noe nå, men jeg svarer gjerne på spørsmålet angående lave standardklokker på prosessorfronten.

De aller fleste av prosessorene i dag er flerkjernede, og maskinvaren kjører dermed flere maskininstrukser per klokkesyklus. Altså kjøres ikke tre milliarder instrukser per sekund på en to- eller firekjerner på 3GHz.

Merk at den enkelte applikasjon må ha støtte for dette gjennom flertrådet kode, og fordi de store programvareutviklerne i dag begynner å utvikle kode optimalisert for to kjerner hevder enkelte at firekjernere er tøv.

De fleste moderne operativsystem støtter flerkjernede systemer og setter forskjellige applikasjoner på forskjellige kjerner for å fullt ut utnytte maskinvaren. Man "fyller" altså ikke en kjerne før man setter i gang med neste.

Om multitasking, kompilering av kildekode, og/eller å være rustet for fremtiden er viktig kjøper du en firekjerner. Om ikke kjøper du en rask tokjerner.

Lenke til kommentar
Rekker ikke å sette opp noe nå, men jeg svarer gjerne på spørsmålet angående lave standardklokker på prosessorfronten.

De aller fleste av prosessorene i dag er flerkjernede, og maskinvaren kjører dermed flere maskininstrukser per klokkesyklus. Altså kjøres ikke tre milliarder instrukser per sekund på en to- eller firekjerner på 3GHz.

Merk at den enkelte applikasjon må ha støtte for dette gjennom flertrådet kode, og fordi de store programvareutviklerne i dag begynner å utvikle kode optimalisert for to kjerner hevder enkelte at firekjernere er tøv.

De fleste moderne operativsystem støtter flerkjernede systemer og setter forskjellige applikasjoner på forskjellige kjerner for å fullt ut utnytte maskinvaren. Man "fyller" altså ikke en kjerne før man setter i gang med neste.

Om multitasking, kompilering av kildekode, og/eller å være rustet for fremtiden er viktig kjøper du en firekjerner. Om ikke kjøper du en rask tokjerner.

Takk for at du oppklarte det for meg, høres logisk nok ut.

Lenke til kommentar

dette har jeg funnet hitil..

Intel Core 2 Duo E8400 3.0GHz Socket775

6MB, BOXED m/vifte 1333Mhz

1 250,-

ASUS P5E, X38, Socket 775 Hovedkort

DDR2, SATA, ATX, GbLAN, 2x PCIe 2.0 x16

1 295,-

Thermaltake Soprano Sort

VB1000BWS m/USB/FW/Audio u/powersupply

725,-

Mushkin DDR2 4096MB extreme Performance

XP2-8000 2x2048MB 1000MHz. (5.5.5.15)

725,-

ASUS GeForce GTX 280 1GB GDDR3

PCI-Express 2.0, 2xDVI/HDCP, 512bit

3 695,-

Zalman CPU Vifte CNPS9700LED

Socket 775/754/939/940/AM2, med lys

498,-

OCZ GameXStream strømforsyning 700W

20/24pin ATX/SLI/SATA m/120mm Vifte

895,-

Totalt: 9 341

Noen som har noen endringer?

Lenke til kommentar
Trenger du virkelig et så "dyrt" oppsett?

Det jeg sendte deg burde duge.

så faktisk ikke at du hadde sendt melding tilbake, for det sto 0 new messages.

takk for svar. tja veit ikke helt. får se hva jeg gjør

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...