Gå til innhold
Spørsmål om helse? Still spørsmål anonymt her ×
Husk at de som svarer ikke nødvendigvis er helsefaglig personell. Ta kontakt med fastlege ved bekymringer!

Trøtt, sløv og lite energi/tiltak.

Gjest Guest_Djengo^^_*

Anbefalte innlegg

Gjest Guest_Djengo^^_*

Heisann.

Må komme meg i "bedre form" når det kommer til energi, våkenhet og initiativ. Jeg er alltid trøtt og slapp, orker veldig lite med mindre det er gøyale ting.

Jeg lever ganske usunt. Jeg er ikke overvektig heller, men lever så og si kun på drittmat/drikke. Og ingen vitamin/mineralpiller på si heller.

Hvis jeg begynner på masse sunne piller, vil det ha merkbar effekt eller er det oppskrytt alt det der? Frukt er oppkvikkende og, jeg burde kansje begynne å spise en del av det? Når det kommer til mat, er det alltid smaken som går først, så det blir alltid god og usunn mat...

Noen som har forslag til gode vita/mina tilskuddspiller/pulver jeg kan ta? Og er interessert i en norsk "kostholdsguide" som er rettet mot det å spise så du får i deg alt du trenger så du ikke blir sliten.

takk hvis du leste denne rotete posten.

Djengo

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Dette kan høres slitsomt ut, men det du trenger er litt mer økt fysisk aktivitet i kombinasjon med den riktige maten. Trening + et godt kosthold er nok nøkkelen.

Glem det alle sier om at man skal spise så fryktelig mye grønnsaker og frukt hele tiden. Du klarer ikke å få deket vitamin + mineral behovet ditt uansett. Da er det heller billigere med to enkle tilskudd. F.eks. disse:

Vitamintilskudd: http://proteinfabrikken.no/aspx/produkt/pr....aspx?plid=3471

Mineraltilskudd: http://proteinfabrikken.no/aspx/produkt/pr....aspx?plid=3472

Hvis du så prøver å holde et alsidig kosthold i tilegg tror jeg du bør være kommet langt. Fyll handlekurven med all forskjellig mat du finner. Du bør kun etter et par uker føle deg bedre om du bare gidder å komme i gang.

Som aktivitet er det som oftest best å finne på noe sammen med noen andre. Få med noen kamerater eller bli med noen å spill fotball eller f.eks. basket. Hvis du ikke får dratt med noen andre må du aktivisere deg selv. Du kan gå, sykle, svømme og springe.

Endret av scumbag
Lenke til kommentar

Sliter med akkurat samme tingen, og har funnet ut at en god jobbdag/slitsom dag er nøkkelen til en god natts søv og deretter en god dag dagen etter. Du kommer til å føle deg virkelig mer våken, og ha vesentlig mer energi. Ett godt måltid med mye vitamier spesielt er også ideelt.

Spis godt, jobb hardt, sov godt og deretter fortsett! :)

Lykke til!

Lenke til kommentar

Et vitamin- og mineral tilskudd i kombinasjon med riktig mat kan nok kanskje hjelpe deg litt på vei, men uten fysisk aktivitet tror jeg ikke du kommer så langt.

Start med maten + tilskuddene først så får du ork til å bevege deg.

Lenke til kommentar

Å anbefale en joggetur til en som ikke liker fysisk bevegelse og føler seg så lat vil ikke virke. Jeg syns jogging er noe av det verste som finnes. Alt annet er bedre.

Du kan begynne med å hoppe på trampoline, gå tur med hunden, ta deg en sykkeltur, hva som helst så lenge du ikke tvinger deg selv til å gjøre noe du ikke vil. Prøv å gjør det morsomt.

Endret av scumbag
Lenke til kommentar
Å anbefale en joggetur til en som ikke liker fysisk bevegelse og føler seg så lat vil ikke virke. Jogging er noe av det verste som finnes. Alt annet er bedre.

Du kan begynne med å hoppe på trampoline, gå tur med hunden, ta deg en sykkeltur, hva som helst så lenge du ikke tvinger deg selv til å jogge.

Heller jogging enn piller. :)

Lenke til kommentar
Når det skal nevnes er jeg aldri trøtt om kvelden (noe som er grunnen til at jeg fortsatt er oppe).

Sant nok. Samme med meg. Før akkurat slik du er før jeg begynte å arbeide. Har derimot fri imorgen, og tok meg noen blunder på ettermiddagen for å utnytte natten. :)

Men prøv å døgne ett døgn, såpass at du kommer deg i normal døgnrytme. Deretter neste dag trener du hardt, og blir sliten til utpå kvelden.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...