HighFly Skrevet 15. mars 2003 Del Skrevet 15. mars 2003 Hei folkens ! Jeg er akkurat ferdig med innkjøringen av den nye maskinen min basert på Abit NF7. Det funker greit, med unntak av at det er veldig mye støy fra lydkortet (det innebygde). Tidligere har jeg har isa og pci lydkort som SB AWE 32 og SB PCI 128 og GUS MAX for å nevne noen, og på disse kortene mener jeg at man var skjermet for maskinstøy i lyden. Støyen jeg opplever kan greiest beskrives som bakgrunnssus, men kan kan også høre en pipetone når harddisken leser kraftig. Samme problem har jeg også hatt på et MSI KLE133 kort jeg har, at det støyer kraftig ved scrolling med musa eller store endreinger i grafikken. Det jeg lurer på er om andre opplever det samme ? Har kvaliteten på lyden blitt markant dårligere etter at man flyttet lydchipen inn på hovedkortet ? Er dette grunnlag for å klage til leverandøren ? Synspunkter mottas med takk. Lenke til kommentar
fUsiOn Skrevet 15. mars 2003 Del Skrevet 15. mars 2003 Det er en feil på Abit NF7 v1.0 og 1.1 korta. Feilen er fikset i v1.2 av kortet. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå