Gå til innhold

Harddisk garanti , finnes det?

Anbefalte innlegg

Hei

har en samsung spinpoint 500gig som netopp tokk kvelden, den ble kjøpt rundt juletider fra netshop.

det jeg lurer på er om jeg har noen sjangs på og få en ny disk på garantien? jeg har alldrig skrudd på hardisken, eller prøvd og åpne den.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Samsung har vel 1års garanti på diskene sine, så den er grei.

Det er uansett 5 års reklamasjonsrett på harddisker, så om butikken sier nei på garanti, sier du bare at du vil reklamere. Netshop har aldri vært vrange. Men du er 100% sikker på at disken er død?

Endret av MrLee
Lenke til kommentar

Vel, den blir lest av i både windows,bios og boot.. men problemet er når jeg skal inn på disken så låser den seg, uansett om jeg skal kjøre en disk check, åpne noe, eller lignende.. så vil si den er defekt ja.. den lager tikke lyder osv.

Lenke til kommentar

Vel, jeg mener å huske at WD, Hitatchi og Seagate har 5års garanti, så på det punktet stiller Samsung dårligst i klassen.

Edit: ok, hvis den lager unormale tikkelyder, så er den nok død. ("Click of death").

edit2: Ok, ifølge samsungindia har diskene deres også 5års garanti hvis de ble produsert etter April 2004 eller så.

Endret av MrLee
Lenke til kommentar

Netshop tar det på garanti mot samsung, de får en ny samsung disk som de sender til deg. Du har ikke noe krav på å få WD før det har oppstått samme feil for 3 gang.

Nå skal det sies at jeg bare kjører Samsung disker(6 stk), og har ikke hatt problemer med noen av dem så langt utenom den første som ble levert, men den var DOA.'

edit: Men backup av all vikig data er noe du bør ordne deg med ASAP samme hvilken harddiskprodusent du kjøper ifra...

Endret av MrLee
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...