Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

23 år nyutdannet søker passende bil.. (60-150K?)

Anbefalte innlegg

Du har god greie på bil og vet når og hvordan få de til lavest pris og selger igjen på rett tidspunkt/sted for å få like mye for den etter 1-2+ år?

Foreløpig har ikke det vært noe problem nei. Det er rimlig basic strategi egentlig, betal mindre enn hva du selger den for. Det er bare å ikke kjøpe første og beste bil så finner man en del røverkjøp rundt omkring.

Tenker at 2000-modellen eller rundtom der har hatt et godt prisfall allerede og at den antageligvis ikke vil synke betraktelig videre?

...Det at flere og flere merker og biler kommer som hard top convertibles vil kanskje føre til noe ekstra verditap på bilen, eller tror du en evt slik faktor allerede har hatt sin effekt? ..begynner jo å bli en del slike varianter allerede nå, selv om ikke så mange i 3+ år bruktbilklassen enda da..

1. 2000-modellen har allerede hatt sitt største verditap.

2. Jeg tviler på at Citroen med hardtop, nissan med hardtop osv. vil påvirke SLK noe nevneverdig i pris.

Endret av Sluquet
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Sølvgrå metallic er en genial farge. Kjedelig, men likevel genial på skitt og støv. Jeg vet om en som har en sølvgrå Hiace og som kun vasker den hvert halvår. Og bilen ser faktisk ganske strøken ut hver gang jeg ser han.

Ja, sikkert! :p Toyota-eiere i et nøtteskall!

Men skal du ha en bil med lavt verditap, kan du se bort i fra sportslige ikke-stasjonsvogner.

Nå om dagen er det japanske stasjonsvogner og crossover suvs som selger mest.

Lenke til kommentar

Heldig du er som allerede er på vei ut i yrkeslivet av en alder av 23 år. Selv har jeg 2 år igjen på skolebenken, før jeg kan kaste meg ut i yrkeslivet, som jurist :)

Tilbake til saken: Jeg personlig vil anbefale deg å investere i en litt dyrere bil, så du har noe å gå på. En Audi A3 2005- er jo en helt kurrant bil. Vil anbefale deg diesel, ettersom vi bor i det nydelige avgiftslandet Norge. Hva med en Audi A3 2.0 TDI Sportback? Tenker meg noe slikt selv :)

Lenke til kommentar

Tviler på det blir Audi på meg, alt for dyre reparasjoner på dem.. :/

Akkurat nå driver jeg å vurderer om jeg kan klare meg uten bil en stund til. Blir litt slit i starten av jobben når jeg er under opplæring, men etterpå er jeg nok for det meste offshore og på reise i utlandet i forbindelse med jobben. Er selvfølgelig veldig gøy å ha bil på fritiden da, men får se litt an hvor nødvendig det er og hva det koster å ha en bil stående... Kanskje et alternativ kan være å leie bil i de friperiodene jeg føler jeg virkelig trenger det.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...