Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

Dette MÅ dere lese

Anbefalte innlegg

Bare en litt fantastisk ting jeg ville dele med dere. Idag, etter jeg sto opp, tenkte jeg å bare sjekke litt nyheter. Nå har jeg Chello (512). Gikk først inn på Itavisen, så hva som sto der, men ble litt forundret over hvor sinnsykt kjapt siden kom inn. Gi inn for å teste hastigheten, og trodde ikke mine egne øyne. 1.testen viste en hastighet på 6000kbs/s

Jeg gnidde meg i øynene..bildet ble tatt inn på 0,2 sec.

2.testen viste 12000kbs/s og o,1 secund på bildet...OK

3 testen og siste, og vet ikke om dere tror dette, men det MÅ dere. Siste bildet kom inn på null sekund, og det stod bare "infinity kbs/s"

Det var helt VILT, dere skulle sett min sinnsyke reaksjon...akkurat idet jeg skulle ta snapshot, kom jeg offline, og da jeg omsider kom inn igjen, var hastigheten tilbake til normalt. Dere MÅ tro meg, det var helt vilt, er enda i litt sjokktilstand her :)

Uff, tilbake til usle 512...hulk hulk

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Det er 1 grunn til at han gikk offline.

Chello suger til di grader.

Vel, er faktisk 1.ste gang jeg har gått offline..har hørt mye dritt om Chello, men har aldri hatt noen problemer, heller ikke på service området...men har vel aldri Trengt service :) Men ja, kjenner dem som virkelig frustrerer seg over Chello

Lenke til kommentar

wow.

dette må vel være enhver "fjortis-nerds"* drøm? du ble vel ikke våt i buksa da det skjedde? neida.

jeg bare må fortelle dere alle en hemmelighet: verden handler ikke _bare_ om hastigheter på internettlinjer.

men jeg vil nok tro årsaken her var cachinga på nettleseren din

*) uten at du trenger å være en

Lenke til kommentar

Testet med en 100Mbit internett-linje og fikk veldig variende resultater med IE6.0sp1 på Win2K. Testet 12 ganger.

Fikk alt fra 3MB/s til 10557KB/s. De gangene jeg fikk mye klarte jeg ikke engang å se bildet før jeg fikk opp resultat-siden. Det virket nesten som om den leste fra cache...

Lenke til kommentar

sdhild99: fine bilder det der, så fint for deg (nok en gang, livet dreier seg om mer enn kun hastighet på internetlinja di) :)

tror heller ikke folk skal stole for mye på den speedometer-testen til it-avisen, selv om den kan være en grei indikator på hvor du ligger, så er det ingen nøyaktig test akkurat. kanskje litt utenom temaet, men dere har vel også lagt merke til det redaksjonelle innholdet på itavisen.no? (uten at jeg skal dømme det for hardt) er nesten morsomt å lese

det hender også at enkelte blir lurt på grunn av at bildene tidligere har blitt lagret i cachinga, og dermed får for raske diagnoser.

Lenke til kommentar

p.s. test dette folkens. :)

først tar du testen på vanlig måte.. og så trykker du på ta testen igjen.. RETT etter at dere har startet testen igjen.. trykk esc.. :)

har hatt RIMELIG bra "hastighet" pga det jeg og. :)

er nok det som er tilfellet her. :p

Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...