Neglesaks Skrevet 13. januar 2002 Del Skrevet 13. januar 2002 Jeg har et lite problem. Jeg har en utrolig høy ping når jeg spiller Unreal Tournament. Den ligger på 540. Og det lagger utrolig mye. Dette skal ikke skje for jeg ADSL 704/128 linje. Jeg er kobla til en PC som kjører Internet Connection Sharing. Hva er problemet? Håper noen tar seg tid til å svare. Lenke til kommentar
BBC Skrevet 13. januar 2002 Del Skrevet 13. januar 2002 Sowhat?? Du har 704/128 linje, men det er "garantert" kun innenfor din ISP sitt nett. Forventer du å ha ping på 20 til en maskin i Australia? Lenke til kommentar
Neglesaks Skrevet 13. januar 2002 Forfatter Del Skrevet 13. januar 2002 Det er vel ingen vits til å hisse seg opp. Trodde det å stille spørmål og få hjelp var meningen med dette forumet. Lenke til kommentar
allanalv Skrevet 13. januar 2002 Del Skrevet 13. januar 2002 Sjekk om du har samme ping på forskjellige servere du, skal da ha fin ping på jolt serverne til UT ( ligger i England) Lenke til kommentar
Monhart Skrevet 13. januar 2002 Del Skrevet 13. januar 2002 Over 500 i ping er uansett for mye uansett.. ring og klag. Lenke til kommentar
Jdronnen Skrevet 13. januar 2002 Del Skrevet 13. januar 2002 Spiller ikke UT, (spillte en gang i tida) Men på CS har "pingen" mye å gjøre med Configen, litt tweaking av UT`en din, så blir det sikkert bedre. Lenke til kommentar
Nubi Skrevet 13. januar 2002 Del Skrevet 13. januar 2002 Eg trur dykk alle er heilt "på jordet" som liker å kalla det. Dykk må vel forstå at det er umogleg å kjøyre internet connection sharing og Unreal uten ein god del confing slik at bersjen kjem igjennom. Dei portane som bersjen kjem igjennom blir automatisk sperra i firewallen. Dette vil føre til at dei bretta på Unreal der det er masse drite-textures vil ha en svært "high latency-poo" som eg likar å kalla det. Du kan jo forsøke å spille på eit brett der det er mindre bersj. Ein anna moglegheit er å rett og slett åpne cd-romen og bersje litt skikkelig ein gong for alle. Da vil nok problemet løyse seg. Lenke til kommentar
Gatez0r Skrevet 13. januar 2002 Del Skrevet 13. januar 2002 Det som Nubi her sier er lite trolig, men jeg har ikke selv testet noe av det så jeg kan ikke med sikkerhet si at det ikke fungerer. En annen ting som er lurt å sjekke er at det ikke er noen såkalte "Linux bokser" på nettverket ditt. Disse vil garantert ødelegge for deg. Installer Windows XP Embedded Open-Source Edition, for mer info se mitt innlegg på "linux suger" under Linux seksjonen. Linux er både useriøst og ubrukelig, pass dere. Lenke til kommentar
errgo Skrevet 14. januar 2002 Del Skrevet 14. januar 2002 Nubi tror han er morsom, men han har *elendig* humor. Sperr den idioten ut av forumet en gang for alle. Skal du ha "rompehumor" så er Pyton eller Stupido 10 ganger bedre, mye morsommere en hva Nubi klarer å lire av seg :smile: Lenke til kommentar
quakegamers Skrevet 14. januar 2002 Del Skrevet 14. januar 2002 her har jeg logga på to maskiner hjemme på et nettverk.,,,med sdsl på tnx clanarena telenor q3 sever. http://quakegamers.net/tnx.jpg maskin 1 har 2 nettverskort det enne går til hub andre til sdsl modem maskin 2 har 1 nettverskort og gå til hub Lenke til kommentar
Neglesaks Skrevet 16. januar 2002 Forfatter Del Skrevet 16. januar 2002 Jeg har høy ping på alle gamene jeg joiner. Jeg bare går inn på spillet og trykker find internet games. Jeg kan løpe foran skuddene mine når jeg skyter med Rocket Launcher. Unreal funka fint før, jeg har alltid brukt ICS. Hv aer problemet? Lenke til kommentar
JarleW Skrevet 16. januar 2002 Del Skrevet 16. januar 2002 "Hva er problemet ?" Nr 1 - Du har jo ADSL fra Telenor 704/128 - Sier jo litt om hvor kjipe de er på upload'en. Kan jo aldri bli HELT bra da....... Fra "spøk" til revolver. Men har det virket bra tidligere sier du ? Med samme hardware-oppsett og ICS ? Det er jo litt merkelig. Hvor mange nettverksprotokoller har du inst. på pc'ene. Den du bruker mest skal være øverst på listen. TCP/IP til de fleste spill. Noen bruker vel IPX/SPX også, men du får se etter. Lenke til kommentar
NoNamed Skrevet 16. januar 2002 Del Skrevet 16. januar 2002 Den siste uka har telenor sugi enda mer ALLE spill har lagget uansett hvor de er hen... og serverene på mange av spillene jeg spiller er det enten 500 ping 15000 ping eller så står det 2 ping men når du joiner har du 30000 ping telenor er dritt, kanskje de ikke er skylda i dette jeg og en venn har hatt dette problemet hvertfall (bor i oslo) Lenke til kommentar
GasMan Skrevet 16. januar 2002 Del Skrevet 16. januar 2002 Quote: On 2002-01-16 20:58, NoNamed skrev:Den siste uka har telenor sugi enda mer ALLE spill har lagget uansett hvor de er hen...og serverene på mange av spillene jeg spiller er det enten 500 ping 15000 ping eller så står det 2 ping men når du joiner har du 30000 pingtelenor er dritt, kanskje de ikke er skylda i dettejeg og en venn har hatt dette problemet hvertfall(bor i oslo) Dette stemmer i hvert fall. Jeg bor 9 mil unna Oslo, bruker Netcom 64k ISDN internett, og jeg hadde lavere ping enn en kamerat i Oslo som har Telenor ADSL 1024/256. Så det kan tenkes at det er Telenor som er ute med noen "morsomheter" igjen. Lenke til kommentar
the_ruthless Skrevet 16. januar 2002 Del Skrevet 16. januar 2002 Telenor har sugd en del i det siste, ja. Er lykkelig over å ha Netcom ISDN! Lenke til kommentar
Neglesaks Skrevet 17. januar 2002 Forfatter Del Skrevet 17. januar 2002 Jeg har alltid hatt det samme nettverksopsettet. Skikkelig kjipt og spille unreal hvor man nesten kan løpe i fra skuddenene. Det er ihvertfall ikke dataen min det er no galt med. Må jo være de j¤&%%# telenor folka, som dere jo sier. Jeg kan spille StarCraft uten at det lagger, men ikke Unreal Tournament, og der irriterer vettet av meg, for dette er jo verdens beste spill. Lenke til kommentar
pskard Skrevet 17. januar 2002 Del Skrevet 17. januar 2002 Har du bare problemer med UT eller gjelder det alle spill? Jeg får best ping mot cs.vg.no (ofte under 20), mens mot andre servere kan jeg ligge opp mot 2-300... Jeg ville dog prøvd å kutte ut delingen mot internett og kjørt din maskin rett mot Ruteren for å se om det er delingen som er grunnen eller ikke. Er det ikke delingen så ligger det enten på din maskin -> gamle drivere eller så kan det ligge hos ISPen din... Lenke til kommentar
Neglesaks Skrevet 17. januar 2002 Forfatter Del Skrevet 17. januar 2002 Tror det bare er unreal som er problemet ja, har ikke prøvd så mye annet, spiller nesten bare unreal :smile: Jeg bruker ingen ruter, det er så dyrt. Data,n til faren min har 2 nettverkskort. 1 til adsl modemet og ett til hub'en, hvor jeg også er koblet til. Tror ikke pappa hadde likt hvis han ikke hadde kunnet kommet seg på nettet, dette hadde jo skjedd hvis min maskin skulle koblet seg rett på nett. Hvordan joiner jeg game som man ikke finner på "find internet games" inne på spillet. Har ikke spilt så mye over internett så jeg har litt lite peil. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå