Gå til innhold

Sykkelrute: Værnes til Levanger

Anbefalte innlegg

Hei. Jeg trenger hjelp til sykkelrute fra Værnes flyplass til Levanger. Og jeg lurer på om man kan sykle på hovedveien fra Stjørdal til Åsen. Ved Åsen kommer jo motorveien, men der har jeg fått inntrykk av at det er gang og sykkelsti hele veien. Og man må vel sykle inne i selve Stjørdal sentrum, for å komme unna motorveien forbi der. Men hva med etter Stjørdal sentrum og videre, som sagt?

Eventuelt, hvis noen har noen andre ruter jeg kan sykle, mottas det med takk.

Takk for alle svar!

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hei!

Jeg har planer om å sykle Trondheim-Levanger om ikke så alt for lenge, men venter på å få min bestilte sykkelhenger i posten først:)

Du har flere alternativer, du kan følge E6 fra Værnes til Åsen og så sykle gamle E6 fra Åsen til Skogn og så gangfelt til Levanger. Eller du kan sykle fra Værnes opp til Hegra parallelt med E14 (du slipper mest trafikk dersom du sykler fra Hell og oppover forbi Lånke for så å ta brua over til Hegra når du kommer et stykke oppover, men går an å sykle langs/på E14) (E14 er veien til Meråker og Sverige). Fra Hegra går det vei over til Markabygd hvor det er ca 1 mil nedover til Skogn og så gangfelt til Levanger.

Det siste alternativet er sikkert 3-4 mil lengre, men en mye finere tur dersom du ikke har det travelt. Men har du det travelt, så hadde du vel ikke syklet :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...