mde Skrevet 9. juli 2008 Del Skrevet 9. juli 2008 (endret) Hei, Jeg har kjøpt en ny cpu intel core 2 duo e8400 Problemet, når jeg starter PCen er skjermen svart, Selve PCen er på og Viften til skjermkortet går, men ikke vifta på cpu og den andre vifta Jeg har i kabinettet i kabinettet. Specs: Gainward 8800gt 4gb ram Cpu Intel core 2 duo e8400 Hovedkort, Jeg tror jeg har et P35 Bilde: http://www.digiparks.lv/public/UserFiles/I...692P35Neo-F.jpg Takker på forhånd får all hjelp Edit: endret litt info som akkurat fant ut, Endret 9. juli 2008 av mde Lenke til kommentar
Arne90 Skrevet 9. juli 2008 Del Skrevet 9. juli 2008 Mest sannsynlig er CPU-en kobla feil. Hvor mye erfaring har du fra databygging skal jo ikke beskylde deg for å ha gjort noe galt, men da du sier at CPU-en ikke får strøm (vifta går ikke) så er det mest sannsynlig en feilkobling. Ser ingen komplikasjoner mellom det hovedkortet og den CPU-en. Funka den forrige CPU-en greit btw? Lenke til kommentar
mde Skrevet 10. juli 2008 Forfatter Del Skrevet 10. juli 2008 (endret) Det er første gangen jeg har bytta CPU, jeg har erfaring fra bytting av andre deler selvom det antagligvis ikke hjelper så mye i denne situasjonenen. Den forige CPU-en funka fint. btw det var en Pentium d. Jeg tror ikke jeg har kobla noe feil, men jeg har tenkt å gå grundig over systemet for å være sikker. Edit: Jeg har tatt ut og satt inn CPU-en og jeg har sjekket at alle ledninger sitter i og godt fast. Endret 10. juli 2008 av mde Lenke til kommentar
Iceman22 Skrevet 10. juli 2008 Del Skrevet 10. juli 2008 Har du oppdatert biosen på hovedkortet? Kan være at den biosen som er i nå ikke har støtte for den nye cpuen din.. Lenke til kommentar
Arne90 Skrevet 10. juli 2008 Del Skrevet 10. juli 2008 Har du oppdatert biosen på hovedkortet? Kan være at den biosen som er i nå ikke har støtte for den nye cpuen din.. Ville vært rart, med de andre specsa antar jeg at pc-en er rundt et år, om han ikke har oppgradert alt da. Så spørsmål til trådstarter: hvor gammel er pc-en din? Har ikke super kompetanse innen bios, så lurer også selv på hvordan man oppgraderer det. Lenke til kommentar
mde Skrevet 11. juli 2008 Forfatter Del Skrevet 11. juli 2008 Iceman22: Jeg er ikke veldig god med bios, men jeg tror ikke det er biosen som er problemet fordi når jeg starter pc-en er skjermen helt svart, jeg får ikke opp bios eller noe. Anders: Pc-en min er ca 2år gammel. Hovedkortet er det eneste jeg ikke har oppgradert. Lenke til kommentar
Syar-2003 Skrevet 11. juli 2008 Del Skrevet 11. juli 2008 Du bør nok montere tilbake den "gamle" cpuen for deretter å oppdatere BIOS med nyeste cpu microcode. Siste PC jeg satt sammen med et P35 kort m/E8400 ble cpu temperatur avlest som 127°C føre bios oppdatering - men systemet startet fordet. Mulig MSI kortet ditt ikke starter p.g.a dette. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå