Gå til innhold
Trenger du hjelp med PCen? Still spørsmål her! ×

Ny cpu, svart skjerm

Anbefalte innlegg

Hei, Jeg har kjøpt en ny cpu intel core 2 duo e8400

Problemet, når jeg starter PCen er skjermen svart, Selve PCen er på og Viften til skjermkortet går, men ikke vifta på cpu og den andre vifta Jeg har i kabinettet i kabinettet.

Specs:

Gainward 8800gt

4gb ram

Cpu Intel core 2 duo e8400

Hovedkort, Jeg tror jeg har et P35 Bilde: http://www.digiparks.lv/public/UserFiles/I...692P35Neo-F.jpg

Takker på forhånd får all hjelp

Edit: endret litt info som akkurat fant ut,

Endret av mde
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Mest sannsynlig er CPU-en kobla feil. Hvor mye erfaring har du fra databygging skal jo ikke beskylde deg for å ha gjort noe galt, men da du sier at CPU-en ikke får strøm (vifta går ikke) så er det mest sannsynlig en feilkobling. Ser ingen komplikasjoner mellom det hovedkortet og den CPU-en.

Funka den forrige CPU-en greit btw?

Lenke til kommentar

Det er første gangen jeg har bytta CPU, jeg har erfaring fra bytting av andre deler selvom det antagligvis ikke hjelper så mye i denne situasjonenen.

Den forige CPU-en funka fint. btw det var en Pentium d.

Jeg tror ikke jeg har kobla noe feil, men jeg har tenkt å gå grundig over systemet for å være sikker.

Edit: Jeg har tatt ut og satt inn CPU-en og jeg har sjekket at alle ledninger sitter i og godt fast.

Endret av mde
Lenke til kommentar
Har du oppdatert biosen på hovedkortet? Kan være at den biosen som er i nå ikke har støtte for den nye cpuen din..

Ville vært rart, med de andre specsa antar jeg at pc-en er rundt et år, om han ikke har oppgradert alt da.

Så spørsmål til trådstarter: hvor gammel er pc-en din?

Har ikke super kompetanse innen bios, så lurer også selv på hvordan man oppgraderer det.

Lenke til kommentar

Iceman22: Jeg er ikke veldig god med bios, men jeg tror ikke det er biosen som er problemet fordi når jeg starter pc-en er skjermen helt svart, jeg får ikke opp bios eller noe.

Anders: Pc-en min er ca 2år gammel.

Hovedkortet er det eneste jeg ikke har oppgradert.

Lenke til kommentar

Du bør nok montere tilbake den "gamle" cpuen for deretter å oppdatere BIOS med nyeste cpu microcode. Siste PC jeg satt sammen med et P35 kort m/E8400 ble cpu temperatur avlest som 127°C føre bios oppdatering - men systemet startet fordet.

Mulig MSI kortet ditt ikke starter p.g.a dette.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...