Vu-caN Skrevet 9. juli 2008 Del Skrevet 9. juli 2008 Jeg har kjøpt en Buffalo WHR-HP-G54DD. Hensikten var å sette den opp som en repeater. At jeg tar ett nett, og viderefører dette. Dette fungerer. Men jeg forstår ikke hvorfor den viser meg kun 4 nett i omgivelsene. Med en pc får jeg opp ca 15 andre nett, mens inne i ruter-grensesnittet, så kommer kun 4 opp. Disse fire holder i og for seg, men jeg hadde håpet å få inn nettet til en kamerat av meg som blir litt nedi gata. Jeg har prøvd å sette på en antenneforsterker på ruteren, men det ga mikroskopisk utslag. Det er noe som heter xmit power i grensesnittet på ruteren, men jeg er usikker på om det har noe å gjøre med antennestyrken. Dessuten stod det at XMIT range var på 28-251, men ikke anbefalt med mer enn 70 over default(som er 28). Noe jeg har misforstått her? Ingen utslag på antenneforsterker burde jo bety at signalet ikke sendes sterkt nok, og at ikke antenna er problemet. Den støtter alle mulige krypteringer også... Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå