Lady_S Skrevet 9. juli 2008 Del Skrevet 9. juli 2008 Heisann! Jeg er helt flonka ny her og har veldig lyst til å bli en liten hobbyfotograf ! Har veldig lyst til å kjøpe C.450, men lurer på om jeg bør vente...?Tror dere den kommer til å bli billigere ved slutten av året, eller er det like greit å bare kjøpe den nå med en gang?? Gleder meg veldig til å komme inn i knipse-verdenen...hehe! Lenke til kommentar
PMnormal Skrevet 9. juli 2008 Del Skrevet 9. juli 2008 (endret) Vente på hva da? At prisene synker? Det gjør de jo hele tiden, så da må du vente til du hviler 6 fot under. Hva er en C.450? Endret 9. juli 2008 av PMnormal Lenke til kommentar
Lady_S Skrevet 9. juli 2008 Forfatter Del Skrevet 9. juli 2008 Vente på hva da? At prisene synker? Det gjør de jo hele tiden, så da må du vente til du hviler 6 fot under. Hva er en C.450? Tenkte mest på om det lønner seg å vente en stund med å kjøpe casio 450 d...siden den er helt ny liksom...om prisene på nye kameraer faller fort eller om de holder seg stabilt...? Lenke til kommentar
InsertNumLock Skrevet 9. juli 2008 Del Skrevet 9. juli 2008 Sikker på at det ikke er Canon 450D du skal ha? Lenke til kommentar
Lady_S Skrevet 9. juli 2008 Forfatter Del Skrevet 9. juli 2008 Sikker på at det ikke er Canon 450D du skal ha? Uuuuups....ja...det er Canon jeg mente... Lenke til kommentar
PMnormal Skrevet 9. juli 2008 Del Skrevet 9. juli 2008 Ok. For det første er det ikke et kompaktkamera. Det er et speilrefleks. Og prisene blir aldri stabile, som jeg skrev. Derfor kan du glemme den tanken med en gang. Det er en ganske ny modell og skal ikke skiftes ut på en stund, og tradisjonen tro synker ikke prisene på Canon veldig mye før de går ut av produksjon. Folk flest kjøper Canon ukritisk uansett, så hvorfor skulle de gi bort penger? Hvis du mener at du tar så dårlige bilder at de ikker er verdt ca 500 for et halvt års produksjon bør du ikke kjøpe kamera i det hele tatt. Klør det i høyre pekefinger må du kjøpe med en gang. For bildene du tar i sommer er mye mer verdt enn 500 kroner. Det finne de som tror på julenissen og mener at den modellen kommer til å synke med et par tusen innen jul. Men julenissen finnes ikke. Får jeg spørre om en ting? Det hender at noen poster spørsmål om store kompaktkameraer i speilrefleks-kategorien fordi de tror det er en speilrefleks. Men hvorfor postet du et spørsmål i kompaktkamera-kategorien om et speilrefleks? Lenke til kommentar
PerB Skrevet 10. juli 2008 Del Skrevet 10. juli 2008 Antaglig er Lady_S helt ny med kamerabegrepene og poster i det hun tror er fornuftig kategori. Mangel i kameranavn i første post tyder også på dette. Om hun bør starte med et speilreflaks elelr et godt kompaktmarea kan sikkert diskuteres langt og lenge. Men som allerede sagt av andre. De motivene hun kan finne nå i sommer, vil hun ikke finne midtvinters. Og i tillegg. Det kommer alltid noe som synes å være bedre, billigere e.l. om "noen måneder". Det kunne man trygt si for et halvt år siden, man kan si det idag, og man kan si det om et halvt år. Men skal hun ta bilder må hun kjøpe et kamera, gjerne et rimlig for å se hvordan hun vil håndtere fotografering, for senere å bytte om til noe kraftigere (og ofte mer komplisert). Lenke til kommentar
Lady_S Skrevet 10. juli 2008 Forfatter Del Skrevet 10. juli 2008 (endret) Antaglig er Lady_S helt ny med kamerabegrepene og poster i det hun tror er fornuftig kategori. Mangel i kameranavn i første post tyder også på dette. Om hun bør starte med et speilreflaks elelr et godt kompaktmarea kan sikkert diskuteres langt og lenge. Men som allerede sagt av andre. De motivene hun kan finne nå i sommer, vil hun ikke finne midtvinters. Og i tillegg. Det kommer alltid noe som synes å være bedre, billigere e.l. om "noen måneder". Det kunne man trygt si for et halvt år siden, man kan si det idag, og man kan si det om et halvt år. Men skal hun ta bilder må hun kjøpe et kamera, gjerne et rimlig for å se hvordan hun vil håndtere fotografering, for senere å bytte om til noe kraftigere (og ofte mer komplisert). OK! Takk for svar alle sammen! Ja, det stemmer at jeg er ganske så ny på begreper og formuleringer med alt som har med kameraer å gjøre....men saken er den at jeg har veeeeldig lyst til å LÆRE!!! Elsker å ta bilder. Beklager så mye at jeg kun skrev C.450....klokka var masse jeg var stuptrøtt og prøvde egentlig bare å forkorte navnet litt....at jeg skrev casio av alle ting istedenfor cannon beklager jeg også så mye....nok en gang....jeg var stuptrøtt i går og burte egentlig ha stillt alle sp i dag....hehe. Sånn er det når man er litt gira!! !! Trodde egentlig at canon450d var et speilrefleks-kamera..ser nå at jeg har postet i feil kategori...sorry...jaja...kommer nok inn i det til slutt tenker jeg... Jeg trøster meg med at ALLE har vært nye en gang! Sånn ellers da, så har jeg et casio exilim EX-S500 fra før, men jeg savner den type stemnig,dybde og bildekvalitet som jeg finner i bla.cannon-kameraet. Håper dere alle kan ha litt overbærehet med en "fersking" og hjelpe meg litt underveis til å til slutt bli en dyktig hobby-fotograf som poster innleggene, i de rette trådene, etterhvert....OK? Så da er det vel ikke noe å vente på da...løp og kjøp....hihi! Endret 10. juli 2008 av Lady_S Lenke til kommentar
PMnormal Skrevet 10. juli 2008 Del Skrevet 10. juli 2008 Da så. Det betyr at du er med på notene. Kjøpe kamera nå. Det er ingen grunn til å vente uansett. Den har allerede sunket over 10 kroner, så det tar litt tid før den synker veldig mye mer. De skal jo selge 1000D også, som er entrylevel-modellen fra Canon nå. Det kommer til å holde prisnivået på 450D oppe en stund til. Kjøp deg et par bøker. Går du på Japan Photo så selger de begge bøkene til Scott Kelby for en rimelig sum. De er riktige til ditt nivå, tror jeg. Senere kan du følge opp med mer avanserte bøker, og mens du lærer kan du legge ut de beste bildene dine i Bildekritikken her på forumet. Det lærer du mye av hvis du kan ta kritikk. Lenke til kommentar
Lady_S Skrevet 10. juli 2008 Forfatter Del Skrevet 10. juli 2008 Da så. Det betyr at du er med på notene. Kjøpe kamera nå. Det er ingen grunn til å vente uansett. Den har allerede sunket over 10 kroner, så det tar litt tid før den synker veldig mye mer. De skal jo selge 1000D også, som er entrylevel-modellen fra Canon nå. Det kommer til å holde prisnivået på 450D oppe en stund til. Kjøp deg et par bøker. Går du på Japan Photo så selger de begge bøkene til Scott Kelby for en rimelig sum. De er riktige til ditt nivå, tror jeg. Senere kan du følge opp med mer avanserte bøker, og mens du lærer kan du legge ut de beste bildene dine i Bildekritikken her på forumet. Det lærer du mye av hvis du kan ta kritikk. Supert... skal ta en titt på bøkene... Nå har jeg forresten akkurat bestillt kameraet... gleder meg veldig til det kommer! Dette skal bli morro gitt Lenke til kommentar
PMnormal Skrevet 10. juli 2008 Del Skrevet 10. juli 2008 Bare for å ha nevnt det så er de bøkene laget for nybegynnere, men du skal vite at det finnes et par uklarheter eller feil, men ingen som får betydning for deg. De heter "Boken om digital fotografering 1&2". Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå