RoSoka Skrevet 15. mars 2003 Del Skrevet 15. mars 2003 hei! har 2 spørsmål ! 1:jeg tenker på filmen "final fantasy" ..hvordan lager de den filmen ? ..vet at de ikke har tegnet den ..hvilke programmer bruker de til dette ? 2:finnes det programmer som jeg kan bruke til å lage filmsnutter ? kansje en tegnefigur som gjør noe...et eller annet! takk Lenke til kommentar
Rob3rt Skrevet 15. mars 2003 Del Skrevet 15. mars 2003 Er det tegnefilmer du tenker på ? Lenke til kommentar
RoSoka Skrevet 15. mars 2003 Forfatter Del Skrevet 15. mars 2003 ja, tegnefilmer! finnes det grogrammer man kan lage figurene, så styre bevegelsene deres å lage film a det ? eller noe i den duren ? må ikke være tegnefilm Lenke til kommentar
aurstad Skrevet 15. mars 2003 Del Skrevet 15. mars 2003 Final fantasy filmen ble laget med 3d programmet Maya. Søk på filmens navn på google så finner du hjemmesiden. Der står det masse om hvordan de laget den.. Men ikke regn med å lage noe slikt selv..isåfall blir jeg meget imponert Lenke til kommentar
allyse Skrevet 15. mars 2003 Del Skrevet 15. mars 2003 3d Studio max er godt til å lage slike filmer, men jeg tror du skal ha brukt programmet ganske lenge før du får det til da... Kan godt slå Poser 5 og max isammen for dette om du skal ha figurer. Men film tar TID, tro meg Lenke til kommentar
RoSoka Skrevet 18. mars 2003 Forfatter Del Skrevet 18. mars 2003 takk! sjekket litt på nettet om disse programmene, å det ser ut som de koster fr 500 til 16000 kr! "må jeg kjøpe disse for å få de, eller ?" Lenke til kommentar
simenn Skrevet 24. mars 2003 Del Skrevet 24. mars 2003 Hørt om 3d?? Final Fantasy er en 3d film i likhet med Shrek, A Bugs Life, Toy Story, Antz og Monsters, Inc. Disse filmene lages i 3d programmer. Her lager man først et rutenett av figurene man skal bruke, så setter man teksturer på disse, og til slutt animeres figuren i et naturlig miljø for den, dette må også animeres. Å lage slike filmer er svært vanskelig, og masse trening behøves. Hvis du fremdeles er interessert, kan du prøve deg fram i programmer som MAYA, 3D MAX og ANIMATION MASTER. Det ligger masse guider på nettet, bare søk på tutorials.. Lenke til kommentar
RoSoka Skrevet 26. mars 2003 Forfatter Del Skrevet 26. mars 2003 Takk tror jeg kan få tak i Maya, skal prøve å se hva jeg får til er d vanskelig? eller meget vanskelig ? har sett de rutenettene av ansikt osv...hvordan lager man de rutenettene ? algebra ? Lenke til kommentar
Mikeey Skrevet 28. mai 2003 Del Skrevet 28. mai 2003 viss du er interessert i å prøve et av de programmene vil jeg foreslå maya, viss du ikke vil bryte loven. alias|wavefront som har laget maya utgir maya i en PLE versjon www.aliaswavefront.com ... denne versjonen er gratis for ikke-kommersielt bruk. 3d studio max derimot får du bare ved å sende en mail for å requeste democd, eller noe lignende. jeg liker 3d studio max best. har egentlig aldri satt meg ordentlig inn i maya. men det er en vanesak. om du også er interressert i nybegynnertips kan du se på www.3dtotal.com og vil du se kunst fra de som virkelig kan 3d program kan du sjekke ut www.storedyret.com Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå