Gå til innhold

Flatskjerm, ca. 5000. Mye tilkoblet pc.


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Jeg har 2 muligheter på min TV.

 

Kan bruke

 

DVI konverterer fra pc til hdmi kabel til tv + minijack på pc til minijack på tv

 

eller

 

VGA på pc til VGA på tv + Minijack på pc til audio signal inn på tv (hvis og rød kabel)

 

 

Lyden må koples forskjellig etter hvordan bildet er koplet på min i alle fall.

Lenke til kommentar
Hvis han skal kople den til pc burde det jo ikke være plasma da, hvis han lar den stå på skrivebordet og han stikker ut og glemmer det, så kan han være screwed når han kommer tilbake.

 

Mener også at 42" er alt for stort til å bruke som pc skjerm.

 

1. Tull - Det er mange som bruker Plasma til PC. Greit, det anbefales at man bruker LCD, men det er egentlig ikke noe problem å bruke plasma. Selvom man skulle være så uheldig at man får innbrenning, noe som er mer sjeldent med dagens plasma tver, så er det null problem. Mange av de nye plasma tvene kommer med en skjermrenser funksjon.

 

2. Tull. - Jeg har en kamerat som har en Samsung M87 40" som pc skjerm, fungerer ypperlig det. Det er 40, men 2 tommer har ikke mye å si. :)

 

Plasma har mye lavare oppløsning enn LCD når det kommer til pc bruk, typisk på en 42" er 1024*768, innbrenning er ikke noe problem om man bare bruker skjermsparer.

 

En ting er at det fungerer, men det kommer helt ann på hvor langt unna du sitter..

 

Man får faktisk Plasma tver med 1366x768 og 1920x1080.

 

http://www.komplett.no/k/ki.aspx?sku=342760

 

http://www.komplett.no/k/ki.aspx?sku=349910

 

 

osv.

 

I rest my case.

Lenke til kommentar

Ja, gjør det du.

 

Selvfølgelig støtter plasma også 1920x1080, om ikke hadde de ikke kunne lovt på seg Full HD. Men det er ikke dermed sagt at de støtter dette gjennom pc inngangen.

 

Og uansett, på en plasma skjerm får du ett mye dårligere pc bilde, enn på en LCD skjerm, det blir noe uklart som jeg mener gjør en plasma ubrukelig som ren pc skjerm..

 

Og i tillegg er strømforbruket høyere og varmeutviklingen større på en plasma kontra lcd.

Lenke til kommentar

Plasma støtter nok det gjennom pc inngangen jo, hvis ikke så gjør den garantert det over hdmi, som dessuten gir bedre bilde. Og hvor har du det fra at plasma ikke duger som pc skjerm? Jeg har lest om en god del som bruker det til både surfing og htpc bruk, null problem.

 

Dinside:

Duger plasmaen som pc-skjerm?

"For de aller fleste holder dette i massevis. Det må imidlertid nevnes at det er mer flimring i bildet sammenlignet med LCD-TV'ene.

 

Du kan forøvrig justere lys, skarphet, fargebalanse og kontrast på PC-bildet. Og ved å senke skarpheten ble flimringen redusert, men helt borte ble den ikke."

 

 

Scrim: Nå er jo dette snakk om gjennom vga inngangen, så på hdmi blir dette neppe et problem, og artikkelen er fra 2004, mye har skjedd siden den gangen. Jeg skal ikke uttale meg bastant, men etter å ha hørt folk uttale seg om at det fungerer ypperlig å bruke den som pc skjerm, så gjør det nok det.

 

Men jeg er enig når det gjelder strømforbruk og varme, men så spørs det hvor god råd man har, og evt. om man trenger litt ekstra varmet på soverommet/stuen eller "kino rommet"? ;)

Endret av Scrim
Lenke til kommentar
Plasma støtter nok det gjennom pc inngangen jo, hvis ikke så gjør den garantert det over hdmi, som dessuten gir bedre bilde. Og hvor har du det fra at plasma ikke duger som pc skjerm? Jeg har lest om en god del som bruker det til både surfing og htpc bruk, null problem.

 

Dinside:

Duger plasmaen som pc-skjerm?

"For de aller fleste holder dette i massevis. Det må imidlertid nevnes at det er mer flimring i bildet sammenlignet med LCD-TV'ene.

 

Du kan forøvrig justere lys, skarphet, fargebalanse og kontrast på PC-bildet. Og ved å senke skarpheten ble flimringen redusert, men helt borte ble den ikke."

 

 

Scrim: Nå er jo dette snakk om gjennom vga inngangen, så på hdmi blir dette neppe et problem, og artikkelen er fra 2004, mye har skjedd siden den gangen. Jeg skal ikke uttale meg bastant, men etter å ha hørt folk uttale seg om at det fungerer ypperlig å bruke den som pc skjerm, så gjør det nok det.

 

Men jeg er enig når det gjelder strømforbruk og varme, men så spørs det hvor god råd man har, og evt. om man trenger litt ekstra varmet på soverommet/stuen eller "kino rommet"? ;)

 

Joda.. det duger jo.. kjenning av meg kjøpte en Panasonic i fjor, 42" betalte vel 15 for den, så ikke den billigste.. og kan ikke si meg imponert over kvalitetetn på pc bildet der, det flimrer og er uklart i forhold til en LCD skjerm.

Så joda.. plasma duger vel.. men om man skal sitte mange timer forran den og bruke den mye til pc duger det ikke.. det er nå min mening.. der er LCD overlegen.

 

Så som trådstarter har sagt, den skal være mye tilkoblet pc.. da er LCD valget, og selv for 5000 kr får man dugelige LCD skjermer som gir godt bilde.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...