Skilpadde Skrevet 9. juli 2008 Del Skrevet 9. juli 2008 Jeg er elendig på kjøkkenet, slik er det bare. Men i morgen har jeg invitert en fyr på en slags date, og han har tidligere ledd av kokkekunskapene mine. Derfor vil jeg lage noe som virker skikkelig fancy, gjerne flere retter. Noen forslag? Lenke til kommentar
Gyr0 Skrevet 9. juli 2008 Del Skrevet 9. juli 2008 (endret) Kyllingfilet, ris og bretagne kyllingsaus. Lett å lage, og svingodt Hvertfall hvis du steiker kyllingen i noe alà "Allaround grillolje" Uansett kjempegodt Endret 9. juli 2008 av Twinkle Lenke til kommentar
Catkin Skrevet 9. juli 2008 Del Skrevet 9. juli 2008 Fylte kyllinglår? Sikkert et elendig forslag, men here goes. Ingredienser: 6 stk. kyllinglår naturell 150 g kremost med hvitløk og/eller urter 7 stk. soltørkede tomater , grovhakket 10 blad frisk basilikum , hakket Sitron- og basilikumcouscous: 3,5 dl couscous saft og skall av 1 stk. sitron ½ potte frisk basilikum ca. 5 ss olivenolje salt og kvernet pepper Fremgangsmåte: Skjær en lomme i hvert kyllinglår med en skarp kniv. Prøv å lage lommen stor, men åpningen så liten som mulig. Bland sammen kremost, soltørkede tomater og hakket basilikum. Fordel osteblandingen i kyllinglommene, og lukk åpningen med en tannstikker. Gni filetene inn med salt og pepper, og drypp på litt olivenolje. Kok couscous etter anvisning på pakken. Bland inn sitronsaft og -skall og hakket basilikum og bland lett med en gaffel. Smak til med olivenolje, salt og pepper. Grill lårene på begge sider i 12-15 minutter (snu ofte), eller til det pipler ut blank kraft når du stikker i det med en spiss kniv. Server de fylte kyllinglårene med sitron og basilikum-couscous og gjerne en vinaigrette (olje-/eddikdressing). Lenke til kommentar
svinepelz Skrevet 10. juli 2008 Del Skrevet 10. juli 2008 Forrett - kjøp inn litt ruccola og en pakke serranoskinke (eller parmaskinke om du ikke finner serrano). Dander litt på en tallerken, hell over en tynn siksakstripe olivenolje og dryss over litt parmesanost. Superenkelt, godt og rimelig proft. Biff til middag, gjerne ytrefilet. Tilbehør: Toro gratinerte poteter, f.eks. den med franske urter. Smørstek en haug sopp til, salt og pepper. Enkelt og godt. Til dessert, lag til Tine creme brulee (varmes opp, helles over i skåler, følger med sukkerdryss). Vanskelig å ikke få til denne desserten. Sånn, da har du en treretters middag som ikke koster mange kaloriene å produsere. Pass på å fjerne alle spor av Toro, Tine og annet som inidikerer at maten ikke er 100% hjemmelaget, og la det stå til. Lenke til kommentar
Skilpadde Skrevet 11. juli 2008 Forfatter Del Skrevet 11. juli 2008 Det ble til at jeg lagde sushi, men nå har jeg ihvertfall mange gode tips til neste gang! Lenke til kommentar
svinepelz Skrevet 12. juli 2008 Del Skrevet 12. juli 2008 Det ble til at jeg lagde sushi Modig O_o Ble det godt? Lenke til kommentar
Skilpadde Skrevet 12. juli 2008 Forfatter Del Skrevet 12. juli 2008 (endret) Hehe, ja det ble faktisk ikke så dumt! Jeg har laget det en gang før i fylla, og da gikk det ikke så bra. Endret 12. juli 2008 av Skilpadde Lenke til kommentar
klatten Skrevet 6. august 2008 Del Skrevet 6. august 2008 (endret) Omelett! Men det er det jeg som er ekspert på, så tror ikke du får noe suksess ut av det. Omeletten min er bare helt fantastisk, bedre enn alle andres. Dere fikk litt vann i munnen nå, eller hva? Bare synd jeg ikke kan røpe oppskriften og mine hemmelige triks, da måtte jeg dessverre ha drept dere etterpå. Endret 6. august 2008 av Penis-Hans Lenke til kommentar
dymoletratag Skrevet 6. august 2008 Del Skrevet 6. august 2008 Egg og steikepanne..? Lenke til kommentar
Liberalistiske Samebror Skrevet 6. august 2008 Del Skrevet 6. august 2008 eller så kan du ringe peppes, få det på døra og be han som kommer med pizzaen å synge en romantisk sang Lenke til kommentar
Gyr0 Skrevet 6. august 2008 Del Skrevet 6. august 2008 eeller så har denne tråden gått ut på dato Lenke til kommentar
theoriginalAidskake Skrevet 7. august 2008 Del Skrevet 7. august 2008 Haha! Da jeg så topic tenkte jeg å foreslå sushi. Lenke til kommentar
klatten Skrevet 7. august 2008 Del Skrevet 7. august 2008 eeller så har denne tråden gått ut på dato Du er gått ut på dato. Dette er nå den offisielle "Forslag til romantisk middag"-tråden og nå som førstemann har fått sitt problem løst, kan noen andre desperate, elendige kokker av noen rundbrennere spørre om hjelp her. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå