Gå til innhold

One Call + Network Norway = rot :(


Anbefalte innlegg

 

Opplever også i begge nett at jeg av og til ikke kommer igjennom og må trykke "repeter" på telefonen.

 

Takk for opplysningene :) Lurte på om det var telefonen det var noe galt med. Alle andre i familien har Telenor. Dessverre gikk det bare an å registrere en person i familien hos OneCall (OneCall faktura). Men de andre har billige abonnement og ringer lite, så det har ikke all verden å si.

Forresten gjelder det med repeter også for tekstmeldinger, men kun en sjelden gang. Får "melding kunne ikke sendes", men ved å trykke repeter 1-3 ganger så går den igjennom.

 

BTW: For å endre maks månedsforbruk må kan sende en melding via nettsiden til Onecall, det tok i underkant av en arbeidsdag før det var ordnet for meg. Så kundeservicen syns jeg er meget bra.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

At telefonen sier du er i utlandet skyldes at du roamer i NetCom sitt nett. Tradisjonelt har roaming vært brukt kun i utlandet, derfor er det dette telefonen forteller deg. I praksis vil du alltid roame i NetCom (etterhvert Telenor) sitt nett når du bruker OneCall (Network Norway) med unntak av de stedene der Network Norway selv har nett (Oslo, Trondheim, Stavanger).

 

Advarselen telefonen gir deg skyldes at det stort sett er forferdelig dyrt å laste ned data i utlandet, og det er det den tror du prøver å gjøre. Disse advarslene går det an å slå av på de fleste telefoner, jeg er usikker på hvordan man gjør det på akkurat din telefonmodell.

 

At du ikke får ned Gmail skyldes at du ikke har riktige nettverksinnstillinger. Gmail vil som regel ikke fungere med WAP APN, du må ha et internet APN i stedet. Gå til http://onecall.moota.com/ og last ned internett-instillinger for telefonen din.

 

-snubbel

Lenke til kommentar
At telefonen sier du er i utlandet skyldes at du roamer i NetCom sitt nett. Tradisjonelt har roaming vært brukt kun i utlandet, derfor er det dette telefonen forteller deg. I praksis vil du alltid roame i NetCom (etterhvert Telenor) sitt nett når du bruker OneCall (Network Norway) med unntak av de stedene der Network Norway selv har nett (Oslo, Trondheim, Stavanger).

 

Advarselen telefonen gir deg skyldes at det stort sett er forferdelig dyrt å laste ned data i utlandet, og det er det den tror du prøver å gjøre. Disse advarslene går det an å slå av på de fleste telefoner, jeg er usikker på hvordan man gjør det på akkurat din telefonmodell.

 

At du ikke får ned Gmail skyldes at du ikke har riktige nettverksinnstillinger. Gmail vil som regel ikke fungere med WAP APN, du må ha et internet APN i stedet. Gå til http://onecall.moota.com/ og last ned internett-instillinger for telefonen din.

 

-snubbel

 

 

Takker så mye for gode og detaljerte råd!

 

Dessverre er denne telefonen et beint helvete å sette opp. Jeg har prøvd rådene dine og tatt alt fra bunnen av, samt laget et nytt internett-tilgangspunkt som anvist på OneCalls hjemmesider. Så er internettoppsettet aktivert. Der kan du nemlig kun laste ned innstillinger for WAP og MMS. Vet ikke om Internett er inkludert i dette oppsettet.

 

Like lite nytter det. Hadde ikke all denne dritten på 6110 Navigator og SE W580i. Der virker det fint.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...