delfin Skrevet 9. juli 2008 Del Skrevet 9. juli 2008 På youtube dukker det iblant opp noen perler, og dette er en av dem. En veldig lettfattelig gjennomgang av de viktigste områdene innen vitenskap for en som er på randen av religion. For de som allerede har funnet Jesus, og av den grunn føler at de ikke trenger å vite mer om universet, kan det likevel være greit å ta en titt slik at du kjenner "fienden". Det er greit å vite hva evolusjonsteorien egentlig går ut på før man prøver å latterliggjøre den Hvis noen ETTER å ha sett serien har noen innvendinger, er det bare å fyre løs! Serien anbefales for alle From Big Bang to us -- Made Easy Lenke til kommentar
Myagos Skrevet 9. juli 2008 Del Skrevet 9. juli 2008 Tusen takk en veldig informativ film. Lenke til kommentar
delfin Skrevet 10. juli 2008 Forfatter Del Skrevet 10. juli 2008 Tusen takk en veldig informativ film. Bare hyggelig! Hadde alle i USA sett denne på ungdomsskolen, hadde nok kreasjonisme vært så å si utryddet... Lenke til kommentar
Myagos Skrevet 10. juli 2008 Del Skrevet 10. juli 2008 Hvis vi oppfant en tidsmaskin og gikk tilbake til tiden hvor vi debunka alle nåværende religioner. Ville vi fortsatt hatt en stor del av verdens befolkning som hadde ignorert fakta og fortsettet med å tro på eventyrene sine. Sånn er det bare desverre. Lenke til kommentar
delfin Skrevet 10. juli 2008 Forfatter Del Skrevet 10. juli 2008 Du har nok dessverre rett..men det er jo verdt et forsøk Om ikke annet slipper man forhåpentligvis stråmannargumenter som "evolusjonsteorien sier at mennesket er verdiløst og vi lever kun for å drepe." Lenke til kommentar
havfal Skrevet 10. juli 2008 Del Skrevet 10. juli 2008 Tusen takk! Nå lærte jeg masse nytt. Jeg var på grensen til å bli intim med Jesus, men nå er det hjem uten klem, for å si det sånn! Lenke til kommentar
Gunfreak Skrevet 10. juli 2008 Del Skrevet 10. juli 2008 potholer54 har vært suscriba på lenge, har sett alle filmene videoene hans, masse bra Lenke til kommentar
havfal Skrevet 10. juli 2008 Del Skrevet 10. juli 2008 Faen du er teit Stian. (Bare så det er sagt, så er det pifler(LOL) so skrev innlegget mitt over) Lenke til kommentar
Lakus Skrevet 10. juli 2008 Del Skrevet 10. juli 2008 Tror jeg har sett disse før, og de er fine. Lenke til kommentar
Hooch Skrevet 10. juli 2008 Del Skrevet 10. juli 2008 Mine innlegg... Så første video nå, veldig interessant. Vil se mer i morgen når jeg er litt mer opplagt.. Faktsk en del av det i den første videoen som jeg ikke visste. Lenke til kommentar
delfin Skrevet 10. juli 2008 Forfatter Del Skrevet 10. juli 2008 Dette ER en utrolig bra serie Håper bare mange tar seg tid til å se den... Hadde vært gøy om noen kristne kom med (saklig) kritikk og, så vi får begge sider av saken... Lenke til kommentar
Ustedalen Skrevet 10. juli 2008 Del Skrevet 10. juli 2008 Mine innlegg! Sett de to første allerede, mye nytt jeg lærte. Skal se resten i morgen når det ikke er så alt for sent. Lenke til kommentar
Myagos Skrevet 10. juli 2008 Del Skrevet 10. juli 2008 Det virker som det er mange kristene her men få kreasjonister. Det er hvertfal veldig skjeldent at vi får debatter om evolusjon vs kreasjonisme. Noe som er ganske merkelig egentlig. Lenke til kommentar
delfin Skrevet 10. juli 2008 Forfatter Del Skrevet 10. juli 2008 Jeg mistenker at de som faktisk ER kreasjonister rett og slett ikke tør å se "vår side" av frykt for å måtte ta stilling til vanskelige problemstillinger angående troen deres. Da er det langt bedre med gamle resirkulerte videoer av Kent Hovind og andre lurendreiere som ikke går av veien for å være "litt uærlig" for å beholde Bibelens autoritet... Litt synd egentlig.. debattene hadde blitt utrolig mye mer interessante om man slapp å forklare de grunnleggende elementene i evolusjonsteorien hver gang. Jeg blir like frustrert hver gang jeg ser en eller annen kreasjonist som ivrig slenger sine "knusende" argumenter mot det han tror er evolusjonsteorien. Litt kunnskap skader ingen, forhåpentligvis Lenke til kommentar
Lakus Skrevet 10. juli 2008 Del Skrevet 10. juli 2008 Den komplette listen av "- Made Easy" videoene. Var visst flere i serien også, så oppdaterer listen: Del1 - History of the Universe Made Easy! Del2 - History of the Universe Made Easy Continued! Del3 - The Origin of Life Made Easy Se filmen hos Youtube Del4 - The Story of the Earth Made Easy Del5 - The Age of Our World Made Easy Del6 - Natural Selection Made Easy Del7 - The Theory of Evolution Made Easy Del8 - Human Evolution Made Easy Del9 - Human Ancestry Made Easy Se filmen hos Youtube Lenke til kommentar
Imsvale Skrevet 11. juli 2008 Del Skrevet 11. juli 2008 Lenken i først innlegg fører til en spilleliste med nettopp alle disse videoene. Lenke til kommentar
Lakus Skrevet 11. juli 2008 Del Skrevet 11. juli 2008 I know, men det finnes sikkert flere der ute som meg, som ikke gadd å se alle første gang de gikk inn på linken. Mye lettere med en slik liste. Lenke til kommentar
Imsvale Skrevet 11. juli 2008 Del Skrevet 11. juli 2008 Går fint an å hoppe til den videoen i listen du ønsker å se. Lenke til kommentar
Crowly Skrevet 11. juli 2008 Del Skrevet 11. juli 2008 Re: The Origin of Life made easy Se filmen hos Youtube Re: Re: The Origin of Life made easy Trenger egentlig bare å se den siste, hvor det blir vist hvor feil personen i den første filmen tar. Skal man første kritisere noe i vitenskapen, så bør man sørge for å ha riktig og oppdatert informasjon. Lenke til kommentar
delfin Skrevet 11. juli 2008 Forfatter Del Skrevet 11. juli 2008 Denne er forresten utrolig gøy Episode 11: Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå