Clown Zombie Skrevet 9. juli 2008 Del Skrevet 9. juli 2008 Usikker på om det er rette stedet å spørre, men men... Vil hardware komme med en test av dette kortet? Og hva med Asus Maximus II Formula vs Asus P5Q Deluxe? Tipper P5Q vinner her pga pris og raskere crossfire? Kom med tanker og meninger Lenke til kommentar
Clown Zombie Skrevet 19. juli 2008 Forfatter Del Skrevet 19. juli 2008 Asus P5Q Deluxe Asus Maximus II Formula Mener P5Q har to like "raske"? (x16?) PCI slotter, mens Asus Maximus II Formula har to ulike? Mulig jeg har missforstått dette, men hva er å foretrekke av de to kortene? ---> <--- Lenke til kommentar
lucky666 Skrevet 19. juli 2008 Del Skrevet 19. juli 2008 Begge pci-e portene på både Formula og Deluxe har 8x/8x i cf. Har akkurat kjøpt meg et Formula nå, som jeg skal sette opp i helgen. Lenke til kommentar
Clown Zombie Skrevet 19. juli 2008 Forfatter Del Skrevet 19. juli 2008 Begge pci-e portene på både Formula og Deluxe har 8x/8x i cf. Har akkurat kjøpt meg et Formula nå, som jeg skal sette opp i helgen. ah okey, haler meg vel mer mot formula nå Lenke til kommentar
Espen W Skrevet 19. juli 2008 Del Skrevet 19. juli 2008 Hvor spreke kort i CF må man ha før x8 blir flaskehals? Jeg har ett 4870 nå og er klar for ett til E Lenke til kommentar
Clown Zombie Skrevet 19. juli 2008 Forfatter Del Skrevet 19. juli 2008 Hvor spreke kort i CF må man ha før x8 blir flaskehals? Jeg har ett 4870 nå og er klar for ett til E dunno Lenke til kommentar
lucky666 Skrevet 20. juli 2008 Del Skrevet 20. juli 2008 Har ikke kommet over en eneste test som viser styrkeforholdet 8x/8x vs 16x/16x enda. Men det blir sagt at forskjellen er minimal. Lenke til kommentar
Bludd Skrevet 21. juli 2008 Del Skrevet 21. juli 2008 Husk at det er PCIe v2.0 det er snakk om. Da vil 8x/8x tilsvare 16x/16x for PCIe v1.0. Lenke til kommentar
RamGuy Skrevet 26. juli 2008 Del Skrevet 26. juli 2008 Så en test av P5Q-Deluxe vs Maximus 2 Formula, da gikk P5Q-Deluxe vinnende ut over hele fjøla, og siden P5Q attpåtil er billigere så gikk jeg heller for P5Q Lenke til kommentar
Clown Zombie Skrevet 26. juli 2008 Forfatter Del Skrevet 26. juli 2008 Så en test av P5Q-Deluxe vs Maximus 2 Formula, da gikk P5Q-Deluxe vinnende ut over hele fjøla, og siden P5Q attpåtil er billigere så gikk jeg heller for P5Q Interresant, du har ikke link til den testen? Liker ikke layout på P5Q, men så er det jo specs som teller :> Lenke til kommentar
Cortinarius rubellus Skrevet 14. august 2008 Del Skrevet 14. august 2008 Rart egentlig, siden jeg har lest flere reviews der de sier at dette er det raskeste P45 de hr prøvd og P5Q-D. var med Men jeg fikk det til Asus P5Q Deluxe pris og da blir det Asus Maximus II Formula P45 på meg=) Lenke til kommentar
Ourasi Skrevet 4. september 2008 Del Skrevet 4. september 2008 Rart egentlig, siden jeg har lest flere reviews der de sier at dette er det raskeste P45 de hr prøvd og P5Q-D. var med Men jeg fikk det til Asus P5Q Deluxe pris og da blir det Asus Maximus II Formula P45 på meg=) http://www.cpu3d.com/index.php?option=com_...=54&limit=1 Her er det tydelig at Maximu II Formula kommer ut best, også mot ett P5Q... http://www.hardwarelogic.com/news/132/ARTI...2008-09-02.html Her blir Maximus II skrytt opp i skyene pluss bra overklokk... Mange av testene på disse kortene begrenses nok mye av testeren evnt. deres CPU, det er iallefall høyst varierende resultater på reviews sidene.. Har selv hatt P5Q Deluxe hjemme, og det fremstår som et veldig bra hovedkort men man ser hvorfor Maximus II koster litt extra. Selv kommer jeg nok til å prøve Maximus II, så får vi se hvordan det går med en Q9550 og 8gb 1066mhz ram. Maximus x38 sliter forferdelig med denne komboen, og jeg må gi meg på 424x8.5 3.6ghz pga. NB nekter mere, synd siden CPU trenger kun 1.26v for denne hastigheten... Lenke til kommentar
lucky666 Skrevet 4. september 2008 Del Skrevet 4. september 2008 Har du testet med 4gb minne Ourasi? Lenke til kommentar
Ourasi Skrevet 4. september 2008 Del Skrevet 4. september 2008 (endret) Har du testet med 4gb minne Ourasi? Nja, reiv ut 4gb for å se om jeg kunne få høyere FSB, men det gikk ikke noe bedre. Men merker jo at ting ikke er som best med alle 4 brikkene kontra 2 brikker, vannvittig tweaking som må til. Tom's Hardware http://www.tomshardware.com/reviews/intel-...rd,2001-53.html viser jo med all tydlighet hva jeg erfarer med 4 brikker. Nå skal det sies at mitt Maximus X38 kort er fryktelig dårlig på FSB klokking da. Problemet med at kortet mitt ligger så tidlig på grensen er jo at det blir et svare strev å finne ut hva som må tweakes for å få det stabilt, og jeg håper chipset og minne delen på Maximus II Formula er så bra at jeg kan fokusere på CPU og tweaking på denne for å nå grei frekvens 24/7. Q9550 CPU'en er jo litt rar også, med at den klarer 10 timer Prime95 på 1.26v, mens surfing og litt musikk kræsjer på et blunk... Men, Quad klokking i et nøtteskall.... Maximus X38 skal pensjoneres, det er sikkert... Formula II kortet er bare et par tre dager unna postkassa, så gidder ikke teste noe mer med 2 brikker.. Endret 4. september 2008 av Ourasi Lenke til kommentar
Harribo Skrevet 4. september 2008 Del Skrevet 4. september 2008 Har ikke kommet over en eneste test som viser styrkeforholdet 8x/8x vs 16x/16x enda. Men det blir sagt at forskjellen er minimal. Her er en test som viser at selv HD4850 i crossfire blir en del forskjell av i mellom P45 og X48. Det er jo mulig en bios retter opp ytelsen, men har sett flere tester som viser at det faktisk er litt forskjell. Lenke til kommentar
Ourasi Skrevet 4. september 2008 Del Skrevet 4. september 2008 (endret) Har ikke kommet over en eneste test som viser styrkeforholdet 8x/8x vs 16x/16x enda. Men det blir sagt at forskjellen er minimal. Her er en test som viser at selv HD4850 i crossfire blir en del forskjell av i mellom P45 og X48. Det er jo mulig en bios retter opp ytelsen, men har sett flere tester som viser at det faktisk er litt forskjell. Den testen der er nok ganske unik med sine resultater, og problemet ligger nok i Bios... Her testes HD4850 i crossfire P45 mot et par X48 kort, og forskjellene er stort sett så små at det ligger innenfor feimarginene.. http://my.ocworkbench.com/2008/gigabyte/GA..._Extreme/b3.htm Endret 4. september 2008 av Ourasi Lenke til kommentar
Cortinarius rubellus Skrevet 4. september 2008 Del Skrevet 4. september 2008 Har fått tak i noen gode pc-9600 brikker og en cpu som liker høy fsb skal få testet seg på hket her=) Lenke til kommentar
lucky666 Skrevet 4. september 2008 Del Skrevet 4. september 2008 (endret) Har du testet med 4gb minne Ourasi? Nja, reiv ut 4gb for å se om jeg kunne få høyere FSB, men det gikk ikke noe bedre. Men merker jo at ting ikke er som best med alle 4 brikkene kontra 2 brikker, vannvittig tweaking som må til. Tom's Hardware http://www.tomshardware.com/reviews/intel-...rd,2001-53.html viser jo med all tydlighet hva jeg erfarer med 4 brikker. Nå skal det sies at mitt Maximus X38 kort er fryktelig dårlig på FSB klokking da. Problemet med at kortet mitt ligger så tidlig på grensen er jo at det blir et svare strev å finne ut hva som må tweakes for å få det stabilt, og jeg håper chipset og minne delen på Maximus II Formula er så bra at jeg kan fokusere på CPU og tweaking på denne for å nå grei frekvens 24/7. Q9550 CPU'en er jo litt rar også, med at den klarer 10 timer Prime95 på 1.26v, mens surfing og litt musikk kræsjer på et blunk... Men, Quad klokking i et nøtteskall.... Maximus X38 skal pensjoneres, det er sikkert... Formula II kortet er bare et par tre dager unna postkassa, så gidder ikke teste noe mer med 2 brikker.. Hvis pcen krasjer idle, så forsøk å disable loadline. Du må nok heve spenninga litt på cpu for å få det primestabilt, men du vil ikke oppleve krasj i idlemode. Kortet ditt overvolter litt load, og det er den økninga i spenning som gjør det stabilt under load. Er du helt på grensen, tåles ikke det lille spenningsfallet du får idle. Jeg brukte også X38 Maximus nesten et år, og kan også bekrefte at høy fsb er noe kortet ikke er glad i. Dette med firekjerne og høy minnehastighet. Har et Biostar TPower I45 nå. kjører Q9550 på 471x8.5 primestabilt. Neste mål er 500x8. Kan bli en utfordring det, men uansett så liker mange P45 høy fsb på quad. Fluesopp: Har du satt opp vannkjølinga? Skal bli moro å se hva du får til med kortet. Var ihvertfall en drøm å klokke minne på P45 formula kontra X38. Endret 4. september 2008 av lucky666 Lenke til kommentar
Ourasi Skrevet 4. september 2008 Del Skrevet 4. september 2008 Hvis pcen krasjer idle, så forsøk å disable loadline. Du må nok heve spenninga litt på cpu for å få det primestabilt, men du vil ikke oppleve krasj i idlemode. Kortet ditt overvolter litt load, og det er den økninga i spenning som gjør det stabilt under load. Er du helt på grensen, tåles ikke det lille spenningsfallet du får idle. Jeg brukte også X38 Maximus nesten et år, og kan også bekrefte at høy fsb er noe kortet ikke er glad i. Dette med firekjerne og høy minnehastighet. Har et Biostar TPower I45 nå. kjører Q9550 på 471x8.5 primestabilt. Neste mål er 500x8. Kan bli en utfordring det, men uansett så liker mange P45 høy fsb på quad. Fluesopp: Har du satt opp vannkjølinga? Skal bli moro å se hva du får til med kortet. Var ihvertfall en drøm å klokke minne på P45 formula kontra X38. Skal vel nevnes at det meste er prøvd og ingenting er uprøvd, og loadline er disablet for å få høyere idle spenning. Nå har jeg fått det sånn nogenlunde stabilt for en god stund siden, men måtte bare "whine" litt høylytt for å forsvare bytte av hoverdkort overfor meg selv. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå