Gå til innhold

Kommer bare på nett med 1 av 3 PCer!

Anbefalte innlegg

Jeg har følgende nettverksoppsett:

Telenor ADSL med Speedtouch 546T2 rutermodem, står i brigdemodus med DHCP av.

Koblet til dette er en Netgear WGT624 v3 WLAN ruter med WLAN slått av, DHCP på, dette kobler seg opp til Telenor PPPoE slik at maskinene slipper å ringe opp selv men kommer rett på nett.

Til Netgearen har jeg så tilkoblet en Devolo dLAN 200 AVeasy og får så nett via 3 Devoloplugger rundt i leiligheten.

Dette har fungert bra helt til i dag, da plutselig bare 1 maskin (bærbar 1) kommer skikkelig på internett, bærbar 2 og stasjonær vil ikke åpne noen nettsider. Jeg har ikke endret noen innstillinger på noen maskiner. Det som skjer er at ruteren oppfatter at alle 3 maskiner er tilkoblet og deler ut IP-adresser, 192.168.1.2, 192.168.1.3 og 192.168.1.5, det er den siste jeg kommer på nett med. Bærbar 2 og stasjonær maskin kan pinge nettadresser, f.eks. www.vg.no, men både Firefox og IE nekter å åpne nettsider, det kommer opp f.eks. "Tilkoblet www.google.com" i statuslinjen, men til slutt vises bare "Tilkoblingen fikk tidsavbrudd, Tjeneren på www.google.com brukte for lang tid på å svare". Det er ikke bare nettlesere som ikke får kontakt, onlinespill kan heller ikke koble til server.

Jeg har så vidt jeg vet ikke gjort noen endringer på noe som helst siden i går, da alt virket fint, muligens kan Windows Update ha lastet ned og installert noe, det er jeg ikke sikker på. Det skulle heller ikke ha noe med kabler/plugger å gjøre, bærbar 2 virker ikke når jeg kobler den til samme kabel/plugg som bærbar 1 virker med. Noen som har noen anelse om hva som er galt??

Edit: Problem "løst":

http://forums.zonelabs.com/zonelabs/board/...essage.id=33508

En Windows sikkerhetsoppdatering i dag har ødelagt for ZoneAlarm.

Endret av Hyacinth
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...