DHM Skrevet 9. juli 2008 Del Skrevet 9. juli 2008 (endret) Vil med denne tråden spør om råd og eventuelle endringer på mine planer om innkjøp av objektiver. Kamera: Canon EOS 30d Objektiver eid: Sigma 18-50mm f/2.8 EX DC Canon 50mm mk II f/1.8 Planlagte kjøp av objektiver: Sigma 70-200 f/2.8 EX DC Sigma 10-20mm F4-5.6 EX DC HSM Mulig et macro etter dette. Noen kommentarer eller forslag til endringer på innkjøpslisten ? Endret 11. juli 2008 av DHM Lenke til kommentar
arela Skrevet 11. juli 2008 Del Skrevet 11. juli 2008 Det lønner seg å kjøpe et kit. Vet ikke hva du får sammen med det kameraet, men det vil nå sikkert være et ok startpunkt. Lenke til kommentar
Christian86 Skrevet 11. juli 2008 Del Skrevet 11. juli 2008 sigma er veldig hit or miss på kvalitet. Skal du kjøpe det så burde du i det minste kjøpe det i Norge eller være sikker på at produktet er skikkelig testet. Noen gir ikke helt den riktige skarpheten, andre frontfokuserer m.m. listen kan bli langt som et vondt år. Lenke til kommentar
DHM Skrevet 11. juli 2008 Forfatter Del Skrevet 11. juli 2008 Det lønner seg å kjøpe et kit. Vet ikke hva du får sammen med det kameraet, men det vil nå sikkert være et ok startpunkt. Vil nå kalle 18-50 2.8 et rimelig greit kit... ? Lenke til kommentar
MrLee Skrevet 11. juli 2008 Del Skrevet 11. juli 2008 Være sikker på at du får Versjon II av 70-200 sigma f/2,8, og test den grundig før du sier deg fornøyd Evt. hvor stort er hoppet opp til Canons egen 70-200 f/4L som så mange skryter av? eller f/4L IS evt.? Lenke til kommentar
arela Skrevet 11. juli 2008 Del Skrevet 11. juli 2008 Selges Canon kamera og Sigma objektiv som kit? Dårlig reklame for Canon. Lenke til kommentar
DHM Skrevet 11. juli 2008 Forfatter Del Skrevet 11. juli 2008 Selges Canon kamera og Sigma objektiv som kit? Dårlig reklame for Canon. Nei. Kjøpte kamera uten kit, kjøpte sigmaen i etterkant Lenke til kommentar
arela Skrevet 11. juli 2008 Del Skrevet 11. juli 2008 Ok - det demrer for en gammel skolt. Og da er objektiv 1 på lista i boks. Med en 18-50mm f/2.8, så ville jeg ikke gått for 50mm enda. 70-200 eller noe lignende høres fornuftig ut, evt kanskje en 85mm. Du ser vel ganske snart hvor du vil hoppe på lista di når du merker begrensningen i brennvidden 18-55. Lenke til kommentar
DHM Skrevet 11. juli 2008 Forfatter Del Skrevet 11. juli 2008 Som det står i førsteposten, eier jeg allerede 18-50mm og en 50mm. Lenke til kommentar
Ni kon Skrevet 11. juli 2008 Del Skrevet 11. juli 2008 For å spare noen kroner hadde jeg kjøpt Sigma 50-150 f.28 versjon II Når det gjelder supervidvinkel har jeg null peil, siden jeg så og si aldri er i den verden, da jeg ikke tar arkitektur og landskapsbilder.... Mennesker syns jeg ser fjerne ut i supervidvinkel.. Lenke til kommentar
DHM Skrevet 11. juli 2008 Forfatter Del Skrevet 11. juli 2008 (endret) Ni kon: Har 50-150 EX linser ? Edit: Kjøper sigma linser enten på fotovideo eller elite foto, så har tilgang til service. Endret 11. juli 2008 av DHM Lenke til kommentar
arela Skrevet 11. juli 2008 Del Skrevet 11. juli 2008 Når det gjelder supervidvinkel har jeg null peil, siden jeg så og si aldri er i den verden, da jeg ikke tar arkitektur og landskapsbilder.... Mennesker syns jeg ser fjerne ut i supervidvinkel.. Godt å høre at en ikke er ensom om dette. Jeg har en 20mm og en zoom fra 24mm som videst og savner ikke mer. (Har et fisheye, men det blir mest for gøy, selv om Nikon CaptureNX kan rette ut bildet til supervidvinkel-lignende bilde. Lenke til kommentar
Ni kon Skrevet 11. juli 2008 Del Skrevet 11. juli 2008 Ni kon:Har 50-150 EX linser ? Edit: Kjøper sigma linser enten på fotovideo eller elite foto, så har tilgang til service. https://prisguiden.no/product.php?productId=86128 Og så har du en verson 1 som er billigere Mange tråder om dette objektivet her på akam Dessuten selger også lefdal disse objektivene. Når det gjelder supervidvinkel har jeg null peil, siden jeg så og si aldri er i den verden, da jeg ikke tar arkitektur og landskapsbilder.... Mennesker syns jeg ser fjerne ut i supervidvinkel.. Godt å høre at en ikke er ensom om dette. Jeg har en 20mm og en zoom fra 24mm som videst og savner ikke mer. (Har et fisheye, men det blir mest for gøy, selv om Nikon CaptureNX kan rette ut bildet til supervidvinkel-lignende bilde. Hysj.. Det er som å banne i kirka her inne Lenke til kommentar
coban Skrevet 11. juli 2008 Del Skrevet 11. juli 2008 sigma er veldig hit or miss på kvalitet. Skal du kjøpe det så burde du i det minste kjøpe det i Norge eller være sikker på at produktet er skikkelig testet. Noen gir ikke helt den riktige skarpheten, andre frontfokuserer m.m. listen kan bli langt som et vondt år. Vår kjede selger mye Sigma og jeg har pr. dags dato ikke hørt noe ang. disse såkalte lavkvalitets objektivene som det stadig refereres til. Jeg har kun de varmeste anbefalingene ang. Sigma - mye kvalitet for en langt billigere penge! Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå