Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

Opel Calibra vs VW Corrado


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Ikke kjøp med firehjulstrekk i hvert fall. Jeg vet om fler som har hatt problemer med differensialen til den.

 

Corrado synes jeg ser unektelig rå ut, og om du går for G60, GTI eller VR6 har du uansett bra med effekt. Er noe rart med frontlyktene på calibraen synes jeg.

Lenke til kommentar

Ved å kjøpe Corrado eller Calibra kjøper du deg arbeid bare sånn at du er klar over det. Begge er typiske ungdomsbiler som blir ravkjørte. Klarer du derimot å finne en som ikke er rasert, så har du god bil i begge. Selv valgte jeg Calibra, godt fornøyd med det valget, den er solgt nå, men angrer :| . Du kan jo sjekke ut www.calibra.no for å finne ut litt mer om bilen.

Lenke til kommentar

Mange folk her inne som aldri har eid en Corrado skjønner jeg:)

 

Jeg hadde gått for en Corrado uten tvil. Du finner ikke mange andre biler som ligger bedre på veien, eller har like mye kjøreglede. Men som folk sier, ligg unna G60. Kjøp en 16v eller Vr6. Opelen bare ruster.

 

Sjekk denne filmen. Som han sier der: "What message are you sending the world when you are climbing out of an calibra?"

 

Og litt saksa ut ifra wikipedia:

 

As of more recent years, the automotive press have shown high regard for the Corrado and its capabilities as a sports car. On the BBC television show Top Gear, host Richard Hammond stated that the Corrado "... drives as well as if not better than a lot of current cars" and also described it as "...properly quick". A recent article on MSN Auto lists the Corrado as one of eight "Cool Cars We Miss".

Lenke til kommentar

Min var ikke påkostet noe spesielt mye, selvsagt litt, men ikke noe mye utover vanlig vedlikehold på en så gammel bil.

 

Problemet er ofte at det er idioter som ikke orker å ta vare på bilene sine. Tektylering? hm.. nødvendig på en eldre bil? nei sikkert ikke kjøper meg heller en ny sub eller noen dekaler..

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...