azidG Skrevet 15. mars 2003 Del Skrevet 15. mars 2003 Jeg har i dag et parabolanlegg (Grundig DTR2500S) med kun et hode og Canal Digital abb. og kunne gått tenke meg å ta inn Viasat i tillegg. Har hørt at man da er nødt til å ha et hode i tillegg. Er det ikke mulig å bare bytte ut CD-kortet med Viasat-kortet når jeg ønsker å se Viasat-kanaler. (Evt. kjøpe en CAM og ha begge kortene i?) Hvis ikke dette er mulig, går det da å bare flytte litt på tallerkenen slik at jeg får inn Viasat-satelitten og bare bytte ut kortet med et Viasat-kort? (får da selvfølgelig ikke inn CD, men det er ikke så farlig). Eller er den ene kort-inng. kun for CD, og jeg blir nødt til å kjøpe en CAM? Håper noen forstår spørsmålet mitt og kan komme med noen tips... // AzidG Lenke til kommentar
Hårek Skrevet 15. mars 2003 Del Skrevet 15. mars 2003 Canal Digital er på Thor, 1 grad vest. Viasat er på Sirius, 5 grader øst. Så hvis du skal ha begge så trenger du 2 hoder. Eller du kan vri litt på antenna hvis du bare skal ha Viasat. Kodesystemet er forskjellig, CD bruker Conax, mens Viasat bruker Viacess. CAMen er forskjellig, det nytter ikka bare å bytte kort. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå