aklla Skrevet 11. juli 2008 Del Skrevet 11. juli 2008 Jeg vet ikke om dette er reellt eller ei, og ikke gidder jeg ta stilling til det heller, men det eneste jeg greier å tenke på når jeg leser dette er hvilken fantastisk jobb UP gjør og hvor livsviktig det er at de er på veiene hele tiden. Det finnes dessverre utrolig mange selvhøye idioter som tror de eier veiene og er skråsikker på at de er mestersjåfører, de har jo trossalt greid å kjøre to måneder uten å gruse fatterns Merce. Og det er først og fremst disse råkjørerne UP må være ute etter og straffe. Ikke de som kjører 5-10 km/t over fartsgrensa der det kan være helt forsvarlig, men de som ikke eier respekt for noe og som setter alt og alle i fare, inkludert seg selv, med villmannskjøring. Det er der ressursene må rettes mot. Blir ekstremt irritert når jeg leser om folk som blir bøtelagt 1600,- for å kjøre 5 km/t over fartsgrensa, når det er disse folkene det må fokuseres på. det er jo de som kjører 5 km/t som er enklest å ta og dermed gir mest penger i stats-kassa... 20-30 km/t kan være forsvarlig det også. det er alt for lite kontroller i norge til at det for noen særlig prevantiv virkning, er oftest ren uflaks at man blir tatt, for mange kjører godt over fartsgrensen hele tiden. sivilbilene til UP er ganske greie å kjenne igjen også, både på utseende og oppførsel, for de med litt erfaring så er ikke de noe hindring. Lenke til kommentar
digitalglenn Skrevet 11. juli 2008 Del Skrevet 11. juli 2008 (endret) om noen en gang til nevner de stakkars brannmennene og ambulanse sjåførene som må bla bla bla så går jeg i nerde frenzy... jobber som ambulanse sjåfør selv og det og komme til "enda en" biluklykke med en råkjører er ikke det man kaller en påkjenning for rutinert utrykkningsmannskap UP-lederen i Telemark og Vestfold sier at alltid tar det tungt når han kommer til bilulykker med dødsfølge. Men det er vel bare han... HALLOOOOOO?!?!?!? Du er sikkert stor og tøff og rutinert osv, men "alle" (unntatt deg og de andre tøffe folka du kjenner) reagerer på store mengder blod, gørr og tragedie - kanskje ikke der og da, men i lengda. Si hva du vil, men det er en påkjenning, enten du vil eller ikke joda til en viss grad. det er ikke det jeg håper på skjer når jeg står opp om morran men hey, jeg har faktisk valgt et yrke som dette er min verdag og hvis man tar det for hard har du med stor sikkerhet valgt feil yrke. for og svare på brennende biler påstanden så skjer det LATTERLIG sjelden at en bil brenner etter en kolisjon.. ja vi har med brannsloknings apperat når vi går bort om brannvesen ikke er der MEN jeg har selv aldrig brukt det... selv om dagens moderne biler har økt faren littegrann er det IKKE et problem og nesten 100% sikkert ikke en risiko. jeg sitter ikke her og forsvarer råkjøring just pointing out at vi kansje refser han litt for mye på det han har gjort og litt for lite på vordan han presangterer det og forsvarer seg selv.. Endret 11. juli 2008 av digitalglenn Lenke til kommentar
paroa Skrevet 11. juli 2008 Del Skrevet 11. juli 2008 om noen en gang til nevner de stakkars brannmennene og ambulanse sjåførene som må bla bla bla så går jeg i nerde frenzy... jobber som ambulanse sjåfør selv og det og komme til "enda en" biluklykke med en råkjører er ikke det man kaller en påkjenning for rutinert utrykkningsmannskap UP-lederen i Telemark og Vestfold sier at alltid tar det tungt når han kommer til bilulykker med dødsfølge. Men det er vel bare han... HALLOOOOOO?!?!?!? Du er sikkert stor og tøff og rutinert osv, men "alle" (unntatt deg og de andre tøffe folka du kjenner) reagerer på store mengder blod, gørr og tragedie - kanskje ikke der og da, men i lengda. Si hva du vil, men det er en påkjenning, enten du vil eller ikke Hva skal UP-Lederen i Telemark og Vestfold si da? At han tar det ikke så tungt når det er en dødsulykke? Det hadde ihvertfall blitt mye ståhei av. Lenke til kommentar
Jurist Skrevet 11. juli 2008 Del Skrevet 11. juli 2008 om noen en gang til nevner de stakkars brannmennene og ambulanse sjåførene som må bla bla bla så går jeg i nerde frenzy... jobber som ambulanse sjåfør selv og det og komme til "enda en" biluklykke med en råkjører er ikke det man kaller en påkjenning for rutinert utrykkningsmannskap UP-lederen i Telemark og Vestfold sier at alltid tar det tungt når han kommer til bilulykker med dødsfølge. Men det er vel bare han... HALLOOOOOO?!?!?!? Du er sikkert stor og tøff og rutinert osv, men "alle" (unntatt deg og de andre tøffe folka du kjenner) reagerer på store mengder blod, gørr og tragedie - kanskje ikke der og da, men i lengda. Si hva du vil, men det er en påkjenning, enten du vil eller ikke Hva skal UP-Lederen i Telemark og Vestfold si da? At han tar det ikke så tungt når det er en dødsulykke? Det hadde ihvertfall blitt mye ståhei av. Han hadde ikke trengt å si noe som helst om det. Lenke til kommentar
aklla Skrevet 11. juli 2008 Del Skrevet 11. juli 2008 up-fyren har sikkert blitt spurt om det en gang... hva høres best ut: Journalist: hvordan tar du det når det er dødsulykker i trafikken: UP: 1: ingen kommentar. 2: jeg tar det tungt. 3: sånt skjer, bryr meg egentlig ikke. Lenke til kommentar
-Night- Skrevet 11. juli 2008 Del Skrevet 11. juli 2008 (endret) tror ikke du får til bake lappen med det første vertfall wiii post 500 Endret 11. juli 2008 av Nightmeare Lenke til kommentar
Erijk Skrevet 11. juli 2008 Del Skrevet 11. juli 2008 (endret) En som ble tatt i 130 - 60 sona her oppe, han fikk fengsel i en måned Så du kan nok glede deg til litt soningstid. Du skulle nok heller tatt turen til autobahn for å teste denne "sports" bilen din Endret 11. juli 2008 av HaueR Lenke til kommentar
endrebjo Skrevet 11. juli 2008 Del Skrevet 11. juli 2008 om noen en gang til nevner de stakkars brannmennene og ambulanse sjåførene som må bla bla bla så går jeg i nerde frenzy... jobber som ambulanse sjåfør selv og det og komme til "enda en" biluklykke med en råkjører er ikke det man kaller en påkjenning for rutinert utrykkningsmannskap Det har vel mest med at mye mannskap blir brukt til totalt unødvendige ulykker, mens de istedet kunne vært på beredskap en annen plass, eller kanskje til og med på en annen mer nødvendig ulykke (illebefinnende, uvær, osv). Lenke til kommentar
Glufsa Skrevet 11. juli 2008 Del Skrevet 11. juli 2008 Dette minner veldig om en som ble tatt i 300Km/t i haugesund med en Skyline... er en tråd om det her på forumet. Lenke til kommentar
Andie93 Skrevet 11. juli 2008 Del Skrevet 11. juli 2008 Det er jo et skikkelig kick å kjøre fort. Satt på med en venn av pappa på motorsykkel for noen år sida, og han var oppi 220 eller noe. Og er jo litt tøffere enn huska på tusenfryd. Synes staten kunne latt dragracing-baner og slikt stå oppe, så folk som har lyst å kjøre fort kan få gjort det der. Faren min pleide å kjøre på en dragracing-bane med kamerater når han var ung. Men nå er jo den stengt, og du må ha politi og alt det der hvis du skal kjøre der. Så da blir det jo flere som kjører fort på veien. Lenke til kommentar
Erijk Skrevet 11. juli 2008 Del Skrevet 11. juli 2008 Rudskogen er et fint sted til slikt, er faktisk et arrangement nå 11-13 Juli Lenke til kommentar
jonki3 Skrevet 21. juli 2008 Forfatter Del Skrevet 21. juli 2008 Liten oppdatering; har ikke fått brev om henlagt sak, men innkallelse til avhør 29. juli, går sikkert bra. Har fått beskjed om å ikke si så mye om hva jeg har gjort og hva som er saken av advokatene mine, men dere har jo kanskje fått vite litt mye allerede... HaueR: Jeg var faktisk en tur på rudskogen på søndag, parkerte en eldre Audi tt på vei mot Oslo! Dessuten var det et par pakkis bmw-er som ble totalt frakjørt, kjørte ikke noe særlig over 200km/t da, mye trafikk og sånt. Lenke til kommentar
aklla Skrevet 21. juli 2008 Del Skrevet 21. juli 2008 håper du mister lappen for livet... når du kjører i 200 når du har en sak gående på en annen farts-overtredelse viser det at du ikke tenker særlig mye når du kjører. når du kræsjer i 200 håper jeg du ikke har med det noen, så gå det ihvertfall ikke ut over andre enn deg selv... Lenke til kommentar
stich_it Skrevet 21. juli 2008 Del Skrevet 21. juli 2008 HaueR: Jeg var faktisk en tur på rudskogen på søndag, parkerte en eldre Audi tt på vei mot Oslo! Dessuten var det et par pakkis bmw-er som ble totalt frakjørt, kjørte ikke noe særlig over 200km/t da, mye trafikk og sånt. tror du misforsto litt. poenget var ikke at du skulle kappkjøre og bryte fartsgrensen på vei til eller fra rudskogen men å få kjørt bilen på bane og forhåpentligvis ikke kjøre sånn som du gjør i trafikken. vis du er seriøs og holder bare litt over 200km/t og mener det er forsvarlig i mye trafikk tror jeg du bør finne noen som kan gi deg opplæring i risikovurdering Lenke til kommentar
Syar-2003 Skrevet 21. juli 2008 Del Skrevet 21. juli 2008 Man skulle tydelig hatt beslaglagt bilen også til denne karen. Du sa i første post at politiet tok lappen på stedet , så hva har du ute i trafikken i 200km/t å gjøre ? Jeg har *ingenting* til overs for sånne som deg jonki3. Du er et *typisk* eksempel på at enkelte ungdommer ikke er modne for å føre et kjøretøy med det ansvaret som følger med det. Og skulle ikke hatt rett til hverken førerkort eller egen bil. Lenke til kommentar
endrebjo Skrevet 21. juli 2008 Del Skrevet 21. juli 2008 Eller så er det et troll. Lenke til kommentar
Syar-2003 Skrevet 21. juli 2008 Del Skrevet 21. juli 2008 (endret) Eller så er det et troll. Vi får da inderlig håpe det. Ville iallefall ikke hatt vedkommende i nærheten av meg på motorveien. Men , selv om dette bare er trolling om et emne speiler det jo en persons egne holdninger/meninger. Etter min mening er heller da ikke trådstarter ansvarlig nok til å føre eller eie bil. Endret 21. juli 2008 av syar2003 Lenke til kommentar
Pluggen Skrevet 21. juli 2008 Del Skrevet 21. juli 2008 Det er bare svada alt sammen.. Gutten er sikkert ikke mer enn 14 og drømmer om en TT, men siden han ikke har mer enn en gullfisk i huet så tror han at det er "tøft" å være dum Lenke til kommentar
Merko Skrevet 22. juli 2008 Del Skrevet 22. juli 2008 Hehe, enig med mange av de andre her. 250 i 100 sone er jo litt drøyt Synes iallefall Norge burde sattse på flere kjørebaner rundt forbi i norge slik at folk kan leke seg der. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg