Gå til innhold

Snitt fart på 249km/t i 100 og 90sone


jonki3

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
De har vel ikke lov å ta deg viss de ikke har målinger fra laserkamera?

En som eg kjenner kjørte i ca 300 km/t (motorsykkel) då en politibil kom imot. Han fikk ingenting siden de ikke hadde bevis

de har vel heller ikke lov til å fløge etter deg i sånn fart(?).

Lenke til kommentar
Edit: Painapplet, bare fordi du ikke har en bil som klarer det så trenger du ikke å beskylde meg for å være dum. Det er dessuten en helt ekstrem følelse når du akslerer til 200 like fort som en gjennomsnittlig familiebil bruker på å nå 100.. Helt sykt med antispinn av ihvertfall..

Hvordan unnskylder det idiotien din?

 

Guttungen har jo antispinn og sikkert ESP. Og 200++ er jo statistisk trygg hastighet... :roll:

Lenke til kommentar
Bil har du jonki3?

Audi TT 2,0TFSI S-tronic cippa, nytt effektanlegg, dyser og ny bensintrykkregulator++.. ca270hk.. Den er også gjort ca 200kg lettere.

 

Jurist: Bare fordi du kjører motorsykkel så er det ikke vits og skryte av den farten der, hvordan vet du at du klarer det? Du har vel ikke prøvd det? Dessuten er det flere svinger en rette strekker i Norge, og der har du et lite problem.

 

Har vært i samtale med et par venner av familien ikveld, de mener dette skal gå bra, og det tror jeg nok. Får bare se hva vi får til imorgen.

Endret av jonki3
Lenke til kommentar
Jurist: Bare fordi du kjører motorsykkel så er det ikke vits og skryte av den farten der, hvordan vet du at du klarer det? Du har vel ikke prøvd det? Dessuten er det flere svinger en rette strekker i Norge, og der har du et lite problem.

Ja det var rette ord fra en som nettopp har skrytt på seg både 249 km/t og langt over gjennomsnittlig aksellerasjon... :whistle:

Lenke til kommentar

BRA, håper du sitter inne i de 80 dagene forespeilt, selv om det sikkert bare var for å skremme - du trenger tydeligvis en oppvekker.

 

Hva bilen takler er ravenes likegylig. Hva er det som gjør at du, som har hatt lappen i 5 mnd, tror at du har roen på å suse nedover offentlige veier i 249km/h?

 

Håper det blir lenge til neste gang.

Lenke til kommentar

Gitt det faktum at du faktisk er videofilmet i angitt hastighet, samt at du sansynligvis ikke forsvant ut av "synet" på kameralinsen, for deretter å stoppe gjør at du må i retten. Godt poeng av en tidligere som sa at du stoppet, derav har de også regnr. ditt. Mulig du også har innrømmet forholdet da du ble stoppet, eller påstod du på stedet hardnakket at det ikke var deg?

 

Når det gjelder straffeutmåling må du nok sansynligvis belage deg på lang tid både i fengsel og uten førerkort.

 

Hva angår din måte å fremstille problemstillingen på, gjør meg bekymret for dine holdninger vedrørende hva som er akseptabelt å benytte offentlig vei til. Hvis du ønsker å bruke bilen din som racerbil, kan du gjøre dette ved å leie deg tid på en lukket bane egnet for "villmannskjøring" - tryggere både for deg og dine medtraffikanter.

 

Håper du har lært av dette, og respekterer at andre personer som kjører på offentlig vei, ikke nødvendigvis er like risikovillig som det du er, for konsekvensen kan nemlig bli at du forårsaker en dødsulykke.

 

Jeg håper vårt rettsystem fungerer, og at du får straff som står i henhold til den forbrytelse du har gjort. Men ikke minst håper jeg at DU lærer av dette!

Lenke til kommentar

Er du tjukk i hodet? uansett hvor lite den filmen viser skiltnummeret ditt har du blitt stoppet av en politimann som har jaktet på deg i denne hastigheten tror du virkelig ikke det er politelig nok vitne?

 

scuse my french ass men så tjukk i hue som du selv greier og fremstille degselv her er helt helt helt helt helt utrolig... og det faktum at du lå i 250km/t er ikke det som bekymrer meg.. det er måten du skriver på...

 

skjønner godt at du en gang fant ut at du vil prøve.. og faan heller har da selv ligget i over 200 men hadde jeg blitt tatt hadde jeg IKKE vært fjott nok til og lage en post som engang ligner på denne..

 

det faktum at du har hatt lappen i 5 mnd uten prikker er ikke akkurat positivt, eller noe og hoppe i taket for det er faktisk værre en om du hadde hatt den i 3 år med 6 prikker.. lær deg og fårstå at uansett hvor fantastik god du tror du er til og kjøre bil har du nesten ikke trafikk erfaring enda, derfor er du på 2års "prøvetid" når du får lappen.

 

For og svare konkret på spørsmålet ditt: tror spania får 400dager med snøstorm før denne saken blir henlagt... og personelig hadde jeg ikke ment noe serlig på og gi deg full fengselsstraff MEEEN måten du legger deg frem på her frister meg til og ønske deg fine 80 dager med pallespikring.

Lenke til kommentar
Bil har du jonki3?

Audi TT 2,0TFSI S-tronic cippa, nytt effektanlegg, dyser og ny bensintrykkregulator++.. ca270hk.. Den er også gjort ca 200kg lettere.

 

Jurist: Bare fordi du kjører motorsykkel så er det ikke vits og skryte av den farten der, hvordan vet du at du klarer det? Du har vel ikke prøvd det? Dessuten er det flere svinger en rette strekker i Norge, og der har du et lite problem.

 

Har vært i samtale med et par venner av familien ikveld, de mener dette skal gå bra, og det tror jeg nok. Får bare se hva vi får til imorgen.

 

Og den akslererer fra 0-200 på ca 10sek som er vanlig for en familiebil? siden du sa bilen var like rask 0-200 som en vanlig familie bil er 0-100 haha... Audi TT din bruker sikkert ca 6sek 0-100

Det er en std Audi TT med samme motor, og den gikk som en dass når den kom over 100 km/t og hvordan bilen din med 70hk mer bruker 3-4 sek å akse fra 100 til 200 sier seg selv er bare tull.

 

Dette er sikkert bare en tulle tråd uansett, ingen som er så dum å trur det ikke skjer noe når man har blitt filmet i 240km/t og man stopper.

Slik tull kjøring kan du drive på med på bane, eller dra til tyskland.

Lenke til kommentar
Har vært i samtale med et par venner av familien ikveld, de mener dette skal gå bra, og det tror jeg nok. Får bare se hva vi får til imorgen.

 

Hahaha, lykke til. Håper du mister lappen for livet, idioter som deg vil ihvertfall ikke jeg dele veiene med.

Lenke til kommentar
Bil har du jonki3?

Har vært i samtale med et par venner av familien ikveld, de mener dette skal gå bra, og det tror jeg nok. Får bare se hva vi får til imorgen.

 

Du ER faen meg helt idiot, du. Til og med DU bør forstå at det ikke er disse vennene av familien som bestemmer hvordan det skal gå med deg. Du har blitt stoppet av politiet, de har gyldig måling og video av deg som kjører 249 km/t i 100-sone. Det betyr tap av førerett og fengselsstraff. Denne diskusjonen gidder jeg ikke å delta mer i, for du er tydeligvis ikke villig til å høre på fornuft. Taper ;)

Lenke til kommentar

i bunnen av denne artikkelen, så henviser de til en råkjøring som ble gjorti søgne i slutten av 2003 (hvis jeg husker riktig) der to gutter kappkjørte på E39 gjennom søgne i vestagder. de passerte det som var en sivilpolitibil, haltene etter de to kom en tredje. rett etter den trerdje bilen passerte så slo sivilbilen på lysene og prøvde å ta igjen bilene. når politiet så at kappkjørerene svinge av motorveien slo de av lys og sirene og svingte etter.

heldige som de var så satt to av de tre i bilene sine og prata med værandre utenfor en bensinstasjon rett etter avkjørselen.

 

du kunne ikke se noen av registreringsnummerene til de osm kjørte for fort. men de to som satt å "ventet" når politet kom, ble dømt.

 

med den saken i tankene så vil jeg si at du kommer til å bli dømt for forholdet, hvis det er en faktisk hendelse.

 

*tillegg*

jonki3, med mindre dine venner og/eller familie er politi/jurist/dommer/spesielt intresert person med lang erfaring innen fartsovertredelser og bevisfremleging i slike saker ville ikke tatt deres uttalelser som fakta for hva som skal til for å bli dømt for en slik fartsovertredelse.

Endret av stich_it
Lenke til kommentar

Noen mennesker (evt. idioter, om man vil) burde aldri ha lappen. jonki3 er en av dem. Det at han ikke faktisk ser alvoret i det å kjøre så fort på norske veier er et godt nok bevis på nettopp det.

 

80 dager i fengsel for å sette livet til mange andre bilister i fare mener jeg er altfor lite.

Endret av hallgeirl
Lenke til kommentar

Til hans forsvar uansett hvor dumt han har oppført seg er det faktisk ikke sikkert han satt noen i fare... de gangene jeg har kjørt alt for fort har vært aleine på 2 felts motorvei mitt på natta... ergo ingen andre en meg selv og skade.. anywho dumt er det greit nok men det som er skremmende er hvordan han legger frem saken sin, ser ikke ut som han har veldig mye vett i skallen

Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...