Seebastian Skrevet 9. juli 2008 Del Skrevet 9. juli 2008 (endret) Hei. Jeg fikk ny PSU og HK fra komplett i dag etter at jeg elverte inn mine gamle deler. Jeg har nå kobla alt og montert alle delene, men maskina vil ikke slå seg på. CPU og PSUvifta snurrer i kanskje et halvt sekund, men det er alt som skjer når jeg slår på. Mine nye deler er asus m3a32mvp deluxe og northq black magic flex 650W. Jeg llurer også på hva som er greia med den 8pins 12Vkontatkten på hovedkortet, kan velge mellom å bruke 4 og 8, hvilken burde jeg bruke? Takker for svar Ja, og sikringa år hver gang jeg prøver å slå den på, kan det ha noe med saken å gjøre? Endret 9. juli 2008 av Seebastian Lenke til kommentar
Raytee Skrevet 10. juli 2008 Del Skrevet 10. juli 2008 Sikker på påknappen er koblet til rett? Vær gang jeg har ''bommet'' med den så har viftene snurret i et halvt sek også har det ikke skjedd noe mer... Sikkringene røyk ikke.. Men det er ikke sikkert er noe med PC'en og gjøre, kanskje du har rett og slett for mye ting som tar elektisitet på rommet? ditt eller noen som deler den samme sikringen bruker noe som tar mye strøm? Lenke til kommentar
Habitats Skrevet 10. juli 2008 Del Skrevet 10. juli 2008 Om sikringen går hver gang du trykker på start så er det vel ikke så rart at den aldri starter... Altså, den trenger jo strøm. Prøv å slå på PCen et annet sted i huset å sjekk at alle kontakter er koblet riktig (se manualen til hovedkortet). Lenke til kommentar
PerB Skrevet 10. juli 2008 Del Skrevet 10. juli 2008 Sjekk korrekt antall (og plassering) av spacere. Sjekk at det ikke er kortslutning mellom hovedkort og kabinett. Lenke til kommentar
Seebastian Skrevet 10. juli 2008 Forfatter Del Skrevet 10. juli 2008 mr wise guy der oppe, det med sikringa var dumt skrevet av meg, det er av og til at den går, ikke hele tiden. Jeg har sjekka påknappen sikkert 100 ganger, og alt ser ut for å være i orden, har snudd og vendt på den der det går ann, og ingenting ser tl å virke. Kan sjekke om det er kortslutning mellom kabinet og hk ja. Lenke til kommentar
Habitats Skrevet 10. juli 2008 Del Skrevet 10. juli 2008 Uansett om sikringen går noen ganger så er jo ikke dette et direkte godt tegn. Så enten er det overbelastning eller en kortslutning et eller annet sted. Har du prøvd å jumpstarte PSU? Det kan hende det er den som er årsaken. Før du gjør dette så sjekk at den ikke er koblet til noe, om PSUen er gåen, så kan den dra med seg resten. Lenke til kommentar
Seebastian Skrevet 11. juli 2008 Forfatter Del Skrevet 11. juli 2008 Funker nå! Helt plutselig, testa bare psu, og vips var den i orden ^ Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå