Gå til innhold

px80 tregt kanalskifte (vs w4000)

Anbefalte innlegg

Prøvde panasonic px80 hos en kompis og la merke til at kanalskifte var utrolig tregt. Det tok over ett sekund fra man trykte på "neste kanal" til bildet kom fram på skjermen. Enda verre var det hvis man skiftet kanal via tallene (da venter tv'en på det eventuelle andre sifferet). Dette kan virke som en bagatell, men det er utrolig irriterende å surfe gjennom kanalene når det går så tregt. Er dette vanlig for nye tv'er? Vil lcd typisk være raskere? En annen ting som irriterte meg er at tv'en var veldig sensitiv for hvor jeg pekte fjernkontrollen. Bom med en halvmeter og den registreres ikke. Er dette et kjent problem med px80?

Endret av meaux
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

I butikken der jeg jobber opplever jeg hvertfall ikke noe problemer med fjernkontrollen og der man må peke den. Såklart, er man vant med Bang & Olufsen eller liknende blir man skuffet. ;)

Kanalskiftet tar litt lang tid, ja, men det spiller vel liten rolle lenger da man uansett nå må over på digital-tv og da trenger man jo en dekoder i tillegg uansett og da er det opptil den hvor raskt kanalskifte skjer.

Lenke til kommentar
I butikken der jeg jobber opplever jeg hvertfall ikke noe problemer med fjernkontrollen og der man må peke den. Såklart, er man vant med Bang & Olufsen eller liknende blir man skuffet. ;)

Kanalskiftet tar litt lang tid, ja, men det spiller vel liten rolle lenger da man uansett nå må over på digital-tv og da trenger man jo en dekoder i tillegg uansett og da er det opptil den hvor raskt kanalskifte skjer.

Hvis du setter antenne rett i tv-en så er kontrollen ganske treg, men sensitiv er den ikke. Jeg sitter 3,5 meter fra skjermen og trykker hvor det måtte være uten at kontrollen lager trøbbel for meg. Med dekoder så er det som nevnt over dekoderen som bestemmer hvos raskt kanal skiftet skjer.

PX80 er ikke en rolls royce modell, men en meget bra billig tv så litt krimskrams må man leve med;).

Lenke til kommentar
Ok, takk for svar. Noen som har erfaringer med kanalskifte på w4000? Skjønner at det vil gå raskere med digitaltv etc, men det er foreløpig uaktuelt.

Trodde alle måtte over til digitaltv eller parabol i løpet av 2008 jeg men du bor kanskje ikke i Norge?

Kanalskifte går tregere på alle flaskjermer og jeg har prøvd en del men jeg skjønner egentlig ikke problemet heller..

Verre blir vel med bildekvaliteten hvis du ikke skal ha digitaltv/parabol "det ville bekymret meg" og da er det liten grunn for å kjøpe en så bra tv som W4000 da du ikke får utnytten den uansett...

Lenke til kommentar
Ah, ironi, herlig. Fikk skifta til digital, heldigvis, så da er problemstillingen moot. Ser ut som jeg kommer til å ende på sony w4000 eller samsung a656 uansett.

Hm... Kanskje du skulle sjekke ut de nye modellene til Philips. Det virker som om de prøver å hevde seg i topp sjiktet med stort hell.

Ellers så må du ikke ha noen form for dekoder hvis det er innlagt kabel tv. Da kommer det signaler fra veggen som før.

Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...
det lurer jeg også på. litt irriterende når jeg slår på tv'n så er det "snø", og jeg må bytte til hdmi inngangen hver gang

Det finnes vel større problemer her i verden... Jeg skjønner ikke problemet ved å velge hdmi/kilde ved et par tastetrykk fra fjernkontrollen dette må i såfall være latskap på høyeste nivå :p

Lenke til kommentar
  • 9 måneder senere...

fant løsningen på dette problemet på avforum.no under en PX70-tråd:

"løsningen er i allefall enkel, du kan stille inn oppstartskilde via noe som heter "hotel meny" på tv'n. Denne får du frem ved å trykke og holde inne "-/V"-knappen på tv'n (under dekslet på fronten) mens du tykker 3 ganger på AV på fjernkontrollen. (Ir-sensoren på tv'n sitter til høyre for på-knappen, så du vet hvor du skal rette fjernkontrollen når du holder inn v- knappen)

Nå kommer hotel meny opp og sett så "hotel mode" til "on" og velg kilde under "initial input", ikke rør noe av det andre i menyen.

Har en px70 selv og bruker hdmi og hadde samme problem men fant nylig ut dette."

Dette fungerer altså perfekt også på PX80 (sannsynligvis de fleste Panasonic)

Så nå starter tven opp på valgt HDMI-inngang, noe jeg synes er praktisk.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...