Kimelimm Skrevet 9. juli 2008 Del Skrevet 9. juli 2008 HOLD DERE I TRÅDEN, DETTE ER SERIØST... Siden noen liker og trolle med meg :< Hei! Jeg har et syndrom som gjør at jeg kan skaffe ting fra hjelpemiddelsentralen eller hva det heter, og for MANGE år siden fikk jeg en fattig xp (128 mb ram ftw! lol). Men nå til høsten skal den byttes inn og jeg kan få ut en ny. Men saken er det at jeg begynner i 10, og etter det vil jeg gå MK (medie kommunikasjon) og der har vi BARE LOV TIL OG BRUKE MAC og jeg har bare Windows her hjemme, kan jeg kreve det fra hjelpemiddelsentralen da? De skal jo gjøre ting "Lettere" for meg, kan jeg da kreve en mac fra dem fordi det vil gjøre skolegangen min mye enklere? Hva tror dere dem sier ang gi meg en mac? Kan jeg si speccs så får jeg det eller gir de meg bare en random en? Takker for svar! Lenke til kommentar
bertie Skrevet 9. juli 2008 Del Skrevet 9. juli 2008 Slik jeg har erfart det de siste gangene jeg har hørt om personer som har fått PC fra Hjelpemiddelsentralen eller NAV (skjønner forvirringen din godt), så får man vanligvis en sum å bruke på datamaskinen, og da er det jo greit. Må du begrunne vil jeg tro at hvis du forteller litt om hva tankene dine er videre så vil det ikke være noe problem å få en Mac istedet. Hvertfall sålenge du kan gjøre de tingene du trenger i år med en Mac. Som du sier skal de gjøre ting enklere for deg, så det bør gå greit. En annen ting er det at du antakeligvis har rett til å få dekket en skole-pc, kanskje allerede nå og antakelig når du begynner på videregående. Litt vanskelig å si, men tror det eneste "problemet" du vil møte er om det er skoleverket som skal betale en pc du bruker på skolen eller om det er Hjelpemiddelsentralen. Dette ble mye frem og tilbake for å si at jeg ikke tror det er noe problem, men må du argumentere så fortell om planene dine, for det er meningsløst om du får en PC i år, og må ha en Mac av det offentlige om ett år igjen, og det bør "de" forstå. Lenke til kommentar
Kimelimm Skrevet 9. juli 2008 Forfatter Del Skrevet 9. juli 2008 Takk for svar! De sier at HJELPEMIDDEL SENTRALEN skal gi meg ny pc, så tror ikke skolen skal betale så mye, men jeg vet ikke om hjelpemiddelsentralen vil gi penger til akuratt en MAC, iom kanskje de ikke vet hva jeg skal med den og slik... Det må jeg jo fortelle dem Kom med mer info om du har, takk foresten Lenke til kommentar
B4stian Skrevet 9. juli 2008 Del Skrevet 9. juli 2008 Vanligvis får man en rekvisisjon så man kan gå i en butikk å handle data og evt. tilbehør som er nødvendig. Som oftest er dette beløpet på 8.400 kr, men det hender at enkelte får høyere beløp ved spesielle tilfeller. Lenke til kommentar
Kimelimm Skrevet 9. juli 2008 Forfatter Del Skrevet 9. juli 2008 Vel jeg vet ikke hvor mye en mac kan koste hvis den skal være grei og redigere bilder i og slik jeg :S Lenke til kommentar
HKS Skrevet 10. juli 2008 Del Skrevet 10. juli 2008 Hva med å ta en tur på www.apple.no og titte selv? Lenke til kommentar
robin1379 Skrevet 10. juli 2008 Del Skrevet 10. juli 2008 jeg fikk 9k av hjelpemiddel sentralen til bærbar Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå