Gå til innhold

Musikk: Min musikk (div. elektronisk)

Anbefalte innlegg

Hei på dere

Tenkte jeg kunne vise frem hva jeg har drevet med det siste halve året ved siden av studiene :) Skaffet meg FL studio i vinter og har lekt meg med det siden.

Sangene kommer i kronologisk rekkefølge i forhold til når jeg lagde dem:

Mario-remix:

Dette er det første ordentlige prosjektet jeg lagde. Det skal være en slags house-remix, men vet ikke hvor godt jeg traff :p For dem som ikke kjenner det igjen er det musikken fra mario 64 når man flyr :)

http://asbjorn.org/Musikk/Mario.mp3

Sexy Back:

Electro house-remix av Sexy Back av Timberlake.

http://asbjorn.org/Musikk/Sexyback.mp3

Flying Monkeys:

Bitpop/chiptune

http://asbjorn.org/Musikk/Flyingmonkeys.mp3

Spaceman:

Er litt usikker på sjanger her, men jeg tipper på ambient

http://asbjorn.org/Musikk/Spaceman.mp3

After All:

Mitt foreløpig siste fullførte prosjekt - En slags trancy house-mix av After All av Delirium.

http://asbjorn.org/Musikk/After_All.mp3

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Tydelig at du har brukt FL og laget musikk en god stund.

Hva slags VTS'er og lyd-pakker bruker du? Eventuelt annen dilldall i FL?

Likte denne: Carrington Institute

PD har megarå musikk. :D

Jepp, det spillet har deilig musikk ^^

Jeg ANER ikke hvilke samples jeg bruker til trommer og slikt. Har ikke kommet så langt som til å kjøpe en sample-pakke ennå, så jeg bruker diverse greier jeg har funnet på nettet (kan sikkert ta det på PM hvis du vil vite hvor :p).

Hva VST's angår har jeg skaffet meg fullversjon av Poizone og Toxic 3 som jeg har brukt litt, og Steinberg Hypersonic. På chiptunen bruker jeg en gratis en som heter monomate som jeg liker ganske godt. Men bruker egentlig 3xOsc, SimSynth og Sytrus mest.

Lenke til kommentar
Jepp, det spillet har deilig musikk ^^

Jeg ANER ikke hvilke samples jeg bruker til trommer og slikt. Har ikke kommet så langt som til å kjøpe en sample-pakke ennå, så jeg bruker diverse greier jeg har funnet på nettet (kan sikkert ta det på PM hvis du vil vite hvor :p).

Gjerne det.

Takk for tips.

Lenke til kommentar
Damned, skills! Likte Sexy Back-remixen din, og tror den hadde blitt skikkelig gromfeit om du lurte litt på releasen på osc-ene dine, i takt med opp/nedtrapping i låta.

Takk for tilbakemelding :)

Ja, sexy back ser jeg meg egentlig ikke ferdig med (lurer på om jeg noen gang blir), så fint med tips. Tror jeg må ha litt mer diskant på hele greia, eller hva?

Tenker du på bass-oscen? Og tenker du lenger release i oppbygningene?

Lenke til kommentar

Jeg er kanskje litt dårlig å forklare (har ei heller alt det tekniske inne :wee:), så ta heller Deadmau5 - Not Exactly som et eksempel. Tenkte altså å "slippe" bassen, og effektene om du har, i oppbyggingene. Nå er jo Deadmau5 sin låt kanskje ikke helt sammenlignbar, men du skjønner nok poenget.

Er forsåvidt enig i det med diskanten, tror den kan høres litt friskere ut med et skarpere lydbilde :)

Lenke til kommentar
Jeg er kanskje litt dårlig å forklare (har ei heller alt det tekniske inne :wee:), så ta heller Deadmau5 - Not Exactly som et eksempel. Tenkte altså å "slippe" bassen, og effektene om du har, i oppbyggingene. Nå er jo Deadmau5 sin låt kanskje ikke helt sammenlignbar, men du skjønner nok poenget.

Er forsåvidt enig i det med diskanten, tror den kan høres litt friskere ut med et skarpere lydbilde :)

Jepp, var noe sånt jeg mente. Deadmau5 er nice ^^

Takk for tipset :)

Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...

Flying Monkeys er rett og slett bare vannvittig fengende! Har sansen for bitpop selv, men helst ikke 100% 8-bit. Synes sangen din har en perfekt balanse mellom bruken av 8-bits- og vanlige synther.

Ser forresten at du går på NTNU? Begynner førsteåret mitt på elektronikk nå.

Har holdt på med elektronika i noen år, og lastet faktisk opp en sang her på forumet for en stund siden: https://www.diskusjon.no/index.php?showtopic=822300.

Musikkinteressen blusset opp igjen for et par måneder siden, så jeg kjøpte inn litt nytt musikkutstyr (har jo litt utstyrsfetish ;) ), og fikk raskt satt igang noen nye prosjekter som snart er ferdig.

Uansett, mye kult, og Flying Monkeys tar jo bare helt av. ;)

Lenke til kommentar

Hyggelig du likte den! :) Er ganske fornøyd med den selv. Hva synthene angår er alle sammen 8-bits-synther (men med effekter da. Filtere og sånt). Tromme-samplesene er derimot ikke det.

Har du no fett gear da? Jeg har ikke noe analogt selv, men har lyst å kjøpe meg en synth og no shit når jeg blir rik :p

Den sangen din var nice :) Likte den big beat-ishe beaten :)Har prøvd meg litt på den typen musikk selv, men syns det er så vanskelig å få beaten til å høres bra ut.

Går på NTNU ja. Skal begynne på industriell design :)

Lenke til kommentar

Takk for kommentaren på Apollo. :)

Jeg fikk for meg at bassen, paden (som kommer inn i det mellompartiet) og trommene ikke var 8-bit. Bassen høres mer ut som en vanlig square-bass (låt liksom litt for feit til å være 8-bit). Er den kjørt gjennom flere filtre er det ikke rart den låter som den gjør.

Enda godt du bruker vanlige trommesamples også. Jeg hater nemlig 8-bits trommer ;) Nostalgifølelsen er en ting, men det blir jo så dødt.

Ang. utstyr, så har vi hatt ganske mye kult stuff her hjemme, my pga. faren min, som har hatt en del utstyr gjennom årene, bla. Jupiter 8, Jupiter 4, Minimoog, Hammond B3, Clavinet D6 + masse annet som jeg ikke husker i farta.

Mye av dette har jeg brukt selv, men nå er alt untatt B3en solgt... :(

Selv har jeg (av synther) tidligere hatt bla. Korg Triton, Yamaha RM1x og Roland MC-303.

Og ellers har det vært stor gjennomstrømning av miksere her, bla. en Soundcraft analogmikser med 24 mic. preamper, Yamaha 01v osv.

Per i dag består "studioet" av:

- Roland JV-1080 racksynth

- Kawai K-4r racksynth (skikkelig cheezy)

- Behringer MDX 4600 kompressor

- Behringer MX 1604A mikser

- Alesis M1 MKII Studiomonitorer

- M-Audio Radium 61 midikeyboard

- Edirol FA-101 (10inn/10ut) lydkort (venter på postkontoret :D )

- Nyinnkjøpt XPS M1330 laptop (2x2.5GHz C2D, 4GB ram, 320GB HDD osv.)

Omtrent det jeg klarer å trøkke inn i en liten leilighet i Klostergata her i Trondheim. :p

Dette ble kanskje litt offtopic - skal prøve å holde meg til PM om det er noe mer for å ikke bombe tråden din med urelevant informasjon... ;)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...