Nettulf Skrevet 9. juli 2008 Del Skrevet 9. juli 2008 Hai! Holder på med sommer rengjøring, og sletter/flytter masse filer i WinXP. Flytter litt frem og tilbake mellom interne/eksterne disker, og en del filer har vært i en annen PC også. Hovedproblemet er at flere filer ikke lar seg flytte av ulik grunn. Den mest idiotiske er at en fil på f.eks. 4Gb stopper opp med beskjed om at målstasjonen er full når det er 200Gb ledig der... Er vel gjerne noe feil i info om filstørrelsen, selv om den vises riktig i utforsker. Og så er det en del filer som ikke kan flyttes grunnet ingen tilgang, eller filen/mappen finnes ikke. Kan se de listet opp i utforsker, klikker jeg på de får jeg beskjed om ingen tilgang, mappen/filen finnes ikke. Kan det være noe med at filene har blitt opprettet av en annen bruker på et annet system? Alt er NTFS filsystem. Noe tips om ting som flytter filer og sletter vanskelige ting uten noe store problem? Nettulf Lenke til kommentar
Hårek Skrevet 9. juli 2008 Del Skrevet 9. juli 2008 Har du prøvd chkdsk? Høres ut som problemer i filsystemet. Lenke til kommentar
Nettulf Skrevet 10. juli 2008 Forfatter Del Skrevet 10. juli 2008 Har ikke prøvd det spesifikt nå nei, men har gjort det tidligere uten at det fant noe feil. På en Imagefil som er 4,5Gb får jeg beskjed om at jeg trenger over 100Gb ledig plass for å flytte filen... Så det er noe merkelig med dette.... Nettulf Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå