Gå til innhold

Er det noe grunn til at det er lite 70-200 (Nikon) på markedet?

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Det har versert mye rykter om at det kommer en oppgradert versjon som yter bedre på fullformat, men som vanlig holder Nikon kortene tett inntil brystet. Hvis du ikke har umiddelbare planer om å gå fullstendig over til fullformat, ser jeg ingen grunn til å ikke kjøpe nåværende versjon. Ellers er det et veldig populært objektiv, har fulgt med på Adorama og B&H en tid og de ble som blåst bort hver gang de fikk de på lager. Kjøpte til slutt mitt fra Japan Photo, et fantastisk objektiv.

Endret av Oceanborn
Lenke til kommentar
Det er bra og populært?

Så er Canon sine, men det er vitterlig på lager smarten.

Oceanborn: Du har kanskje rett, men da er det kanskje strategisk å utsette dette til etter photokina i september og heller se hva som skjer da. Ser en den norske trenden i betraktning så dumpes gammelt utstyr til fordel for nytt rimelig kjapt til tider, ref D300 vs D700 :)

Lenke til kommentar
Ser en den norske trenden i betraktning så dumpes gammelt utstyr til fordel for nytt rimelig kjapt til tider, ref D300 vs D700 :)

Ja, jeg legger også merke til det, men for min egen del ser jeg ingen grunn til å ikke ha både et DX-kamera og et FX-kamera. To kameraer er utrolig kjekt, og i hvertfall jeg kommer til å beholde et DX-kamera i tillegg til en D700.

Ser også det er flere som ikke helt skjønner vitsen med D700 når Nikon har D3 i sitt sortiment og spår D700 en fiasko. Interessant er det da å se på andre forum hvor store fotobutikker (i USA) har sendt ut mail til de som står på venteliste at de må regne med å vente litt siden ventelistene slår alle rekorder. Litt OT ;)

Lenke til kommentar
Det er bra og populært?

Så er Canon sine, men det er vitterlig på lager smarten.

Oceanborn: Du har kanskje rett, men da er det kanskje strategisk å utsette dette til etter photokina i september og heller se hva som skjer da. Ser en den norske trenden i betraktning så dumpes gammelt utstyr til fordel for nytt rimelig kjapt til tider, ref D300 vs D700 :)

Jo, MEN de har 4 utgaver, så ikke ALLE som må ha 2/8 IS. Nikon har nesten ikke noe valg, joda, man har f/2.8 og 80-200mm, men de fleste vil vel ha f/4 VR.

Lenke til kommentar

Nikon lager vistnok sine objektiver i puljer.

Så når de har laget "nok" av et objektiv,

så kan det gå lang tid igjen før de tar opp produksjonen.

Blir etterspørselen større enn ventet, så kan du måtte vente lenge.

Se f. eks på telelinsene deres, folk venter desperat på de nye 300/400/500/600 VR.

Lenke til kommentar

Arela: det høres ut som en mer vettug forklaring. men nå skal det sies at både Stavanger Foto og Japanfoto på sandnes hadde objektivet inne (JP senest i dag), så veldig tørke er vel litt overdrevet?

(selv tok jeg en brukt 80-200 AF-D, selv om jeg gjerne skulle like å gå for 70-200 vr, så hadde det blitt 10000 mer...)

Endret av MrLee
Lenke til kommentar
Arela: det høres ut som en mer vettug forklaring. men nå skal det sies at både Stavanger Foto og Japanfoto på sandnes hadde objektivet inne (JP senest i dag), så veldig tørke er vel litt overdrevet?

(selv tok jeg en brukt 80-200 AF-D, selv om jeg gjerne skulle like å gå for 70-200 vr, så hadde det blitt 10000 mer...)

Ut av de 10-15 butikkene i prisguiden som fører objektivet, så er JP eneste som har den. Tilsvarende gjelder USA. Jeg på min side har funnet en annen nå, men det komiske er at Adorama som skulle selge meg den første ikke kan bestemme seg om objektivet var solgt, ikke kommet inn eller ødelagt, har fått forskjellige svar nå.

Lenke til kommentar
Nikon lager vistnok sine objektiver i puljer.

Så når de har laget "nok" av et objektiv,

så kan det gå lang tid igjen før de tar opp produksjonen.

Blir etterspørselen større enn ventet, så kan du måtte vente lenge.

Se f. eks på telelinsene deres, folk venter desperat på de nye 300/400/500/600 VR.

Ser det samme mtp. Leica 25/1.4. De objektivene er mer populære enn gratis penger, og det produseres -sykt- få av dem. De blåses bort fra B&H.

Lenke til kommentar
Om det er under fem år gammelt, er god stand og ikke viser synlige slitasjetegn er det absolutt det, på alle måter.

Hvis det fortsatt er snakk om 70-200 f/2,8 VR fra Nikon, skal man vel nesten være heldig om man kommer over ett som er over fem år, siden det ble introdusert i februar 2003. ;)

Lenke til kommentar

Fikk min 70-200VR igår. Helt sjeft objektiv så langt. Gleder meg til å virkelig få testa det på Buktafestivalen i tromsø neste helg! Betalte 14500,- fra japan hoto.. Det var temmelig en stiv pris med jeg trengte d objektive nå. Har ikke fått testa det allverdens siden jeg fikk d igår, men er helt lamslått av hvor kjapp og stille autofokusen er. Så langt har jeg bare testa d på cropcamera, så d blir spennede å se hvordan d yter på Fx. Skal kjøpe et d700 til høsten:>

Endret av Ejrik
Lenke til kommentar

Har fått ordnet mitt som brukt, skal dra å hente det på tirsdag...regner jeg det jeg får i bursdagsgave og hva jeg betaler, så koster objektivet meg 9500 kr. Har allerede sendt epost til BVIF,VIF og Stbæk fotball om å få prøve utstyret på kampene deres :)

Er bare stygt redd for at D300 ikke gir meg nødvendig hastighet etter hvert *sukk*

Lenke til kommentar
Er bare stygt redd for at D300 ikke gir meg nødvendig hastighet etter hvert *sukk*

Med batterigrep, burde det ikke stå på hastigheten.

Ellers har det jo alt med erfaring og timing å gjøre for å få tatt bilde når blinkskuddet er der, og ikke holde nede utløserknappen over lenger tid "just in case". ;)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...