DannyVice Skrevet 9. juli 2008 Del Skrevet 9. juli 2008 Hei, Jeg er veldig ny på dette og har nettopp blitt frilanser (jobber som Tv-Fotograf). Derfor lurer jeg på om jeg får frikort? (Dette er min første jobb). All hjelp mottas med stor takk Lenke til kommentar
bjelleklang Skrevet 20. juli 2008 Del Skrevet 20. juli 2008 Frilansere må betale skatt som alle andre. Frikort er bare ett type skattekort. Så ja du kan få frikort hvis du ønsker det. Men det vil jo bare lønne seg hvis du tjener lite i året. Lenke til kommentar
DannyVice Skrevet 20. juli 2008 Forfatter Del Skrevet 20. juli 2008 Frilansere må betale skatt som alle andre. Frikort er bare ett type skattekort. Så ja du kan få frikort hvis du ønsker det. Men det vil jo bare lønne seg hvis du tjener lite i året. Men siden det er min første jobb, så kan jeg vel tjene rundt 30.000 uten å betale skatt? Er det ikke slik det fungerer? Lenke til kommentar
Patrick de Maar Skrevet 20. juli 2008 Del Skrevet 20. juli 2008 Du kan tjene 39 997kr. skatteetaten.no for enkel bestilling av frikort. Dette må du ha, ellers skatter du 50% på de 30-40k du tjener. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå