Ninjahamster Skrevet 11. juli 2008 Del Skrevet 11. juli 2008 http://no.wikipedia.org/wiki/Svindel Lenke til kommentar
robertaas Skrevet 11. juli 2008 Forfatter Del Skrevet 11. juli 2008 Kontaktet Dell igjen, men etter over en uke virker det ikke som om de enda har tenkt å gjøre noe. De har imidlertid lagt merke til denne tråden. Kanskje de ordner opp om noen journalister tar opp saken? Lenke til kommentar
Nuffern Skrevet 11. juli 2008 Del Skrevet 11. juli 2008 Nja, kanskje de bare ikke ønsker kunder. Lenke til kommentar
Akvarius Skrevet 11. juli 2008 Del Skrevet 11. juli 2008 Ja det er ein feil når ein legger til GFX kortet. Den legger til for mye. (362,50 ca..) Meiner detikkje er svindel men feil prising. Mener dog at Dell burde fått fingen ut å rettet dette asap når ein kunde faktisk ringer og gir beskjed... Lenke til kommentar
BlackH Skrevet 11. juli 2008 Del Skrevet 11. juli 2008 Når man VET prisen er feil, men ikke endrer dette, og vet at folk vil komme til å betale for mye fordi de ikke er like våkne som trådstarter, så vil jeg si det begynner å nærme seg svindel ja.. Selv om det så er latskap som er grunnen.. Lenke til kommentar
Ninjahamster Skrevet 11. juli 2008 Del Skrevet 11. juli 2008 Svindel er som sagt ulovlig, så det er ikke værre enn å anmelde det hvis man mener det er dette som er tilfelle. Personlig mener jeg ordet svindel blir feil å bruke. Feilprising/systemfeil, elendig kundeservice og "vi er så store at vi gir faen" holdning eventuelt ignoranse er noen av mine stikkord i denne saken. Hadde en butikk oppført seg slik som dette mot meg hadde jeg svartelista hele sjappa for resten av livet. Det er nok av butikker på nettet å velge i. Faktisk en del som vet å oppføre seg også. Lenke til kommentar
thodd Skrevet 14. juli 2008 Del Skrevet 14. juli 2008 Hmm...suspekt at sånne ting ikke rettes så fort de får beskjed om at det legges til feil pris. Ser at det også legges til 70 kroner for mye når man velger truelife-skjerm. Men mest alvorlig er det jo når det blir 362,50 for mye for Radeon HD 3450-kortet. Dette bedrer ikke mitt fra før litt brokete inntrykk av Dell, gitt. Lenke til kommentar
magiXen Skrevet 22. juli 2008 Del Skrevet 22. juli 2008 Hva med å tenke så langt til som at Dell tar betalt for å innstallere kortet? ja gud veit.. Sammenlign med andre kort der da å se om samma prisforskjellen gjelder der....? Lenke til kommentar
robertaas Skrevet 22. juli 2008 Forfatter Del Skrevet 22. juli 2008 Hva med å tenke så langt til som at Dell tar betalt for å innstallere kortet? ja gud veit.. Sammenlign med andre kort der da å se om samma prisforskjellen gjelder der....? Nei, kan ikke se noen slil prisforskjell der, de burde uansett informere om det. Kan ikke si jeg er særlig imponert av Dells vilje eller evne til å ordne opp i dette. Lenke til kommentar
L O G I M A N Skrevet 22. juli 2008 Del Skrevet 22. juli 2008 Har de fortsatt ikke tatt å endret på dette? Snakk om at Dell gir blanke f... i info om feil fra kundene. Er det da noen grunn til å forvente noe annen service ved feil på en maskin kjøpt der? Lenke til kommentar
Nuffern Skrevet 22. juli 2008 Del Skrevet 22. juli 2008 Har de fortsatt ikke tatt å endret på dette? Snakk om at Dell gir blanke f... i info om feil fra kundene. Er det da noen grunn til å forvente noe annen service ved feil på en maskin kjøpt der? Send en lenke til denne tråden til DinSide, ITaivsen eller likende. De er sikkert mer enn gjerne villige til å skrive litt om det. Spesielt nå i disse agurktider. Da rydder nok Dell fort opp, og det vil være dårlig reklame. Lenke til kommentar
riroil Skrevet 22. juli 2008 Del Skrevet 22. juli 2008 ITavisen har kanskje ikke kred nok akkurat. Hvorfor skriver ikke noen om det på HW.no Lenke til kommentar
L O G I M A N Skrevet 22. juli 2008 Del Skrevet 22. juli 2008 Det burde vært helt unødvendig, men kanskje det må til? Nå har ikke jeg tenkt å handle noe som helst, hverken gjort eller vil i framtiden. Det skyldes ikke dette, men rett og slett Dell og maskinene generelt. Lenke til kommentar
Flimzes Skrevet 22. juli 2008 Del Skrevet 22. juli 2008 Det er ikke første gangen, dette var vel en gjenngående feil hos dell i perioden 2000-2004 eller noe. Lenke til kommentar
Rookie_NO Skrevet 23. juli 2008 Del Skrevet 23. juli 2008 Hadde vært morsomt å se om man får refundert penger i etterkant hvis man ikke la merke til den skjulte økningen i pris når man la til opsjonene. Sikkert ikke lett siden man godtar prisen i det man betaler. Lenke til kommentar
yppersteprest Skrevet 24. juli 2008 Del Skrevet 24. juli 2008 Snakket med Dell om dette i dag. Det viser seg at prisforskjellen skyldes at når du oppgraderer til dedikert grafikk, så må du også oppgradere strømforsyningen... Denne koster de ytterligere 400,-. (Du kan se dette i det gule feltet i høyre hjørne. Dog, om du endrer tilbake til integret grafikk, så beholder du 90W mot de orginale 65W...) Lenke til kommentar
robertaas Skrevet 24. juli 2008 Forfatter Del Skrevet 24. juli 2008 Snakket med Dell om dette i dag. Det viser seg at prisforskjellen skyldes at når du oppgraderer til dedikert grafikk, så må du også oppgradere strømforsyningen... Denne koster de ytterligere 400,-.Om et tillegg medfører andre tillegg/kostander må de selvsagt informere om det. Hva er den hemmelige oppgraderingen de gjør om man skifter skjerm?(Du kan se dette i det gule feltet i høyre hjørne. Dog, om du endrer tilbake til integret grafikk, så beholder du 90W mot de orginale 65W...Ser ingen gule felt til høyre, men når jeg legger til grafikkortet kommer dette kortet i et gult felt i den blå listen. Lengere ned på det blå feltet til høyre ser jeg "65W AC Adaptor (3 Wire)", men det endrer seg ikke om jeg endrer grafikkort. Lenke til kommentar
jpmid Skrevet 24. juli 2008 Del Skrevet 24. juli 2008 Nettbutikken til Dell har vært et salig rot i årevis. Jeg har blant annet sett at totalsummen varierer etter i hvilken rekkefølge du legger til ekstrautstyr. Samme ekstrautstyr har også blitt lagt til flere ganger på den endelige bestillingen, selv om jeg bare har valgt det en gang. Hold øynene åpne, og sjekk den endelige bestillingen grundig. Dersom du ikke får tallene til å stemme så ring og snakk med dem. Det pleier å hjelpe. Lenke til kommentar
yppersteprest Skrevet 24. juli 2008 Del Skrevet 24. juli 2008 Lengere ned på det blå feltet til høyre ser jeg "65W AC Adaptor (3 Wire)", men det endrer seg ikke om jeg endrer grafikkort. Jeg er vist fargeblind, ja. Blått var det, og nå ser jeg at det ikke endrer seg før jeg klikker videre til "tilbehør". Nei, man kan ikke si at det ikke er rom for forbedringer på sidene til Dell... Lenke til kommentar
Tetanus Skrevet 24. juli 2008 Del Skrevet 24. juli 2008 Når det gjelder Dell's nettsider, så er jeg helt enig i at det er et salig rot. Jeg husker for en tid tilbake når jeg skulle kjøpe meg ny laptop, fikk jeg hele 6 forskjellige priser på samme maskinen med identiske specs alt ettersom hvordan grunnmodell jeg valgte. Forsøkte jeg å gå tilbake til den samme grunnmodellen, samme specs på nytt, fikk jeg en helt annen pris. Endte opp med at jeg ringte en selger istedet, ble rett og slett ikke klok på sidene dems. -Tet Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå