Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

Anlegg i golf IV-99


Anbefalte innlegg

På tide med anllegg som duger i bilen :p..

 

Har: Pioneer 7000UB spiller.

Tenkte på å kjøpe:

-Forsterker

-Basshøytaler m/kasse, 12" tror jeg er en fin størrelse.

Så til slutt lurer jeg på om jeg skal ha 2 x 6*9 høytalere i "coveret" i bagasjerommet (blææ fant ikke navnet på den). Det i tillegg til de orginale foran. Hva tror dere om det?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Så til slutt lurer jeg på om jeg skal ha 2 x 6*9 høytalere i "coveret" i bagasjerommet (blææ fant ikke navnet på den)
Hattehylle... er det "noe" gammeldagse ordet på den... ingen har vel lagt noen hatt på noe sånt de siste førti årene.

 

Og glem det! :) Ikke ødelegg hattehylla med slikt! Det blir klapring og knuste ruter og innbrudd og tungvint bruk av bagasjerom og latter og irritasjon på lang sikt... skal du ha lyd bakfra sett inn et komponentsett i bakdørene (5-dørs du har?), samme serie som du setter inn foran. Det er viktigere å skifte ut originalhøyttalerne foran da, den spilleren fortjener bedre enn de originale.

Lenke til kommentar

Skal du kjøpe deg stereoanlegg for at de bak skal få høre på lyden fra hattehyllehøyttalerene dine? Nei, regnet med at du ikke skulle det..

 

Kjøp deg et godt frontsett (diskant, mellomtone og midbass) og om du føler det ikke brummer nok (bassmessig, altså) så kjøper du deg f.eks 2*10" og har i bagasjerommet. Send en e-post til en butikk som driver med dette, så får du pakke med prisoverslag.

Lenke til kommentar

Hvorfor RF?

 

Det er ikke lurt å gjøre det sånn, siden den forsterkeren er en 4kanaler, det blir veldig mye bedre med en 2kanaler til frontsettet og ei monoblokk til sub(ene).

 

Som det sies over her, ikke ødelegg hattehylla di med 6x9 da det blir feil å få lyden bakfra.

Bruk heller litt mer på et ordentlig komponentsett forran og en forsterker som drar de fint :)

De orginale høyttalerne forran vil ikke klare å måle seg med basseren når du skur opp og det eneste du hører er bassen så kjøp fronthøyttalere og..

Lenke til kommentar

Hehe, riktig! takk skal du ha.

 

Okey, støtte på 2 nye problem etter at ledninger var lagt og forsterker, bass og kondensator kobla til. Diskanten, hvordan gjør man det i en golf 4? Den som er der fra før av er jo støpt inn? 6,5" treffer jo vinduet hvis man ikke bruker sånn som holder den litt ut som er på standar, er det bare å kjøpe ny sånn? Så sliter jeg med å få av de plastikk festene som sitter diverse steder, på gitteret og orginal høytaler osv. Noen som har tips til det?

Lenke til kommentar

Da var det anskaffa.

Det er ingen i oslo som er keen på å hjelpe meg med å sette inn frontsettet en ettermidag eller helg i nermeste tid. Får selvfølgelig betaling. Alt av anlegget er innstalert bortsett fra frontsettet.

 

Ønsker hjelp fordi jeg ikke har utstyr til å få opp diverse ting osv, og bruker hele ettermidagen på småting. Ta kontakt her eller PM..

 

Eller hvis dere vet om diverse steder som innstalerer for ikke alt for mye $$$.

Endret av xclusive_danny
Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...
Hehe, riktig! takk skal du ha.

 

Okey, støtte på 2 nye problem etter at ledninger var lagt og forsterker, bass og kondensator kobla til. Diskanten, hvordan gjør man det i en golf 4? Den som er der fra før av er jo støpt inn? 6,5" treffer jo vinduet hvis man ikke bruker sånn som holder den litt ut som er på standar, er det bare å kjøpe ny sånn? Så sliter jeg med å få av de plastikk festene som sitter diverse steder, på gitteret og orginal høytaler osv. Noen som har tips til det?

Diskantene er det bare å vippe ut, så an det være du må file hullet litt større. Har gjort det på et par Golf IV. :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...