Gå til innhold

BK: Mitt Første fake Tiltshift

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Her er mitt første forsøk på å lage et tilt shift bilde. Mer informasjon finnes her.

Flickr har et eget tilt shift fakes pool

Dersom man er ute etter å få ting til å se ut som miniatyrmodeller, som man som regel vil med fake tilt-shift, oppnår man en mye bedre effekt ved å ta bildet ovenfra. Da får man inntrykket av at man titter ned på en modell.

Å øke kontrasten kraftig hjelper og til med å gi en illusjon av at modellen er malt i skarpe farger og er belyst med en lampe.

Her er et eksempel jeg lagde nå:

(edit: la til ett til)

post-128804-1215629751_thumb.jpg

post-128804-1215630284_thumb.jpg

Endret av Kjell Arne Steinsvik
Lenke til kommentar

Dobbel markering med høy feather og blur?

Blir litt kjedelig når man ikke får til noe mer spennende, men jeg syns du har fått det til bra, men desverre, lite spennende.

Kjell: Du har Gussain blur effekt der det skal være skarpt, er ikke slik når man defokuserer noe... Man må også treffe rett linje, ikke bare bare altså...

Lenke til kommentar

en enkel guide kan sees Her.

Er ikke det mest vanskelige å få til akkurat. Er noe enig i at man bør bruke bilder som står oven fra men tenkte at jeg kunne prøve meg på bakke nivå også. Det kan være at detaljnivået blir for høyt til at det ikke får den effekten man er ute etter.

Litt off topic:

Spennende da se.. :p omstendighetene til bildet var ganske spennende skal jeg si dere. Denne bilen kjørte nemlig av veien rett foran nesa mi på E6 i 100 Km/t. Skvatt litt kan du si da bilen kom i mot meg i motsatt kjøreretning før den gikk inn i en lyktestolpe.

Fikk også 750 spenn for bildet av lokal avisa ;P

Lenke til kommentar

2 nye versjoner av bildet.. Legger ikke mer tid i bildet nå. Begynner å bli vanskelig gitt.. :p

Om bildet ikke fikk helt den effekten (tilt shift) det skulle ende med, ble det kanskje litt interresant å se på? eller rett og slett søppel.. :p

Har klonet bort div mennesker og biler i det ene bildet. Endret på fokus i et forsøk på å få fokus til å stemme med terrenget. Ble veldig usikker på hva jeg synes om disse bildene.

Neste gang kanskje det er lettere å modifisere kamera enn å sitte i ps å redigere.

post-26623-1215707781_thumb.jpg

post-26623-1215707787_thumb.jpg

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...