tthor Skrevet 9. juli 2008 Del Skrevet 9. juli 2008 Får en feilmelding like etter oppstart BIOS ROM checksum error Detecting floppy drive A media her stopper oppstarten. Har prøvd og boote fra floppy og CD men det går ikke. Kommer heller ikke inn i Setup BIOS Har byttet strømforsyning, floppy, harddisk og plugget om alle koblinger foruten CPU. Tatt ut batteri og kortluttet CLRTC1, Hkort er ASUS A7N8X-X, og det er bare 1 minnebrikke. Har mest tro på at det er feil på Hkort, men er det noen som har vært ute for dette ? Lenke til kommentar
loddebolten Skrevet 9. juli 2008 Del Skrevet 9. juli 2008 Har du sjekket at det er strøm igjen på biosbatteriet ? Lenke til kommentar
tthor Skrevet 9. juli 2008 Forfatter Del Skrevet 9. juli 2008 Nei, det har jeg ikke. Da må jeg stoppe denne maskinen og ta ut batteriet. prøver Lenke til kommentar
tthor Skrevet 9. juli 2008 Forfatter Del Skrevet 9. juli 2008 Nei, det har jeg ikke. Da må jeg stoppe denne maskinen og ta ut batteriet. prøver Neida, det samme er det samme. Tror løsningen blir og skifte til et nyere kort med tilbehør Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå