kkens Skrevet 28. juli 2008 Del Skrevet 28. juli 2008 Folket her snakker om å bryte garantien, men det er vitterlig ikke det som avgjør hvorvidt han kan få et nytt kort ved å reklamere. Hvis kortet har vært markedsført med "egnet til overklokking" og så ikke tåler minimum av det, ja så lider kortet av en kjøpsrettslig mangel - da kan han kreve avhjelp (dvs. reparasjon eller nytt produkt). Lenke til kommentar
robin1379 Skrevet 1. august 2008 Forfatter Del Skrevet 1. august 2008 først etter nesten en måned finner netshop ut at de må sende det til asus for at de skal se på det Lenke til kommentar
MRN Skrevet 1. august 2008 Del Skrevet 1. august 2008 hvordan hovedkort anbefales når jeg ska ha et nytt? For pokker det heter ikke 'hvordan hovedkort' men 'HVILKET'! Er ikke noen rettskrivingsekspert/freak, skriver til tider uten store bokstaver osv men ærlig talt.. Off-topic: Nøyaktig det samme plagde meg også! Alternativt kan det hete "hva slags", but gud som det irriterte meg å lese "hvordan"! Lenke til kommentar
AncientLooper Skrevet 4. august 2008 Del Skrevet 4. august 2008 (endret) Ehh... Ifølge "Intel dude called erik" mister man ikke garantien ved overklokking: Hvertfall ikke på CPU... Han sier riktignok at dem ikke tar tilbake smelta hovedkort... Endret 4. august 2008 av LooperNor Lenke til kommentar
robin1379 Skrevet 30. august 2008 Forfatter Del Skrevet 30. august 2008 :realmad: :realmad: :realmad: idag fikk jeg tilbake et svid p5n32 e-sli fra netshop etter snart 2mnd ikke handle på netshop, kundeservice er veldig ukjent for de Lenke til kommentar
The-Flu Skrevet 30. august 2008 Del Skrevet 30. august 2008 (endret) Jeg hadde et EVGA 680i A1 som jeg svei godt, kortet var vel en 8 måneder gammelt. Luktet brent av det, men sendte det tilbake til pcutstyr.no. La imellom penger for å få ett bedre ett, og det var hele prosessen. Ikke noe tull. Har selv erfaring men nethop.no sin kundeservice, å jeg vil so si at den er veldig bra. Sendte inn en strømforsyninga på mandagen, på fredagen hadde jeg en ny erstatning i postkassa. Edit: sa de noe om hvorfor det ikke er repartert/erstattet? Endret 30. august 2008 av The-Flu Lenke til kommentar
Professional Skrevet 30. august 2008 Del Skrevet 30. august 2008 hvis ikke jeg får nytt på garantien så får jeg lønning 5 august så da har jeg råd til nytt men hvorfor tar hk fyr når ikke volten økes, men bare ghz på cpu? Dårlig kvalitet på kapisator? evnt volt reguleringen er ikke den beste? Send det inn verste så skjer er at du må ut for utbedrings gebyr på 300kr eller hva din webshop tar. (+ frakt) Lenke til kommentar
robin1379 Skrevet 31. august 2008 Forfatter Del Skrevet 31. august 2008 (endret) det som stod: Retur på hovedkort må dessverre avvises da vi ikke har mulighet til å finne ut om hovedkortet har blitt forsvarlig overklokket, bortsett fra innlegg du har lagt ut på foum noen som vet hva av retigheter jeg har? skal ta en tur å høre på forbrukerrådet te uka er det mitt problem at de ikke finner ut om det er forsvarlig overklokket? i tilleg til den markedsføringa til asus som legger veeeeeldig stor vekt på overklokkings mulighetene, å ingen steder står det at garanti utløper pågrunn av overklokking her er noe av det de reklamerer med Intelligent overclocking tools AI NOS™ Applications such as 3D games and video editing demand a huge chunk of system resource. Inject "nitrous oxide" into your CPU! The patented AI NOS™ (Non-delay Overclocking System) technology intelligently detects system load and automatically boosts performance for the most demanding tasks. Unlike other dynamic overclocking techniques, AI NOS™ reacts much faster to satisfy your unending need for speeds . ASUS O.C. Profile The motherboard features the ASUS O.C. Profile that allows users to conveniently store or load multiple BIOS settings. The BIOS settings can be stored in the CMOS or a separate file, giving users freedom to share and distribute their favorite overclocking settings. C.P.R.(CPU Parameter Recall) When the system hangs due to overclocking failure, there is no need to open the case to clear CMOS data. Just simply restart the system, the BIOS would show the previous setting and then users can amend the CPU setting again. NVIDIA nForce® 680i SLI™ The NVIDIA® nForce® 680i SLI™ chipset supports the NVIDIA® Scalable Link Interface (SLI™) technology that allows two graphics processing units (GPUs) in a single system. It´s designed for enthusiast gamers, extreme overclocking capability, ultimate gaming performance with SLI technology support.It´s definitely one of the fastest platform in the world. Endret 31. august 2008 av robin1379 Lenke til kommentar
WheelMan Skrevet 31. august 2008 Del Skrevet 31. august 2008 idag fikk jeg tilbake et svid p5n32 e-sli fra netshopetter snart 2mnd ikke handle på netshop, kundeservice er veldig ukjent for de Hvis det har tatt så lang tid har de mest sannsynlig sendt det inn til Asus - Asus er kjent for 1-2 måneder behandlingstid, så ingen grunn til å skylde på Netshop.. Lenke til kommentar
knopflerbruce Skrevet 31. august 2008 Del Skrevet 31. august 2008 det som stod:Retur på hovedkort må dessverre avvises da vi ikke har mulighet til å finne ut om hovedkortet har blitt forsvarlig overklokket, bortsett fra innlegg du har lagt ut på foum noen som vet hva av retigheter jeg har? skal ta en tur å høre på forbrukerrådet te uka er det mitt problem at de ikke finner ut om det er forsvarlig overklokket? i tilleg til den markedsføringa til asus som legger veeeeeldig stor vekt på overklokkings mulighetene, å ingen steder står det at garanti utløper pågrunn av overklokking her er noe av det de reklamerer med Intelligent overclocking tools AI NOS™ Applications such as 3D games and video editing demand a huge chunk of system resource. Inject "nitrous oxide" into your CPU! The patented AI NOS™ (Non-delay Overclocking System) technology intelligently detects system load and automatically boosts performance for the most demanding tasks. Unlike other dynamic overclocking techniques, AI NOS™ reacts much faster to satisfy your unending need for speeds . ASUS O.C. Profile The motherboard features the ASUS O.C. Profile that allows users to conveniently store or load multiple BIOS settings. The BIOS settings can be stored in the CMOS or a separate file, giving users freedom to share and distribute their favorite overclocking settings. C.P.R.(CPU Parameter Recall) When the system hangs due to overclocking failure, there is no need to open the case to clear CMOS data. Just simply restart the system, the BIOS would show the previous setting and then users can amend the CPU setting again. NVIDIA nForce® 680i SLI™ The NVIDIA® nForce® 680i SLI™ chipset supports the NVIDIA® Scalable Link Interface (SLI™) technology that allows two graphics processing units (GPUs) in a single system. It´s designed for enthusiast gamers, extreme overclocking capability, ultimate gaming performance with SLI technology support.It´s definitely one of the fastest platform in the world. Høres rart ut. Det er jo de som må vise at du har gjort noe uforsvarlig ift. klokking, å bevise at noe IKKE har blitt gjort (i dette tilfellet uforsvarlig overklokking) er ofte vrient. Spør dem om de faktisk har funnet noen tegn som tyder på misbruk, og nevn at du har vært sparsom med spenningsjusteringer (antar du ikke har satt alle mulige spenninger til sinnsykt høye verdier i BIOS). Lenke til kommentar
Gjest Slettet+6132 Skrevet 31. august 2008 Del Skrevet 31. august 2008 Uff. Har ikke sett denne tråden før. Mange usaklige folk her som kommer med beskyldninger om svindel/tullprat vedrørende klokking. Netshop viser her svært dårlig kundebehanding. Det er symptomer på en webshop som går dårlig når "sparing" også skal gjøres i slike (for meg) åpenbart kurante RMA-saker. I dette tilfellet gjorde trådstarter en grov bom ved å være "ærlig" som enkelte kaller det. Dette hk'et hadde brent/dødd uansett klokk. Punktum. Lenke til kommentar
robin1379 Skrevet 31. august 2008 Forfatter Del Skrevet 31. august 2008 idag fikk jeg tilbake et svid p5n32 e-sli fra netshopetter snart 2mnd ikke handle på netshop, kundeservice er veldig ukjent for de Hvis det har tatt så lang tid har de mest sannsynlig sendt det inn til Asus - Asus er kjent for 1-2 måneder behandlingstid, så ingen grunn til å skylde på Netshop.. netshop brukte over en måned før det var sendt fra de kortet var hos netshop 7 juli og var ikke sendt før 8 august Lenke til kommentar
AIDSface Skrevet 31. august 2008 Del Skrevet 31. august 2008 :realmad: :realmad: :realmad: idag fikk jeg tilbake et svid p5n32 e-sli fra netshop etter snart 2mnd ikke handle på netshop, kundeservice er veldig ukjent for de enig !! netshop suger... jeg bestilte en skjerm der i fra, og etter nesten en måned fikk jeg vite på at de hadde sluttet å ta inn den skjermen jeg hadde bestilt, og da var det meg som ringte til de.. Lenke til kommentar
jøkul ptro Skrevet 31. august 2008 Del Skrevet 31. august 2008 (endret) man kan ikke selge ett produkt hvor en del av markedsføringen er "gjør slik og slik, produktet er spesielt godt egnet for slikt" for deretter å nekte noen å bytte ett defekt produkt ene og alene fordi de gjorde "slik og slik" som det til og med står spesifisert på embalasjen at produktet skal være spesielt godt egnet til. punktum. noe annet er finurlig måte å dekke inn underskudd/tap på. edit: og bevis byrden ligger hos netshop. det er her ikke forbrukers ansvar å skaffe beviser for at han ikke gjorde "slik og slik" på feil måte. Her er det netshop som må bevise at han fatisk gjorde det feil. Endret 31. august 2008 av h0ih0i Lenke til kommentar
robin1379 Skrevet 28. september 2008 Forfatter Del Skrevet 28. september 2008 de som støtter meg i denne saken sender dette til [email protected] gi robin nytt hovedkort nå. rmaid15124 skjerp dere!!!!! Lenke til kommentar
SLiks Skrevet 28. september 2008 Del Skrevet 28. september 2008 Støtter deg jeg! Har viskelig trøbbel med mitt 790i ultra, og det skyldes IKKE klokking selv om jeg har klokket. skal jeg få samme problemene som deg, så ender det opp med tv2 hjelper deg, forbrukerrådet osv. De skal ikke slippe unna på den her måten! her er va jeg sendte til netshop AS. gi robin nytt hovedkort nå. rma id: 15124 Dette her er for dårlig av dere. vil se at dere retter opp i en så grov feil som å ikke forholde dere til forbrukerkjøpslåven. en begrunnelse som denne: Retur på hovedkort må dessverre avvises da VI IKKE har mulighet til å finne ut om hovedkortet har blitt forsvarlig overklokket, bortsett fra innlegg du har lagt ut på foum. gjør at dere "driter på draget" å gjør dere selv til latter! Kunden har rett til det motsatte er bevist! står i låven det. Var på grensen til å bestille meg et asus 790i ultra, men nå faller det i datakjeden sin favør! at dere svindler til dere penger på denne måten er en skam, og jeg ville gått til sak mot dere var jeg Robin! Dårlige salgstider og dårlig økonomi betyr ikke at dere skal jukse/justere til dere penger i form av å ikke gi nytt produkt ved RMA! Dette er et så klart tilfelle av svindel/juks fra netshop sin side. Vil dere ha meg til å begrunne meg bedre så er det bare å be meg om det, så skal jeg ramse opp paragrafer og alt dere trenger få banket inn i skallen. jeg kjenner frustrasjonen renne når jeg ser at et selskap jeg trodde var serriøs, var såpass uansvarlig og juksete. Hilsen Knut-Kristian Strømholt. Det er noe som heter at man skal bruke sjønn når det kommer til reklamasjon. å som dere virkelig burde vite om dere har en smule kompetanse innenfor data elektronikk, så skal det så overhode ikke kunne ta fyr på denne måten Robin har forklart, med mindre det er noen fysisk feil ved kortet aka produksjonsfeil. Har dere satt dere inn i hvor mye problemer det er med disse kortene?? nei, det kan dere umulig ha gjort. SKAM til den som har behandlet saken til Robin! Lenke til kommentar
Abigor Skrevet 28. september 2008 Del Skrevet 28. september 2008 Min mening er at du burde leve med konsekvensene og kjøpe nytt når du får penger, tenk hvor vi ville ha vært nå hvis alle hadde slik moral... Vi er der vi er nå (her) nettopp på grunn av slik moral. Når du leverer et hovedkort som det lukter svidd av og det er brennmerker/svidde deler så skjønner de at du har gjort noe. En gang jeg skulle flashe bios gikk det til helvete. Jeg sendte inn og fikk nytt gratis, de har ingen mulighet til å finne ut av det. Lenke til kommentar
robin1379 Skrevet 28. september 2008 Forfatter Del Skrevet 28. september 2008 (endret) skal ringe til netshop på mandag, hvis ikke det hjelper etter alle mailene de har fått så tar jeg kontakt med forbruker rådet takk for at du sendte en så bra mail knutern Endret 28. september 2008 av robin1379 Lenke til kommentar
knopflerbruce Skrevet 28. september 2008 Del Skrevet 28. september 2008 Dette er teit. De må bevise at du har klokket over styr, bevisbyrden er på DE - ikke deg. Lenke til kommentar
SLiks Skrevet 28. september 2008 Del Skrevet 28. september 2008 Helt enig med knopflerbruce! Derfor jeg sendte mail til dem. begrunnelsen deres sier det samme som at: vi har ikke bevis for at du har gjort noe galt. det betyr at du har retten på din side får å si det sånn. synd at de lar personer med så dårlig kompetanse svare for dem. dette er utrolig dårlig PR for netshop. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå