Gå til innhold

Nikkor 50mm 1,8, hard å vri på plass?

Anbefalte innlegg

Hei.

Kjøpte nettopp 50mm nikkoren, lurte på om det er vanlig at den sitter ganske godt når man vrir den rundt for å klikke den på plass på kamerahuset, har et D80.

Den fungerer fint og sånt, bare ville sjekke om jeg ikke gjør noe galt?

Er det vanlig at det er ganske god motstand når man vrir den på plass hører den klikker på plass og alt sånt, og tok hvit prikk på huset mot hvit prikk på objektivet og vridde om.

Takk for svar=)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Den er nok litt hardere å få på plass enn de andre objektivene mine, men ikke så hard at det skaper problemer på noe vis.

Ok,så ikke noe problem så lenge det fungerer, og jeg tok rett i at man tok hvit prikk mot hvit prikk?

Lenke til kommentar
Ok,så ikke noe problem så lenge det fungerer, og jeg tok rett i at man tok hvit prikk mot hvit prikk?

Får du festet objektivet på noen annen måte tror jeg du har større problemer med bajonettfestet enn at det er litt trangt...

Endret av Kjell Arne Steinsvik
Lenke til kommentar

Fikk mitt 50 1.8 i går. Litt hardere å få på plass enn de andre objektivene mine, men ikke nok til at det blir et problem.

Nå er utfordringen å forandre tankesett fra vidvinkel til moderat tele. Fra blits til tilgjengelig lys, og fra autofoks til manuell.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...