henrikjensen Skrevet 9. juli 2008 Del Skrevet 9. juli 2008 Var litt for ivrig på gassen i går.. Angrer selfølgelig i dag, men mistet lappen på stedet og ble anmeldt av en politimann i sivilbil... Vet ikke hva som skjer, men politmannen mente det ble ca 6-9 mnd uten lappen, ny oppkjøring ettersom jeg bare har hatt lappen et år og en bot.. Noen som vet hva jeg har i vente? Lenke til kommentar
Lakus Skrevet 9. juli 2008 Del Skrevet 9. juli 2008 Et helvete. 49km over tillatt fart er ikke noe å le av. Lenke til kommentar
henrikjensen Skrevet 9. juli 2008 Forfatter Del Skrevet 9. juli 2008 Et helvete. 49km over tillatt fart er ikke noe å le av. Crap.. Han sa han trodde jeg slapp fengsel.. Men det er faen så kjipt å miste lappen uansett.. Skal heldigvis i militæret om ti dager til så Lenke til kommentar
Jurist Skrevet 9. juli 2008 Del Skrevet 9. juli 2008 Et helvete. 49km over tillatt fart er ikke noe å le av. Crap.. Han sa han trodde jeg slapp fengsel.. Men det er faen så kjipt å miste lappen uansett.. Skal heldigvis i militæret om ti dager til så Da kan det godt hende at du "slipper" å få sikkerhetsklarering. Sier ikke at det kommer til å skje, men det er en ganske stor sannsynlighet for at FSA (Forsvarets sikkerhetsavdeling) kommer til å sette en stor hake ved dette. Kjenner til MAAAAAAAAAAAANGE tilfeller der folk ikke har fått sikkerhetsklarering pga alvorlige hastighetsovertredelser, og det er på mange måter skjerpende at det har skjedd så tett opptil innrykksdagen. For øvrig slipper du fengsel, det ville du ikke ha fått før ved 150 km/t. Samfunnsstraff hadde blitt aktuelt ved 142 km/t. Regner med at du mister lappen i 7-8 mnd. Forelegg i størrelsesorden 10-12000 kr kan også forventes... Lenke til kommentar
Gromle Skrevet 9. juli 2008 Del Skrevet 9. juli 2008 Et helvete. 49km over tillatt fart er ikke noe å le av. Crap.. Han sa han trodde jeg slapp fengsel.. Men det er faen så kjipt å miste lappen uansett.. Skal heldigvis i militæret om ti dager til så Da er det jo ekstra kjipt. Sjåfør-jobbene i forsvaret kan være skikkelig morsomme Og du kunne tatt endel andre sertifikater (buss, lastebil etc) til kraftig redusert pris. Om den ordningen finnes enda? Lenke til kommentar
endrebjo Skrevet 9. juli 2008 Del Skrevet 9. juli 2008 Og med verken førerkort eller sikkerhetsklarering er det vel bare kjøkkentjeneste som står igjen i forsvaret, eller? Lenke til kommentar
henrikjensen Skrevet 9. juli 2008 Forfatter Del Skrevet 9. juli 2008 Og med verken førerkort eller sikkerhetsklarering er det vel bare kjøkkentjeneste som står igjen i forsvaret, eller? Leste akkurat at "Å stå registrert i doms- og bøteregisteret er diskvalifiserende" for opptaket mitt.. Betyr det game over=(? Lenke til kommentar
henrikjensen Skrevet 9. juli 2008 Forfatter Del Skrevet 9. juli 2008 Et helvete. 49km over tillatt fart er ikke noe å le av. Crap.. Han sa han trodde jeg slapp fengsel.. Men det er faen så kjipt å miste lappen uansett.. Skal heldigvis i militæret om ti dager til så Da kan det godt hende at du "slipper" å få sikkerhetsklarering. Sier ikke at det kommer til å skje, men det er en ganske stor sannsynlighet for at FSA (Forsvarets sikkerhetsavdeling) kommer til å sette en stor hake ved dette. Kjenner til MAAAAAAAAAAAANGE tilfeller der folk ikke har fått sikkerhetsklarering pga alvorlige hastighetsovertredelser, og det er på mange måter skjerpende at det har skjedd så tett opptil innrykksdagen. For øvrig slipper du fengsel, det ville du ikke ha fått før ved 150 km/t. Samfunnsstraff hadde blitt aktuelt ved 142 km/t. Regner med at du mister lappen i 7-8 mnd. Forelegg i størrelsesorden 10-12000 kr kan også forventes... Det er nettopp sikkerthetsklarering jeg trenger fordi jeg har søkt meg til HJK. Politimannen mente det ikke skulle ha noe å si for verken det eller eventuelle politistudier om jeg skulle ønske det senere. Kanskje han ville gi meg en fear sjanse siden jeg var så ydmyk, det hadde ihvertfall ikke gjort noe=) Lenke til kommentar
Jurist Skrevet 10. juli 2008 Del Skrevet 10. juli 2008 Og med verken førerkort eller sikkerhetsklarering er det vel bare kjøkkentjeneste som står igjen i forsvaret, eller? Leste akkurat at "Å stå registrert i doms- og bøteregisteret er diskvalifiserende" for opptaket mitt.. Betyr det game over=(? Ja. Lenke til kommentar
henrikjensen Skrevet 10. juli 2008 Forfatter Del Skrevet 10. juli 2008 Og med verken førerkort eller sikkerhetsklarering er det vel bare kjøkkentjeneste som står igjen i forsvaret, eller? Leste akkurat at "Å stå registrert i doms- og bøteregisteret er diskvalifiserende" for opptaket mitt.. Betyr det game over=(? Ja. Er du helt sikker på det, eller er det noe du tror? Jeg får nok ikke den dommen før jeg drar inn, men hva gjør jeg når jeg får den senere? Uff=/ Lenke til kommentar
BoBo_ Skrevet 10. juli 2008 Del Skrevet 10. juli 2008 (endret) Snittfart på 139 km/t i 90-sone utgjør en stor fare for andre trafikkanter og deg selv, og dette sier mye om deg som person. Dette vil følge deg resten av livet, og det kan gi komplikasjoner i enkelte jobbsammenhenger. Du har en gjennomsnittsfart på 139 km/t, dette vil si at du også har kjørt godt over 139 km/t. Lykke til Endret 10. juli 2008 av petramco Lenke til kommentar
Jurist Skrevet 10. juli 2008 Del Skrevet 10. juli 2008 Og med verken førerkort eller sikkerhetsklarering er det vel bare kjøkkentjeneste som står igjen i forsvaret, eller? Leste akkurat at "Å stå registrert i doms- og bøteregisteret er diskvalifiserende" for opptaket mitt.. Betyr det game over=(? Ja. Er du helt sikker på det, eller er det noe du tror? Jeg får nok ikke den dommen før jeg drar inn, men hva gjør jeg når jeg får den senere? Uff=/ Vel. Dersom du mister lappen, blir du stående i doms- og bøteregisteret. Dersom HJK sier at dette er diskvalifiserende, er det vel ikke noe å lure på. Men det kan jo hende at de lar deg slippe til likevel, hvis du viser at du er en angrende synder osv. Du må for all del ikke finne på å forsøke å ljuge om det eller unnlate å opplyse om det, for du kan ta deg faen på at FSA gjennomfører en grundig sjekk av alle som skal tjenestegjøre ved HJK, og dersom det viser seg at du har unnlatt å gi opplysninger om straffbare forhold, er du i alle fall buttfucked... Lenke til kommentar
Swe Skrevet 10. juli 2008 Del Skrevet 10. juli 2008 (...)og dersom det viser seg at du har unnlatt å gi opplysninger om straffbare forhold, er du i alle fall buttfucked... Hehe, er dette en juridisk term? :!: Lenke til kommentar
Marvil Skrevet 10. juli 2008 Del Skrevet 10. juli 2008 Politimannen mente det ikke skulle ha noe å si for verken det eller eventuelle politistudier om jeg skulle ønske det senere. Kanskje han ville gi meg en fear sjanse siden jeg var så ydmyk, det hadde ihvertfall ikke gjort noe=) Hørte om en som mistet lappen 2 dager før intervju på politistudiet, han fikk beskjed om å ikke komme igjen på noen år.. Lenke til kommentar
Jurist Skrevet 10. juli 2008 Del Skrevet 10. juli 2008 (...)og dersom det viser seg at du har unnlatt å gi opplysninger om straffbare forhold, er du i alle fall buttfucked... Hehe, er dette en juridisk term? :!: Jeg har ikke hørt den brukt så ofte i rettssalen, nei, og heller ikke i trykte skrifter, men vi kan godt kalle det en juridisk term som følge av sedvane. Buttfucked er rimelig godt inkorporert i norsk dagligtale, så hvorfor ikke? Lenke til kommentar
henrikjensen Skrevet 11. juli 2008 Forfatter Del Skrevet 11. juli 2008 Takk for svar alle sammen... Neida, skal ikke gjøre annet enn å legge meg helt flat.. Vil ikke pakke det inn litt engang.. Har lært for å si det slik!! Om det sier så veldig mye om meg som person vet jeg ikke, for alle typer mennesker har vel mistet lappen en gang, og det finnes neppe noen som ikke har hatt samme hastighet selv bare uten å bli tatt.. Lenke til kommentar
aklla Skrevet 11. juli 2008 Del Skrevet 11. juli 2008 (endret) Et helvete. 49km over tillatt fart er ikke noe å le av. Crap.. Han sa han trodde jeg slapp fengsel.. Men det er faen så kjipt å miste lappen uansett.. Skal heldigvis i militæret om ti dager til så Da kan det godt hende at du "slipper" å få sikkerhetsklarering. Sier ikke at det kommer til å skje, men det er en ganske stor sannsynlighet for at FSA (Forsvarets sikkerhetsavdeling) kommer til å sette en stor hake ved dette. Kjenner til MAAAAAAAAAAAANGE tilfeller der folk ikke har fått sikkerhetsklarering pga alvorlige hastighetsovertredelser, og det er på mange måter skjerpende at det har skjedd så tett opptil innrykksdagen. jeg kjenner folk som har spikret paller som har høyere klarering enn det man får i førstegangstjenesten, det er økonomisk kriminalitet de slår hardest ned på. sikker på at alle de du kjenner til som ikke fikk klarering er pga fart og ikke noe annet? ofte er det mer enn 1 grunn til at man ikke får klarering, er vel heller ikke alltid man får vite grunnen... edit: tror de fleste har kjørt over 140 i 80-100 sone, bare at de fleste ikke blir tatt Endret 11. juli 2008 av aklla Lenke til kommentar
BlueEAGLE Skrevet 11. juli 2008 Del Skrevet 11. juli 2008 Er det noen vits å peke på at 139 i 90-sonen ikke er "litt for ivrig" men heller "totalt rabiat"? Lenke til kommentar
aklla Skrevet 11. juli 2008 Del Skrevet 11. juli 2008 139 i 90 sonen er "litt for ivrig" 250 i 90-sonen er "totalt rabiat"... Lenke til kommentar
BlueEAGLE Skrevet 11. juli 2008 Del Skrevet 11. juli 2008 139 i 90 sonen er "litt for ivrig" 250 i 90-sonen er "totalt rabiat"... 250 i 90-sonen er dødsønske. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå