d'espresso Skrevet 10. juli 2008 Del Skrevet 10. juli 2008 Å, dumme meg.. At jeg kunne glemme noe sånn. Selvsagt kan du det nei, jeg ber deg ikke om å begynne å røyke, men med mindre du faktisk har gjort noe kan du ikke uttale deg om noe er lett eller ikke? Det er da ganske åpenbart? Lenke til kommentar
WD40 Skrevet 10. juli 2008 Del Skrevet 10. juli 2008 Så, du har tenkt å gjøre det slutt fordi dama de har begynt å røyke? Mmmkeeeey .... Lenke til kommentar
Immanuel Kant Skrevet 10. juli 2008 Del Skrevet 10. juli 2008 Så, du har tenkt å gjøre det slutt fordi dama de har begynt å røyke? Mmmkeeeey .... at last. et fornuftig menneske Lenke til kommentar
michael691 Skrevet 11. juli 2008 Forfatter Del Skrevet 11. juli 2008 Liker ikke den jævla ekkle lukten skjønner ikke hva som er så godt med å røyke. smaker helt for jævlig jo. Lenke til kommentar
QBab Skrevet 11. juli 2008 Del Skrevet 11. juli 2008 Du blir avslappet og samtidig klar i toppen. I tillegg til at når du blir avhengig blir du i bedre humør når du tar en sigg. Lenke til kommentar
Erijk Skrevet 11. juli 2008 Del Skrevet 11. juli 2008 Hva med å være avslappet, klar i toppen og i godt humør hele tiden uten røyk? Lenke til kommentar
QBab Skrevet 11. juli 2008 Del Skrevet 11. juli 2008 Hva med å være avslappet, klar i toppen og i godt humør hele tiden uten røyk? Første gangene du røyker får du så kalt "nikotinsjokk". Det vil si de effektene jeg nevnte x10 og er sykt deilig og der igjen veldig psykisk avhengighetsdannende. Etter hvert avtar denne effekten og blir svakere og svakere, til slutt røyker man bare for å føle seg normal, for å holde oppe nikotin nivået i blodet. Dessverre merker du omtrent ingen effekt etterhvert, men det er like skadelig som alltid. Lenke til kommentar
neadii Skrevet 11. juli 2008 Del Skrevet 11. juli 2008 Muttern slutta på litt over uke når hu bestemte seg for å slutte å røyke, og hu hadde vært stor røyker i litt over 20 år. Så er enig med Immanuel_Kant. Vil man slutte og er bestemt så klarer man det fint. Lenke til kommentar
Eryk Skrevet 11. juli 2008 Del Skrevet 11. juli 2008 Foreldrene mine sluttet når mamma ble gravid med meg, vil tro det var noe de ville. For øvrig er det egoistisk av henne å begynne å røyke dersom hun kjenner til dine følelser rundt det - men hun er jo bare barnet. Forhåpentligvis blir hun ikke avhengig. Lenke til kommentar
Snurreleif Skrevet 12. juli 2008 Del Skrevet 12. juli 2008 (endret) skjønner ikke hva som er så godt med å røyke. smaker helt for jævlig jo. Øl er jo ikke godt den første gangen det heller. Må spørre deg nå som jeg husker det: Har du under hele forholdet, vært helt 110% klar på at du aldri kunne ha vært sammen med ei som røyker? Uansett, dama (unnskyld jenta) er 16år, jeg skal ikke komme her og påstå at "omg jeg er 20 og sååååå vohksen", men i en alder av 16 så er det ikke uvanlig at mange "begynner" å røyke, iallefall der jeg vokste opp. Om hun røyker fordi hun synes det er kult har jeg ingen formening om, det er en mulighet på lik linje som at hun synes at det faktisk er digg å røyke. Men uansett, hvis du er sint fordi hun har begynt å røyke, og bare derfor, synes jeg at du til en viss grad overdriver hvis hennes røyking er alt som skal til for at du skal bli såpass sint, evt: "hate henne". Det er ihvertfall i mine øyne ikke et "slå opp" argument, men mennesker er ulike. Hvis kjæresten min hadde begynt å røyke midt i forholdet, så hadde jeg ikke akkurat brydd meg nevneverdig, kanskje spurt henne pent om å tygge en tyggis eller noe før klinings hvis røyksmaken hadde blitt så "usmakelig", men som sagt, jeg hadde ikke slått opp med henne for det, da er det noe annet som gnager. Endret 12. juli 2008 av Snurreleif Lenke til kommentar
oslofreak Skrevet 12. juli 2008 Del Skrevet 12. juli 2008 (endret) Fattern slutta å røyke på dagen når folka mine fant ut at mutter var gravid med meg. Tanta mi, etter å ha storrøyka i 35 år, bestemte seg for 6 mnd siden å legge vekk røyken, noe hun også gjorde. Vil man så vil man, så på det området er jeg enig med Immanuel. At det er lett, skal jeg ikke påstå, men om man virkelig vil så ser jeg ikke hvorfor man ikke skal få det til. På den andre siden, selv så er jeg ikke interessert i å være sammen med ei som røyker. Hvordan jeg hadde reagert hvis jeg var i et langvarig forhold og kjæresten tok opp røyking, vet jeg ikke, men jeg har ingen planer om å gå inn i et forhold med noen som røyker. Been there, done that, frister ikke. Smaker piss, lukter ræv og ser ikke bra ut heller... På den tredje siden så er jeg egentlig rimelig avhengig av sjokolade, og har til tider forsøkt å kutte ned, men at jeg har feilet der skyldes vel mest at jeg ikke har vært bestemt nok. Endret 12. juli 2008 av oslofreak Lenke til kommentar
Raijin Skrevet 12. juli 2008 Del Skrevet 12. juli 2008 Immanuel, du diskuterer på manglende faktagrunnlag. Du har ikke opplevd situasjonen og kan ikke vite hvordan du ville reagert. Ingen vet hva fremtiden bringer. Dessuten burde du vite at det er ingenting som er fritt; langt i fra vår egen vilje. Arild, røyking er mer enn god nok grunn til å slå opp. Det finnes flust med jenter der ute. Du kan velge og vrake til du finner en du er fornøyd med. Hvorfor det er så ille å forkaste et forhold på grunn av røyking kan Immanuel gjerne svare på. Lenke til kommentar
Immanuel Kant Skrevet 12. juli 2008 Del Skrevet 12. juli 2008 Immanuel, du diskuterer på manglende faktagrunnlag. Du har ikke opplevd situasjonen og kan ikke vite hvordan du ville reagert. Ingen vet hva fremtiden bringer. Dessuten burde du vite at det er ingenting som er fritt; langt i fra vår egen vilje. det at det er nærmest "umulig" for noen å slutte med røyking forteller mer om personen enn om sigarettenes påståtte "paralyserende" effekt på den forsvarsløse røykeren. det å røyke krever en aktiv handling. dersom det er viktigere for en person å ikke røyke enn å røyke, er alt personen behøver å gjøre å la være å utføre den aktive handlingen. for meg er det lite viktig å røyke. dermed er det svært lett for meg å la være. for en normal røyker er det viktigere å røyke enn å la være. de fleste røykere ser ikke eller velger å ignorere de langsiktige konsekvensene av røyking. greit nok for meg forsåvidt, jeg har ingenting imot at folk røyker (så lenge jeg ikke blir tvunget til å delta i passiv røyking). det handler i bunn og grunn om prioriteringer. hvis en lege forteller en røyker at dersom han tar én mer røyk i livet vil han dø momentant, vil det i de aller fleste tilfeller være en bagatell å slutte med røyking. røykere som påstår at de ønsket at de klarte å slutte med røyk lyver rett og slett. de er ihvertfall ikke ærlige med seg selv. Hvorfor det er så ille å forkaste et forhold på grunn av røyking kan Immanuel gjerne svare på. jeg har en forhåpning om at folk bygger forholdene sine på viktigere ting enn hvorvidt partneren røyker eller ikke. Lenke til kommentar
Raijin Skrevet 12. juli 2008 Del Skrevet 12. juli 2008 That's right, det sier noe om personen om en klarer å slutte eller ikke. Vi er alle forskjellige: Vi har forskjellige styrker og svakheter. Hva som er lett for meg kan være vanskelig for deg og vice versa. Ja, en røyker som vil slutte, men ikke klarer det, vil det ikke nok. Alle valg vi tar gjør vi av vår egen vilje. Dette innebærer at det aldri forekommer noe som heter tvang. Men, det innebærer også at vi velger det minste av to onder. Konsekvensene av å stumpe sigaretten kan innebære ubehageligheter som røykeren ikke mener er verdt å gjennomgå. Tross alt, vi søker alle lykke. Hvis en sigarett tilfredsstiller dette behovet, hvorfor slutte? Hvorfor har du en slik forhåpning? Det er et kriterie på likt grunnlag som f.eks at partneren skal være fysisk attraktiv. Jeg har et krav om at dama skal være pen. Dog, ingenting er absolutt. Hva med deg? Lenke til kommentar
Immanuel Kant Skrevet 12. juli 2008 Del Skrevet 12. juli 2008 Hva med deg? at hun er et selvstendig menneske, og er i stand til å ta egne valg og å ta ansvar for sine egne handlinger. at hun er i stand til å reflektere over seg selv og sitt eget liv, og er i stand til å leve livet sitt som et tenkende, rasjonelt menneske over gjennomsnittlig fellatio skillz er selvsagt heller ikke å forakte Lenke til kommentar
Raijin Skrevet 12. juli 2008 Del Skrevet 12. juli 2008 Rasjonalitet er bare halve mennesket. Den andre delen er følelsene. Lenke til kommentar
Immanuel Kant Skrevet 12. juli 2008 Del Skrevet 12. juli 2008 følelseslivet er oppskrytt Lenke til kommentar
Raijin Skrevet 12. juli 2008 Del Skrevet 12. juli 2008 Følelser er grunnen til at du eksisterer. Fornuften er et verktøy for å oppnå følelser. Lenke til kommentar
Jakoozie Skrevet 12. juli 2008 Del Skrevet 12. juli 2008 Jeg hadde gitt henne ultimatumet. Jeg HATER røyk så utrolig intenst, tanken på å være nær en fast røyker i store doser gjør meg direkte kvalm. Derfor hadde jeg aldri blitt sammen med en røyker, såfremt jeg ikke var overbevist om at hun var på god vei til å slutte. Dama mi vet hva jeg føler om røyk (heldigvis hater hun røyk omtrent like intenst som meg ) Hadde hun begynt å røyke hadde jeg ikke dumpa henne på dagen selvsagt; jeg hadde enkelt og greit bare sagt at hvis hun vil ha meg, ja så er det bare å slutte. Da hadde jeg selvsagt gjort alt for å hjelpe henne å klare dette. Men i trådstarters tilfelle virker det ikke som om dama er avhengig helt enda. Hvis hun nekter å stumpe røyken for deg da, ja da er det bare å si sayonara. Da er det tydelig at hun ikke bryr seg en døyt om deg. (Du bør kanskje legge det fram på en litt forsiktig måte i starten, men jeg hadde ikke gått rundt grøten selv) Lenke til kommentar
InToRv Skrevet 14. juli 2008 Del Skrevet 14. juli 2008 Det du sier trådstarter må være det latterligste jeg noen gang har lest. Håper hun dumper deg, for du har ingen rett til å sette opp et ultimatum for en slik filleting. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå