Gå til innhold
Trenger du tips og råd? Still spørsmål anonymt her ×

dama har begynt å røyke

Anbefalte innlegg

Skjønner at du ikke ønsker at kjæresten din skal røyke, men skader det forholdet ditt om man ser bort ifra at du gjør det til et irritasjonsmoment? Selvfølgelig er det greit å oppfordre henne til å slutte, det er jo tross alt helseskadelig. Men jeg synes ikke du bør gjøre det til årsak og eneste grunn på et eventuelt brudd.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Poenget er at hun ikke bryr seg om meg nok til å slutte. Og bryr hun seg ikke om meg er forholdet allerede på vei utfor kanten. I tillegg til dette vil klærne mine etterhvert lukte røyk, jeg vil få problmener med linsene mine osv. Ser ingen grunn til å fortsette ett sånt forhold.

Lenke til kommentar
Poenget er at hun ikke bryr seg om meg nok til å slutte. Og bryr hun seg ikke om meg er forholdet allerede på vei utfor kanten. I tillegg til dette vil klærne mine etterhvert lukte røyk, jeg vil få problmener med linsene mine osv. Ser ingen grunn til å fortsette ett sånt forhold.

du har rett. ingen grunn til å forsette et slikt forhold

hun vil lett finne seg noen bedre, hva venter hun på

Lenke til kommentar
Tviler på det var en test. Tipper hun gikk i samme fella som meg, var ung og nysgjerrig, fikk en sigg mellom fingra og BAM! Drit godt første gangen, som å sveve rundt mellom himmel og jord. Men dessverre den effekten får du aldri igjen. :roll:

Akkurat som hun.

Nå sa hu at hu fikk ENDA en pakke fra søstra. Jeg sa at hu skal slappe av med det, og at jeg nekter henne masse røyk. Så da svarte hu på sms: du nekter meg ingenting, du er så kjip.

Wtf?!

Og jeg røyker ikke. Skal bli brannmann så det er ganske uaktuelt å røyke da

Hva kan jeg svare på det hu svarte meg? please hjelp, jeg aner ikke hva jeg skal si..

edit: Vi har vært sammen i 2.5 år og hu er 16 :) Jeg bryr meg veldig om henne og jeg vil IKKE a thu skal røyke

Endret av Arild_Banankake
Lenke til kommentar
Tviler på det var en test. Tipper hun gikk i samme fella som meg, var ung og nysgjerrig, fikk en sigg mellom fingra og BAM! Drit godt første gangen, som å sveve rundt mellom himmel og jord. Men dessverre den effekten får du aldri igjen. :roll:

Akkurat som hun.

Nå sa hu at hu fikk ENDA en pakke fra søstra. Jeg sa at hu skal slappe av med det, og at jeg nekter henne masse røyk. Så da svarte hu på sms: du nekter meg ingenting, du er så kjip.

Wtf?!

Og jeg røyker ikke. Skal bli brannmann så det er ganske uaktuelt å røyke da

Hva kan jeg svare på det hu svarte meg? please hjelp, jeg aner ikke hva jeg skal si..

Tho, du kan vel egentlig ikke nekte ho det, men du kan si at du ikke liker det og misliker sterkt at ho driver med det - Har ho såppas respekt for dine ønsker, gir ho seg før det er for sent :)

Endret av HaueR
Lenke til kommentar

At hun begynner å røyke er ikke godt for noen av dere. Jeg tipper hun er i den alderen at hun tror det er kult å røyke.

Hadde jeg vært sammen med ei som begynte å røyke hadde jeg blitt skikkelig skuffet. Det er ikke bare noe hun gjør med seg selv da de nermeste blir påvirket også (passiv røyking, røyklukt fra klær etc.)

Jobber selv i butikk og enkelte røykere som kommer innom stinker så jævlig at jeg blir kvalm.

Lenke til kommentar
Herregud immanuel :roll:

The wish to talk to God is absurd. We cannot talk to one we cannot comprehend — and we cannot comprehend God; we can only believe in Him. The uses of prayer are thus only subjective.

Hehe, snål fyr du ;)

Lenke til kommentar

du har rett. ingen grunn til å forsette et slikt forhold

hun vil lett finne seg noen bedre, hva venter hun på

noen bedre? hu får gjerne finne seg en ''bedre'' som elsker å røyke. Det er hennes valg. Røyking er helt uaktuelt for meg :) Sånn er det bare. Sikkert mange andre som føler det samme

Lenke til kommentar
Gjest Røyker

Jeg røyker selv, og hadde dama mi bedt meg mer enn en gang å slutte å røyke, ville jeg blitt sur og klikket, og bedt henne om å holde kjeft og evt kastet henne ut hvis hun maste maste maste i evighet.

Du har ikke noe grunn til å bli sur eller irritert for det. det går an å fortelle henne hva du føler uten å være sur, men ikke begynn å mas, for da vil hun garantert dobble røykforbruk.

Lenke til kommentar
Gjest røyker

Herregud.

Jeg røyker selv. Idiot som jeg var startet jeg med festrøyking. Tok meg minst et halvt år før jeg ble avhenging, nå storrøyker jeg og sliter med å slutte. Angrer meg ihjel.

Hun er ikke avhenging enda, jeg ler, de første 20pakningene er ikke godt i det hele tatt.

Hadde jeg vært i din situasjon så hadde jeg sagt: Enten meg eller røyken.

Hilsen en som vet så altfor godt hva han snakker om.

Lenke til kommentar
Herregud.

Jeg røyker selv. Idiot som jeg var startet jeg med festrøyking. Tok meg minst et halvt år før jeg ble avhenging, nå storrøyker jeg og sliter med å slutte. Angrer meg ihjel.

slutt å late som at det er vanskelig å slutte

istedenfor å ta frem en røyk: ikke ta frem en røyk

hva i livet kan være enklere?

Lenke til kommentar

Jeg synes at dama ihvertfall burde kunne høre på deg, og ta dine meninger til etterretning. Du bestemmer nok ikke om hun skal røyke eller ikke, men det er ikke noe galt i å si ifra om at du ikke liker det, og at hun _burde_ (les burde, ikke MÅ) ta det litt rolig med røykingen.

Dama mi tar seg gjerne en snus på fylla. Eller også innimellom, en røyk. Snusen går greit, men jeg er ikke gald i at hun røyker i det hele tatt. Men nå er det såpass sjelden (jeg har opplevd henne røyke 1 gang på ett år) og bare på fylla, så da går det greit, selv om jeg ikke synes noe om det.

Poenget er at hun burde kunne høre på deg og dine meninger ihvertfall, istedetfor å bare sitte der som den skorsteinen og bare drite i hva du mener.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...