Gå til innhold
Trenger du tips og råd? Still spørsmål anonymt her ×

dama har begynt å røyke


Anbefalte innlegg

Når dere har vært sammen såpass lenge, kjenner dere hverandre (antakelig) veldig godt. Godt nok til at hun vet om dine holdninger til røyk. At hun da tar et bevisst valg og begynner å røye vil jo påvirke forholdet deres, og det burde hun ha i bakhodet.

 

Hadde min begynt å røyke idag hadde jeg blitt sur og skuffa. Ja, så "kjip" er jeg! For han vet hva jeg mener om saken.

 

Så er det greit å lese hele tråden, så man ser hva som faktisk er saken.

Stor forskjell på å bli sammen med noen som røyker og så misjonere rundt for å få personen til å slutte, og å være sammen med noen lenge - og så begynner h*n plutselig å røyke.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Hadde jeg vært i din situasjon så hadde jeg sagt: Enten meg eller røyken.

 

Det var AKKURAT det jeg sa :D Hun kommer om 2 timer med en røyk, det er den siste hu tar og den første jeg tar... Hu insisterer at jeg prøver. Men jeg har ikke lyst :) Skal prøve å holde meg fritt for det resten av livet.

 

edit: Hvorfor kan man ikke ta noe annet som smaker like digg? Hva med godteri, sex, båttur(med rask båt, alias adrenalin) for eksempel :)

Endret av Arild_Banankake
Lenke til kommentar
Herregud.

 

Jeg røyker selv. Idiot som jeg var startet jeg med festrøyking. Tok meg minst et halvt år før jeg ble avhenging, nå storrøyker jeg og sliter med å slutte. Angrer meg ihjel.

slutt å late som at det er vanskelig å slutte

 

istedenfor å ta frem en røyk: ikke ta frem en røyk

 

hva i livet kan være enklere?

 

Hah! Du er tydeligvis ikke avhengig av røyk eller har prøvd og slutte. Det er ikke å bare å "ikke ta frem en røyk".

Lenke til kommentar
Herregud.

 

Jeg røyker selv. Idiot som jeg var startet jeg med festrøyking. Tok meg minst et halvt år før jeg ble avhenging, nå storrøyker jeg og sliter med å slutte. Angrer meg ihjel.

slutt å late som at det er vanskelig å slutte

 

istedenfor å ta frem en røyk: ikke ta frem en røyk

 

hva i livet kan være enklere?

 

Hah! Du er tydeligvis ikke avhengig av røyk eller har prøvd og slutte. Det er ikke å bare å "ikke ta frem en røyk".

dette medfører ikke riktighet

Lenke til kommentar
Herregud.

 

Jeg røyker selv. Idiot som jeg var startet jeg med festrøyking. Tok meg minst et halvt år før jeg ble avhenging, nå storrøyker jeg og sliter med å slutte. Angrer meg ihjel.

slutt å late som at det er vanskelig å slutte

 

istedenfor å ta frem en røyk: ikke ta frem en røyk

 

hva i livet kan være enklere?

 

Hah! Du er tydeligvis ikke avhengig av røyk eller har prøvd og slutte. Det er ikke å bare å "ikke ta frem en røyk".

 

Fysisk er det sånn. Men psykisk, ikke pokker om det er så lett.

Lenke til kommentar
Jeg selv har aldri røykt, men jeg vet hvor mye enkelte sliter med å slutte. Er en grunn til at det finnes uhorvelige mengder hjelpemidler for å prøve å slutte.

Hjelpemidlene er bare melkeprodukter, i form av å tjene mer penger på oss nikotin avhengige. Immanuel, kan du med 100% sikkerhet si at du lett kunne sluttet etter et år med fast røyking?

Lenke til kommentar
Hjelpemidlene er bare melkeprodukter, i form av å tjene mer penger på oss nikotin avhengige.

helt korrekt. det gir legitimitet til tanken om at det er nesten umulig å slutte å røyke. dermed blir det lettere for viljesvake mennesker å overbevise seg selv om at de ikke klarer det. dermed selger de både flere røykpakker og flere stump-røyken-hjelpemidler

 

 

Immanuel, kan du med 100% sikkerhet si at du lett kunne sluttet etter et år med fast røyking?

selvsagt. det er jo bare å slutte. dersom det er det man ønsker.

Lenke til kommentar

jeg avviser ikke tanken om at man kan oppleve ubehagelige fysiske reaksjoner den første tiden, som abstinenser og liknende. det er naturlig. men dersom man virkelig ønsker å være røykfri kreves det intet annet enn å frastå fra å røyke. dersom du mener at det er umulig å kontrollere sin egen arm til å frastå fra å stappe sine feite pølsefingre ned i en sigarettpakke, argumenterer du dermed mot menneskets frie vilje?

Endret av Immanuel_Kant
Lenke til kommentar

Jeg er littegrann enig med Mr. Kant her. En person i familien røyket i mange år, og prøvde å "slutte" flere ganger.

Så en dag bestemte hun seg, NÅ skal jeg slutte. Og har ikke røyket siden da :)

Jeg tror man må ha en bedre grunn enn at det er usunt, fordi det er mange "negative" sider ved å slutte, i tillegg til at det sikkert er vanskelig.

Lenke til kommentar
jeg avviser ikke tanken om at man kan oppleve ubehagelige fysiske reaksjoner den første tiden, som abstinenser og liknende. det er naturlig. men dersom man virkelig ønsker å være røykfri kreves det intet annet enn å frastå fra å røyke. dersom du mener at det er umulig å kontrollere sin egen arm til å frastå fra å stappe sine feite pølsefingre ned i en sigarettpakke, argumenterer du dermed mot menneskets frie vilje?

Nå snur du og vender bra på det jeg sier her. Jeg sier ingenting om fri vilje, jeg sier at det ikke er så lett som du skal ha det til. Har du prøvd det selv forresten?

Lenke til kommentar
jeg avviser ikke tanken om at man kan oppleve ubehagelige fysiske reaksjoner den første tiden, som abstinenser og liknende. det er naturlig. men dersom man virkelig ønsker å være røykfri kreves det intet annet enn å frastå fra å røyke. dersom du mener at det er umulig å kontrollere sin egen arm til å frastå fra å stappe sine feite pølsefingre ned i en sigarettpakke, argumenterer du dermed mot menneskets frie vilje?

Nå snur du og vender bra på det jeg sier her. Jeg sier ingenting om fri vilje, jeg sier at det ikke er så lett som du skal ha det til. Har du prøvd det selv forresten?

jeg har selvsagt aldri røyket fast. til det er jeg for intelligent

 

jeg har derimot sluttet med verre uvaner enn røyking uten nevneverdige problemer

Lenke til kommentar

At du mener det er så lett immanuel, viser bare din uvitenhet.

 

Tingen er den at underbevisstheten din liker nikotinen bedre enn bevisstheten din gjør. Når kroppen din ikke får nikotin på en stund begynner hjernen å rasjonere mot røyk, du lurer rett og slett deg selv. Tanker som "Jeg har holdt meg så lenge, bare en liten skader ikke og dessuten bla bla." Det kan være riktig jævlig, dessuten blir 1/3 av tankene din fylt med: Røyk, røyk, røyk, hvor, hva, bare litt, jammen jammen, ooooomg!

 

Dette vet jeg veldig godt, er på min tredje røykfrie dag og fristelsen er enooorm etter en sigg. Jeg kjenner det i kroppen at akkurat nå er den "perfekte" sigg tiden, hjertet mitt dundrer av gårde og et eller annet i hodet mitt prøver og overbevise meg om at det går bra å "bare ta en". Det er konstant psykisk tortur, du blir spammet ned av teite ideer som støtter den stygge uvanen. Tidligere i dag tok jeg meg selv i å tenke: "Hva med å drite i hele greia, gi opp og bare røyke meg skakk? Tobakk er ikke sååå gale, ganske OK faktisk..." Men så kom jeg på alle de morgenene jeg nesten har hosta meg forderva, harket opp snørrklatter på rundt en kilo og alle de gangene jeg har forbannet tobakken som satan selv. Fikk meg på bedre tanker ja. Har fremdeles lyst på en sigg da.. *sigh*

Lenke til kommentar
At du mener det er så lett immanuel, viser bare din uvitenhet.

 

Tingen er den at underbevisstheten din liker nikotinen bedre enn bevisstheten din gjør. Når kroppen din ikke får nikotin på en stund begynner hjernen å rasjonere mot røyk, du lurer rett og slett deg selv. Tanker som "Jeg har holdt meg så lenge, bare en liten skader ikke og dessuten bla bla." Det kan være riktig jævlig, dessuten blir 1/3 av tankene din fylt med: Røyk, røyk, røyk, hvor, hva, bare litt, jammen jammen, ooooomg!

 

Dette vet jeg veldig godt, er på min tredje røykfrie dag og fristelsen er enooorm etter en sigg. Jeg kjenner det i kroppen at akkurat nå er den "perfekte" sigg tiden, hjertet mitt dundrer av gårde og et eller annet i hodet mitt prøver og overbevise meg om at det går bra å "bare ta en". Det er konstant psykisk tortur, du blir spammet ned av teite ideer som støtter den stygge uvanen. Tidligere i dag tok jeg meg selv i å tenke: "Hva med å drite i hele greia, gi opp og bare røyke meg skakk? Tobakk er ikke sååå gale, ganske OK faktisk..." Men så kom jeg på alle de morgenene jeg nesten har hosta meg forderva, harket opp snørrklatter på rundt en kilo og alle de gangene jeg har forbannet tobakken som satan selv. Fikk meg på bedre tanker ja. Har fremdeles lyst på en sigg da.. *sigh*

du er en slave

 

røyken er din herre

Lenke til kommentar
jeg avviser ikke tanken om at man kan oppleve ubehagelige fysiske reaksjoner den første tiden, som abstinenser og liknende. det er naturlig. men dersom man virkelig ønsker å være røykfri kreves det intet annet enn å frastå fra å røyke. dersom du mener at det er umulig å kontrollere sin egen arm til å frastå fra å stappe sine feite pølsefingre ned i en sigarettpakke, argumenterer du dermed mot menneskets frie vilje?

Nå snur du og vender bra på det jeg sier her. Jeg sier ingenting om fri vilje, jeg sier at det ikke er så lett som du skal ha det til. Har du prøvd det selv forresten?

jeg har selvsagt aldri røyket fast. til det er jeg for intelligent

Da har du dessverre ikke grunnlag nok til å uttale deg om det er lett eller ikke.

Lenke til kommentar
jeg avviser ikke tanken om at man kan oppleve ubehagelige fysiske reaksjoner den første tiden, som abstinenser og liknende. det er naturlig. men dersom man virkelig ønsker å være røykfri kreves det intet annet enn å frastå fra å røyke. dersom du mener at det er umulig å kontrollere sin egen arm til å frastå fra å stappe sine feite pølsefingre ned i en sigarettpakke, argumenterer du dermed mot menneskets frie vilje?

Nå snur du og vender bra på det jeg sier her. Jeg sier ingenting om fri vilje, jeg sier at det ikke er så lett som du skal ha det til. Har du prøvd det selv forresten?

jeg har selvsagt aldri røyket fast. til det er jeg for intelligent

Da har du dessverre ikke grunnlag nok til å uttale deg om det er lett eller ikke.

i can feel it

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...