Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

Skifte org. bakhøytalere i Chrysler Stratus

Anbefalte innlegg

Heisann. Nå er tiden for å få bedre lyd i min mors Chrysler Stratus. Hun klager på at det er så dårlig å pinglete. Noe som forsåvidt stemmer. Dette skal gjøres fordi nå har den venstre høytaleren i hatthyllen tatt totalt kvelden. Altså, først ville jeg begynne med å få av hatthyllen og ta ut de gamle for å finne ut størrelse osv før jeg begynner å bestille. Da jeg da faen ikke får av hatthylla :dontgetit: Det virker som meg at jeg må ødelegge hele dritten for å få det av. Er det noen som har tips?

Her er noen bilder av hele seansen som jeg gav opp etter ca 1 time med grubling. Det er noen "poppnagler" i plast som virker som at de holder det hele på plass, men å få de ut uten å ødelegge dem?

DSC00038.jpg

DSC00040.jpg

DSC00044.jpg

Hjelp?

Endret av SupRnova
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jepp... de må du må pirke ut midten av det hodet på... det er liksom to hoder oppå hverandre, det minste er egentlig en lang pinne som spenner fast resten av platskruen. Vanskelig å få ut uten å ta ut den lille først ja. De plastskruene du viste først på bildene dine, ser du om de sitter fast i hattehylle-dekslet da?

Lenke til kommentar

De virker som å holde det hele fast ja. Men kommer ikke til de fra oversiden. Kan du beskrive det hele du sa om de festeskruene en gang til? Altså de skruene som er bak plastlisten, Bak setene? Event. bilder?

Er det noen som har noen tips til hva jeg burde skifte til i dørene? Mye jobb å få av dekslene for så å skifte høytaler?

Mye jobb å skifte org. spiller? Og hvor får jeg tak i en sånn 2-1 overgang deksel? Altså for å få inn en vanlig size cdspiller. Må kabler skiftes i dørene for kraftigere høytalere? Og denne hurtigkoblingen på chrysler sine høytalere, er det samme på de nye jeg bestiller?

Uff, mye spørsmål her :blush:

Lenke til kommentar

Festeknottene bak baksetet har en stor krave, og en mindre "bolt" i midten. Trekk ut bolten så blir kraven (altså selve pluggen) mye løsere og mulig å trekke ut.

Har radiokonsoll til Stratus ja:

radiokonsollchrysler1.jpg

og ISO-overgang:

ISO-Chryslertil01.jpg

Husker ikke pluggene til høyttalerne, men ikke all verdens problem å tilpasse/kutte originalkablene til nye høyttalere. Spørs jo litt hvilke høyttalere som skal inn også. Forøvrig 6,75" originalt i fordørene, litt større enn 6,5", men 6,5" går greit å montere. Har ikke tatt inn overganger til dem ennå. Grillen er det "bare" å vippe ut...

3,5" eller diskanter i dashbordet.

Endret av transmedia.no
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...