Zandreu Skrevet 9. juli 2008 Del Skrevet 9. juli 2008 Hei. Har da mottatt min nye Mirai tv. Problemet mitt er at jeg får veldig dårlig bilde. Vet dette er nokså vanlig (tror jeg da), men er det noen måte å få sett på tv uten snøstorm? Lenke til kommentar
Scrim Skrevet 9. juli 2008 Del Skrevet 9. juli 2008 Hei. Har da mottatt min nye Mirai tv. Problemet mitt er at jeg får veldig dårlig bilde. Vet dette er nokså vanlig (tror jeg da), men er det noen måte å få sett på tv uten snøstorm? Jeg har ikke noe erfaring med merket, men tv-signaler har aldri vært lcd tv'ers sterke side. Min Toshiba 32wl66z er faktisk overraskende bra uten dekoder, men så var ikke det en "billig" tv heller. Det er noe du må regne med når gjelder lcd, den eneste måten å kurere det på er å skaffe seg dekoder, eller å kjøpe seg en plasma tv. Men kjøper du dekoder så må du jo også kjøpe kanaler til den, og det koster jo litt. Jeg vet ikke hvor god råd du har, men har du råd, så ville jeg anbefale deg å sende tilbake tv'en, du har 14 dagers returrett vet du, og legge inn et par tusen til og skaffe deg en plasma tv. For ca 8000 får du en fin plasma som er både bra på digitale og analoge sendinger. Lenke til kommentar
Jada-jada Skrevet 9. juli 2008 Del Skrevet 9. juli 2008 Det er vel bare snakk om uker før hele landet er dødt med tanke på analoge signaler... Lenke til kommentar
Zandreu Skrevet 9. juli 2008 Forfatter Del Skrevet 9. juli 2008 Jeg spurte faren min.. Og vi har vel kabel-tv, så signalet ikke forsvinner på rommet mitt. Lenke til kommentar
B4stian Skrevet 9. juli 2008 Del Skrevet 9. juli 2008 Kvaliteten på analog kabeltv varierer litt fra sted til sted, men er på ingen måte godt sammenliknet med et digitalt bilde. Har man i tillegg en tv som ikke takler analoge signaler så bra eller har elektronikk som fjerner støy og slikt i bildet vil man blir misfornøyd og da er det bare å rive i en dekoder. Er sikkert via Canal Digital dere har kabeltv vil jeg tro. Ring dem så gir de deg et tilbud på en dekoder. (du får også inn flere kanaler med dekoder) Lenke til kommentar
Alastor Skrevet 13. juli 2008 Del Skrevet 13. juli 2008 (endret) Analog kabeltv er bare et lite hakk over analog antenne. Kabeltvlinja deres er eller vil bli oppgrader til digital, og jeg tenker det ikke er lenge før dere blir tvunget over på dekodere uansett. Dekoder på kabel-tv gir deg bedre bilde, men det er også begrenset hvor bra bildekvalitet en tv fra mirai har..i den prisklassen der får man jo toshiba, philips, kanskje tilogmed sony etterhvert... Endret 13. juli 2008 av Alastor Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå