Gå til innhold

Canon HV20 og redigering i Pinnacle 11 plus

Anbefalte innlegg

Håper noen kan hjelpe meg...

Jeg har tatt 1 times opptak på mitt Canon HV20 videokamera. PCen finner kameraet og starter pinnacle studio 11 plus (har også prøvd studio 12).

Men i pinnacle kommer kameraet opp som Canon DV device, og ved innmating av tapen blir 1 times film til en fil på ca 13 GB, noe som tyder på en DV film.

Etter som jeg har lest på nettet skal 1 time HDV bli ca 30 GB.

Kun en gang har pinnacle kommet opp med Canon HDV og ikke Canon DV, men da fikk jeg ikke fram noe når jeg "digitaliserte". Så ikke noe film som kom inn i pinnacle og fant ingen fil i etterkant.

Jeg trodde at siden jeg hadde tatt opp i HDV ville det automatisk bli overført til Pinaccale som HDV..

På videokameraet står det HDV/DV out og HDV i toppen av skjermen, men når jeg mater inn filmen i pinnacle så står det DV out.

Jeg har vært inne i menyen til kameraet uten å komme noen vei.

Jeg er altså usikker på om filmen min blir overført til pinnacleH i HDV kvalitet?

Og hvis ikke, hvor problemet kan ligge??

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg mistenker litt at videokameraet er innstilt på å kjøre DV out siden HDV/DV på displayet går over til DV out når jeg fører over filmen til pinnacle.

Går jeg inn i menyen på kameraet (påplay/out setup2) så står det innstilt på comp.out: 1080i/576i (og ikke 576i), MEN det står også DV output, som er "utgrået" og jeg får ikke mulighet til å trykke på det...

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...