Jessie Skrevet 15. mars 2003 Del Skrevet 15. mars 2003 Dårlig respons på forrige forsøk, så jeg prøver en gang til... Er på jakt etter en bærbar med noen av de samme spesifikasjonene som gadus var på jakt etter. Har funnet frem en del alternativer, som alle er ganske rimelige. Spørsmålet er hvilken jeg skal velge og hvorfor. Dersom noen kan anbefale evt. har noen erfaringer med noen av disse maskinene ville det vært fint om dere kunne delt denne informasjonen.... Acer Aspire 1304XC Acer Aspire 1307LC Fujitsu-Siemens Amilo A7800 Fujitsu-Siemens Amilo D6820 Fujitsu-Siemens Amilo EL 6800 Hewlett-Packard PAZE 5244 Packard Bell iGO 3481 Packard Bell iGO 6581 Toshiba Satellite 1410-604 Lenke til kommentar
Muffinman Skrevet 15. mars 2003 Del Skrevet 15. mars 2003 Sleng innpå litt info om hva du skal bruke lappisen til, så blir det lettere for leserne å komme med en anbefaling. Skal du spille, kontorarbeid, trenger du høy ytelse, eller er batterilevetid viktigst? Stor lagringsplass viktig? Og hvor mye er du villig til å ofre for å få ned prisen? Tar en titt innom denne tråden senere i dag! Lenke til kommentar
xstian Skrevet 15. mars 2003 Del Skrevet 15. mars 2003 Helt enig. Bestem deg for hva som er viktigst, ytelse/vekt/design/batteri/skjerm etc... Om batteri er temaet, velg en bærbar med Pentium M... Ytelsen er også overbevisende bra på M... Skal du spille mye, feks? Lenke til kommentar
Jessie Skrevet 15. mars 2003 Forfatter Del Skrevet 15. mars 2003 Beklager at jeg ikke oppga hva som var viktigst! For å være helt ærlig trodde jeg ikke forskjellene var så store når det gjaldt maskiner i denne prisklassen. Uansett hadde jeg ihvertfall primært tenkt å bruke maskinen som et verktøy til studier og skolearbeid. Samtidig ville det vært greit å kunne kjøre noen spill på den. Vekten er ikke så veldig viktig, og forsåvidt ikke utseesnde heller. Da tror jeg isåtilfelle jeg hadde gått for en mac. I tillegg hadde det vært greit om noen hadde hatt noe erfaring med noen av disse maskinene, for på den måten å kunne informere om positive og negative ting... Lenke til kommentar
Muffinman Skrevet 15. mars 2003 Del Skrevet 15. mars 2003 Surf deg innom Zepto sine sider. Sitter selv med en Znote 2003 som nylig har gått ned radikalt i pris, ulempen er at den ikke egner seg til krevende spill. Batterilevetiden er litt under 2 timer, og det suser litt i vifta. Ellers er den super til den prisen! Zepto har også litt dyrere saker, men felles for alle modellene er at det stort sett er mye for penga. Nå leverer de Linux også til en modell (Zeptux). Skal være enig i at det er ikke mye som er lekrere enn en Powebook, men det får bli når ungene er flyttet hjemmefra og huset er nedbetalt... Ellers tror jeg at www.barbara.no har en egen anbefalings-seksjon på lik linje med hw.no, ta deg en tur innom der. Lenke til kommentar
xstian Skrevet 15. mars 2003 Del Skrevet 15. mars 2003 http://www.euro.dell.com/countries/no/nor/..._inspn_5100.htm Tjukk og tung , men mye gass for pengene. Dobbel minne gratis ut mnd... Ikke allverdens batteri (2,5 time ca...) Men du kan få den med både 14 og 15" skjerm... Lenke til kommentar
barbar Skrevet 16. mars 2003 Del Skrevet 16. mars 2003 Uansett hadde jeg ihvertfall primært tenkt å bruke maskinen som et verktøy til studier og skolearbeid. Samtidig ville det vært greit å kunne kjøre noen spill på den. Vekten er ikke så veldig viktig, og forsåvidt ikke utseesnde heller. Skal du bruke maskinen primært til skolearbeid/studier, ville jeg lagt stor vekt på batteriytelse og vekt. Du trenger ikke en kraftpakke om den bare skal kjøre Word og Powerpoint. Om det er kún dette du skal bruke den til, og du er ute etter å spare penger, anbefaler jeg deg at du sjekker diverse bruktmarkeder. Saken blir en helt annen dersom du forventer maskinen skal kunne spille UT2003 uten at det 'lagger'. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå